
i20 je najnovejši izdelek korejske tovarne, ki doživlja svojo drugo pomlad. Nadomešča zelo uspešnega in priljubljenega getza, kupce pa še vedno vabi z nizko ceno in veliko opreme. Ljudje bi najraje kupovali zgolj s srcem, pogosto pa to ni možno, saj se v nakup vmeša razum. Ljubezen tako ne gre skozi želodec, ampak se ustavi že v požiralniku. Takšna je zgodba s hyundaijem i20. Nizka cena, veliko opreme in kar petletna garancija so dovolj zgovorni razlogi, da ima kupec zamegljeno srce in ne razum. i20 so za evropski okus oblikovali kje drugje kot v Evropi, kar je razvidno že na prvi pogled. Morda so povzeli kakšno rešitev od konkurence, vendar je še vedno takoj jasen izvor, tako da jih nihče ne more obtožiti plagiatorstva. Sicer zunanja podoba na noben način ni dolgočasna, kljub vsemu pa se ne more primerjati z nekaterimi evropskimi konkurenti, ki največ stavijo na obliko.
Notranjost za razliko od zunanjosti nakazuje bolj samosvoj slog. Če se konkurenca iz leta v leto na področju uporabe in obdelave materialov izboljšuje, je v i20 notranjost še vedno precej plastična in trda na otip. Daje vtis kvalitetne izdelave, čeprav se je pri testnem stalno oglašal 'čriček' nekje globoko v armaturni plošči. Kljub temu ne gre prezreti truda korejskih oblikovalcev, saj se lahko pohvali z dvobarvnimi sedeži in tekstilnimi vložki v enaki barvi na vratih (doplačilo 80 evrov). Glavni adut novega malega hyundaija je prostornost. Po zunanjih merah ni med največjimi, kljub temu pa imajo vsi potniki, z voznikom na čelu, dovolj prostora tudi na daljših izletih. Pohvalno je, da je prtljažnik med največjimi v razredu in da se zadnja deljiva klop lahko zloži tako, da ustvari skoraj ravno površino, zaradi česar lahko prepeljete tudi kakšno večjo stvar.
V testnem vozilu se je vrtel 1,4-litrski bencinski agregat, ki razvija zavidljivih 100 konjskih moči. Že po prvih nekaj testnih kilometrih mu gre pripisati predvsem mestne lastnosti, na avtocesti je pri višjih hitrostih namreč glasen in požrešen. Nasprotno je pri zmerni vožnji izredno varčen, saj porabi vsega pet do šest litrov, in je še zelo tih. Kljub temu se rad vrti, petstopenjski ročni menjalnik pa je presenetljivo hiter in natančen, tako da je i20 pravi užitek voziti po ozkih mestnih ulicah. S petimi zvezdicami EuroNCAP spada med najvarnejše avtomobile, saj so vsi modeli serijsko opremljeni s stabilnostnim sistemom ESP in šestimi varnostnimi blazinami. Zasnova avtomobila, s postavitvijo koles v skrajne robove vozila, varnost samo še bolj poudarja. Škoda le, da se na nekaj slabši vozni podlagi poslabšajo tudi vozne lastnosti. Krmiljenje je lahkotno in do neke mere tudi informativno, nikakor pa ni namenjeno 'divjanju'. Za kaj takega je premehko, oprijem standardnih pnevmatik pa preslab.
Hyundai i20 torej prepriča predvsem z veliko opreme in petletno garancijsko dobo. Cene podobno opremljenih konkurentov se še vedno gibljejo višje, kar ne pomeni nujno, da so tudi boljši, ni pa to več poceni korejski avtomobil. Danes lahko rečemo, da je soliden mestni avto, z dovolj prostora tudi za štiri odrasle osebe. Vsi ostali, ki iščejo šarm in karizmo, bodo morali seči malo globlje v denarnico, za Hyundai pa je pomembno, da so na pravi poti, saj i20 dejansko deluje kot odrasli brat navihanega getza.
tehnični podatki | hyundai i20 1,4 CVVT style |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1396 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 73 kW (100 KM) pri 5500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 137 Nm pri 4200 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3940 x 1710 x 1490 |
medosna razdalja v mm | 2525 |
prtljažnik v litrih | 295-1060 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1125 (440) |
največja hitrost v km/h | 180 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,6 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 4,7/7,2/5,6 |
poraba na testu v l/100 km | 6,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 9.790 |
cena testnega vozila v EUR | 12.290 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 13.010 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















