Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svetovna entiteta

Ford fiesta 1.6 TDCi titanium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Bistvo nove ekonomije je stroškovno učinkovita proizvodnja in z njo povezani dobički. Govorimo o ekonomiji obsega, ko se povprečni stroški na enoto manjšajo, dobički pa večajo.
Svetovna entiteta
Foto: Matej Mihinjač
19. 10. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test ford fiesta 1.6 TDCi titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Avtomobilski proizvajalci se tega lotevajo precej različno. Pri Fordu, na primer, so z novo fiesto, po legendarnem modelu T iz začetka prejšnjega stoletja, spet pokazali svojo revolucionarno miselnost in na trg lansirali prvi pravi globalen avtomobil. Dojemanje sveta skozi zadnja desetletja se z roko v roki sprehaja z bliskovitim tehnološkim napredkom. Meje, vsaj tiste v ekonomskem smislu, se rušijo, prebivalstvo pa ni več del le nacionalnega, ampak tudi globalnega trga. Pri Fordu so že od slavnega modela T naprej precej vizionarno usmerjeni. Njihov najnovejši cilj je globalnemu svetu ponuditi globalno floto vozil, ki med narodi ne delajo več razlik, ampak jih na nek način zbližujejo. Prva je v globalno areno zapeljala nova fiesta.

Kinetični dizajn je magična beseda, ki povzema zunanjost malega Forda, pomeni pa preprosto to, da avto že v mirovanju izgleda, kot da bi se premikal. Fordovi oblikovalci so, glede na prejšnjo generacijo, naredili velik korak v pravo smer. Testna fiesta v vijolični barvi resnično izgleda kot češnja na vrhu smetane. Da bi 'začutili' vse njene linije in izbokline, jo boste morali nič kaj kavalirsko, zato pa toliko bolj pobalinsko 'prešlatati'. Ob tem se vam bo zdelo, kot da ji je to celo všeč, zato rok kar ne boste mogli odlepiti z nje. Kako le, njene polne obline v obliki napihnjenih blatnikov in popolne mere se kažejo iz vseh zornih kotov. Ženske ji bodo zavidale in moški si jo bodo želeli.

Notranjost je nasičena s podrobnostmi, tako da se oči skorajda ne morejo odločiti, kam bi najprej usmerile vašo pozornost. Sredinska konzola je oblikovana v duhu modernih prenosnih telefonov, merilnike so si očitno izposodili pri lovskih letalih, sedeže pri Švedih, vse pa so v celoto sestavili Nemci. Kakovost izdelave je z novo generacijo na precej višjem nivoju, čeprav še vedno najdete kakšno pomanjkljivost. Na nekaterih delih je namreč slabo pritrjena plastika, prostor ob voznikovi desni nogi se včasih preveč greje, sovoznikov sedež pa je pri testnem vozilu občasno škripal. Udobje je primerljivo z nekaj dražjimi in večjimi konkurenti. Prostora je za povprečno visoke dovolj tako spredaj kot zadaj. In v prtljažniku, ki meri zelo solidnih 300 litrov. Fiesta pa ne prepriča samo z lepim oblikovanjem in izdelavo, ampak tudi s preprostostjo uporabe. Škoda le, da je sprehajanju po nastavitvah namenjeno precej trdo, počasno in izredno neergonomično stikalo. Testni avto je bil opremljen s paketom 'individual', ki sedeže, vrata in armaturo obleče v dvobarvno kombinacijo iz usnja. Notranjost na ta način še bolj zažari v vsej svoji lepoti, tako da 1.450 evrov, ki ste jih dodatno porabili za olepšanje že sicer lepega delovnega prostora, izgubi vso negativno energijo.

Trend meščanov v zadnjem času je selitev v predmestja. To verjetno ni povezano z nakupom nove fieste, je pa vsekakor dobrodošlo. Ford je, kot že tolikokrat poprej, znova dokazal, da zna narediti avto, ki ga je škoda samo za prenatrpane mestne ulice. Voznik nemudoma, ko sede za volan, začuti pedigre svojega delovnega orodja. Z lahkoto si nastavi ugoden delovni položaj, sedeži ga oprimejo kot klop svojo žrtev, desna noga pa živčno poplesava po aluminijski stopalki za plin. Tisti s povečanim hormonom adrenalina bi si seveda želeli več moči, kljub temu pa 1,6-litrski dizelski motor z 90 'vranci' pod pokrovom zadovolji vse potrebe normalne vožnje. Je prijetno prožen in že pri nizkih in srednjih vrtljajih ponuja precej moči. Če pa, kot že rečeno, živite nekaj minut izven mesta, boste kmalu znali izkoristiti prav vsako kljuse v hlevu, tako da boste v šoli ali na delovnem mestu pridno nabirali 'neupravičene' izostanke. Menjalnik bo pri vsem skupaj prej pomoč kot ovira, deluje namreč zelo tekoče in hitro, za vožnjo po avtocesti in daljše izlete pa mu, predvsem zaradi porabe in ne toliko zaradi hrupa (ki ga je malo), manjka šesta prestava. Mlade in neizkušene voznice (in vozniki) bodo vesele sistema za pomoč pri speljevanju. Gre za poseben sistem, ki predvideva, kdaj boste speljali, in poveča razpoložljivo moč motorju, tako da vam avto praktično ne more ugasniti. Električni servoojačevalnik, ki ob normalni vožnji sicer deluje odlično, je morda premehak za športno vožnjo, sistema ESP, za katerega morate doplačati celo pri najvišji stopnji opreme, pa se ne da izklopiti. Brezkompromisno športnost tako odpišite, čeprav se lahko fiesta verjetno pohvali z najboljšima podvozjem in vodljivostjo v razredu.

Fiesta je avto, ki ga moški kupujemo svojim izbrankam, tisti malce starejši pa mogoče tudi svojim hčeram, kar se slej kot prej izkaže za usodno napako. Kmalu si boste očitali, zakaj se lahko samo ona vozi v njej. Vaša velika in požrešna limuzina bo samevala na dvorišču, medtem ko boste uživali v svoji češnji na vrhu sadne kupe. Fiesta nedvomno nudi veliko užitkov v vožnji, hkrati pa v primerjavi s konkurenco izgleda sveže in na trenutke precej 'odbito'. Zamerimo ji predvsem neserijski ESP in na račun nekaj dodatne opreme zasoljeno ceno. Glede na to, da konkurenci morda ne bi škodil obisk pri plastičnem kirurgu, pa se cena kar naenkrat ne zdi več tako visoka.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta 1,6 TDCi titanium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560 ccm
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 kW (90 KM) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 204 Nm pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3950 x 1720 x 1480
medosna razdalja v mm 2490
prtljažnik v litrih 295-980
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1025 (425)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.290
cena testnega vozila v EUR 14.430
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.975

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |