Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električni tuning

Mercedes-benz E 300 bluetec hybrid

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Povsod trobijo, da je prišel čas elektrike, še prej obdobje hibridnih avtomobilov. Jasno, preboj je odvisen od ponudbe in cene in na začetku ni težko biti pionir. Mercedes-Benz je na primer s svojim hibridnim E prvi v segmentu, ki ima dizelski motor.
Električni tuning
Foto: Gašper Miš
25. 6. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prvi dizelski hibrid v segmentu poslovnih limuzin
osnovna cena, berite, razlika v primerjavi z E250 CDI sploh ni velika
v mestih je lahko poraba zelo majhna
po zaslugi elektrike tiho manevriranje na parkiriščih
uporaben prostor v kabini in prtljažniku je ostal skoraj nedotaknjen
odločno speljevanje z električnim motorjem
samodejni menjalnik je klasičen, kar pomeni prijetno in dokaj tiho vožnjo
vožnja ostaja udobna in prijetna
kvaliteta plastike na določenih delih ni na nivoju vozila kot celote in škripa
dizelski motor je glasen
premajhen doseg zgolj na elektriko
zelo majhna razlika v porabi (razen v mestih) verjetno ne upraviči doplačila
premajhen osrednji zaslon
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (17 glasov)
video test mercedes-benz E300 bluetec hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To pa pomeni, da imajo poslovneži zdaj odlično alternativo, sploh tisti, ki se ne želijo na sestanke voziti v kakšnem priusu. E je na cestah že 5 let in čeprav je bil pred kratkim konkretno osvežen, kar lahko vidite v tem testu, je večino hibridne tehnologije povzel od prejšnjega modela, ki se je ravno tako imenoval E300 bluetec hybrid. Naj vas ime ne zavede, tudi tukaj je enak motor kot pri E250, torej 2,1-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki proizvede 150 kW (204 KM) in 500 Nm navora. Do tukaj torej vse po starem, razlika pa nastane med njim in menjalnikom.

Tja so namreč stlačili majhen elektromotor, ki meri samo 65 milimetrov in so ga zato lahko stlačili kar pod pokrov motorja. V isti prostor so namestili še baterije, ki tako ne jemljejo prostora v prtljažniku, čeprav je ta vseeno za 35 litrov manjši. Mali motor doda še svojih 20 kW in debelih 250 Nm navora. V praksi je tako: če želite, lahko samo na elektriko speljete, ampak zelo počasi in ko igla na merilniku doseže max, kar pomeni, da elektromotor daje od sebe vseh 20 kW, se lepo vklopi še dizelski motor. To je malo nad 30 km na uro. Torej vam je lahko takoj jasno, da boste varčevali pri mestni vožnji, kdor se vozi samo po avtocesti, verjetno ne bo prišparal niti deci goriva, čeprav je hibrid celo malenkost bolj aerodinamičen kot običajen model. Na testu nam je ob mešani vožnji povprečno rabil okoli 7 litrov, na relacijski pa 5,7.

Tudi tukaj je pogon na zadnji kolesi, menjalnik pa ni kakšen brezstopenjski CVT ali kaj podobno glasnega, ampak klasičen samodejni s 7 stopnjami, ki je top-zadeva. Nima več pretvornika navora ampak sklopko, ki lahko v celoti odklopi motor od pogona, tako da hibridni E pelje samo na elektriko tudi pri večjih hitrostih, če potrebuje malo moči. Navor se pri hibridih načeloma ne sešteva, ker imata motorja različna režima delovanja, vseeno pa ga imata v primeru E-ja skupaj 590 Nm, kar pomeni super pospešek z mesta in potem 7,5 sekunde do 100.

Za volanom boste hibrida spoznali samo po posebnem merilniku, ki kaže aktivno moč elektromotorja, prostora na zadnji klopi pa je toliko kot prej. Pelje se lepo, mogoče le malenkost manj lahkotno kot recimo E250 CDI in od tega je samo za 1.500 evrov dražji pa dobite tukaj še serijska lepša platišča, ki so vredna 500 evrov. Torej tisočak več za malo manjšo porabo v mestih? Kdor ima sestanke v mestnih središčih, se mu mogoče celo splača. Manj ga bo veselilo, da na nekaterih delih na armaturni plošči med vožnjo škripa plastika in da je sam dizelski motor dokaj glasen, kar še posebej pride do izraza, ker je vožnja tako tiha v električnem režimu. Tudi osrednji zaslon na vrhu sredinske konzole bi bil lahko večji, sploh, ker je tu konkurenca kar v precejšnji prednosti. Po drugi strani pa prav nobena znamka ne ponuja takšnega vozila v tem segmentu in celo s ceno dobrih 52.500 evrov, kolikor stane osnovni model, je zelo zanimiv avtomobil. Le rekordno majhne porabe ne pričakujte.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz E300 bluetec hybrid
vrsta motorja turbodizelski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2143
moč v kW (KM) pri vrt./min 170 (231) pri 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 590 pri 1.800
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4879 x 1854 x 1474
medosna razdalja v mm 2874
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1845 (585)
največja hitrost v km/h 242
pospešek 0-100 km/h v s 7,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,2
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 42.100
cena testnega vozila v EUR 52.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.550

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |