Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čisto in nezahtevno

Toyota avensis 2.0 D-4D sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Avtomobilski proizvajalci želijo včasih doseči določeno prednost tudi s tem, da svoj izdelek oblikujejo malo drugače kot kupci pričakujejo in kar naj bi sama znamka ponazarjala.
Čisto in nezahtevno
Foto: Matej Mihinjač
23. 11. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test toyota avensis 2.0 D-4D sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toyote recimo veljajo za izredno čista in na dolgi rok precej nezahtevna vozila, kar povsem drži. Avensis tretje generacije pa poskuša k temu vtisu dodati še nekaj več. Razlika v primerjavi s prejšnjimi generacijami je zato zelo očitna. Novejše toyote, mednje spada tudi novi avensis, se od starejših generacij ločijo predvsem po tem, kako jih dojemamo in ne toliko po kakovosti ali vzdržljivosti. Modeli, kot so na primer iQ, aygo in yaris, so rezultat Toyotinega načrta, da svoje modele naredi bolj privlačne očem kupcev. Pri omenjenih modelih jim je to vsekakor uspelo, pri avensisu pa so mnenja deljena. Nekomu se bo zdelo, da sta avto oblikovala dolgoletna zakonca, ki sta bila zadolžena vsak za eno polovico avtomobila in da sta se, ko je bilo potrebno pokazati rezultate, skregala in odšla vsak svojo pot. Spet drugim se bo zdelo, da je novi avensis hkrati tudi novi Adonis; po vsej verjetnosti so to lastniki prejšnjih generacij. Vmesne poti nismo zaznali, dejstvo pa je, da novi avensis izgleda precej bolje od starega, predvsem zaradi nekaj očitnih prijemov Lexusovih oblikovalcev. Sicer so si oblikovalci, bodisi dolgoletni zakonci ali pa kiparji, dovolili celo nepričakovano navihanost, ki se izraža v navzgor razpotegnjenih sprednjih lučeh in nekoliko napihnjenih blatnikih, ni pa nam jasno, kakšno sporočilo nosijo kromirani dodatki, posejani po vozilu. Avensis ni ne športnik, ne preveč uglajena limuzina, tako da občutek, da pred nami stoji umetnina brez pravega repa in glave, nikakor noče izginiti.

Če vas je zunanjost in njena 'sporočilnost' zmedla, vas notranjost vsekakor ne bo. Tu je že na prvi pogled jasno, da je funkcionalnost postavljena pred obliko. Najljubši material japonskih inženirjev je še vedno plastika, kamorkoli pogledate, je je v izobilju. To nikakor ne bi bilo slabo, če bi bila izdelava na nivoju konkurence. Realnost žal razočara, ker praktično vsak element na armaturni plošči ob dotiku poka. Desna noga se neprijetno drgne ob ne preveč prijeten rob konzole, streha pa je prenizka, zaradi česar višji od povprečja ne boste preveč navdušeni, sploh zadaj ne. Ostalega prostora, predvsem v dolžino in širino je po drugi strani veliko. Logično, saj tudi sam avensis ni majhen avto. Sedeži bi lahko nudili več stranske opore, sicer pa jih je treba pohvaliti; sprednja sedeža v usnju sta bila elektronsko nastavljiva, tako spredaj kot zadaj pa se je odlično sedelo. Uporabniški vmesnik enosmernega potovalnega računalnika je z le eno tipko na volanu zelo neroden, prikazuje pa se le ena informacija. Japončki bi ob vsej svoji naprednosti tu lahko naredili več. Zelo pozitivna lastnost, s katero avensis prepriča, pa je varnost. Med serijsko opremo namreč spada kar sedem zračnih blazin in sistem nadzora stabilnosti, dodatno pa jo lahko nadgradite s skoraj vsemi pomembnejšimi varnostnimi sistemi.

Nič novega na tehnični fronti. Toyote se je že kar lep čas nazaj prijel sloves izdelovalca umirjenih družinskih avtomobilov, ki od voznika ne zahtevajo in mu tudi ne ponujajo športne ali pa vsaj dinamične vožnje. Novi avensis ima nekaj bolj ostre linije kot njegov predhodnik, to pa naj vas nikar ne zavede v mišljenje, da je toliko ostrejši med ovinki. Krmilni sistem zgolj učinkovito usmerja avtomobil, s kakršnimikoli drugimi informacijami o razmerah na cestišču ali stopnji oprijema pa je bolj skop. Serijski ESP učinkovito ublaži podvrženost avensisa podkrmiljenju, na dobri vozni podlagi brez lukenj pa podvozje svoje sposobnosti pokaže v dolgih ovinkih. Na slabih cestah je malo preveč poskakovanja. Tudi dvolitrski motor ni nobeno presenečenje med sebi podobnimi, svoje delo pa vendarle opravlja zelo solidno. Gre za najšibkejši dizelski motor v ponudbi, ki sploh ne deluje podhranjeno in čeprav je dokaj glasen in neodziven pri nizkih vrtljajih, s šeststopenjskim ročnim menjalnikom delujeta zelo usklajeno. Menjavanje poteka gladko in uglajeno, brez 'cukanja'. Razveseli tudi prijetno majhna poraba goriva, ki bo verjetno pomemben razlog za kupce tega avtomobila. Svetla točka avensisove tehnike so vsekakor še zavore, ki ne glede na število potnikov in zaporednih zaviranj delujejo brezhibno.

Toyota je, kot že večkrat omenjeno v tem članku, poznana predvsem po svoji zanesljivosti in majhnemu onesnaževanju okolja. Avtomobili tega japonskega proizvajalca so narejeni z eno samo mislijo in sicer, da bodo svoje lastnike pospremili na njihovi življenjski poti ter da ne bodo tako muhasti, kot njihovi pubertetni otroci. In ravno zaradi tega, ker se jim ne pripisujejo neke posebne lastnosti oziroma do njih nihče nima nekih velikih zahtev, se nam cena zdi precej zasoljena. Celo konkurenca na domačem japonskem trgu je, glede na boljšo opremljenost in tehniko, relativno cenejša. Očitno bo morala Toyota ponuditi še nekaj več, kot le majhno onesnaževanje okolja in zanesljivost ter se zbuditi iz spanca na starih lovorikah.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota avensis 2,0 D-4D sol
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 kW (126 KM) pri 3600
največji navor v Nm pri vrt./min 310 Nm pri 1800–2400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4695 x 1810 x 1480
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1490 (610)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,3/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 20.800
cena testnega vozila v EUR 29.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011  domača premiera - DS7 crossback in DS3 crossback
121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |