Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

TransForder

Ford mondeo karavan 2,3i durashift titanium X

Avtor prispevka: Miha Dovč
Človekove potrebe so vedno večje. Želja po velikem bivalnem prostoru, velikem vrtu, velikem psu in debeli denarnici. Tej želji so ustregli tudi pri Fordu in mondea v zadnji karavanski generaciji raztegnili na 17 centimetrov manj kot 5 metrov. Lahko je zasilna postelja, prevozno sredstvo za nova cvetlična korita ali udoben družinski avto za dolga potovanja.
TransForder
Foto: Matej Mihinjač
1. 12. 2009 ob 13:27
Komentarjev: 0
test ford mondeo karavan 2.3i durashift titanium X
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Nakupi pohištva bodo odslej še dražji, ker 1745-litrske luknje za zadnjimi vrati ne gre tako hitro napolniti. Tudi dolžina prtljažnega prostora z 1,92 metra lahko ponudi zasilno ležišče za povprečno raslega. Tudi ko so zadnji sedeži v normalnem položaju, je na voljo več kot 550 litrov, ne najlepše obdelanega, a zelo uporabnega prtljažnika.

Če ob teh enormnih dimenzijah, ki bolj pritičejo dostavnemu vozilu kot osebnemu avtomobilu, pomislite na ogromne karavane iz ameriških filmov, je Fordu z mondeom in njihovim kinetičnim dizajnom uspel veliki met. Skladen je na vseh 483 centimetrih karoserije. Veliko kromu podobne plastike na sprednjem delu vozila in veliko odprtin za dovod svežega zraka do motorja dajejo mondeu prestiž in športnost. Tudi zadek je dinamično oblikovan in združuje lepe poteze z zelo dobro preglednostjo z voznikovega okolja nazaj. Za 'ziher' pa je mondeo opremljen še s parkirnimi tipali spredaj in zadaj. Zaradi velikosti vozila tudi 18-palčna 'obuvala' izgledajo skoraj premajhna. Vendar niso. Z njimi mondeo izgleda dovolj atraktivno.

Na žalost je 'pesem' v notranjosti drugačna. Predvsem pri izdelavnih materialih sredinske konzole in kvaliteti izdelave istega dela kabine je pri mondeu še rezerva in možnost za izboljšavo. Če so volanu namenili pristno kovino, bi lahko tudi sredinska konzola sijala v istem tonu namesto cenene plastike, ki se pod pritiski prstov upogiba in obenem spušča nekvaliteten zvok. In to je pravzaprav edina stvar, ki jo mondeu zamerimo. Sedeži so dobri z dobrim oprijemom in izdatno nastavljivi. Voznikov si zapomni štiri različne nastavitve. Tudi na sediščih zadaj je dovolj prostora za noge, ramena in glavo. Mondeu z opremo titanium X ne moremo oporekati, da ni bil dovolj opremljen. Z dodatnimi tremi tisočaki doplačila pa zraven dobite še odlične, smerno prilagodljive ksenonske žaromete, radio sistem Sony z osmimi zvočniki in CD-izmenjevalnikom za šest zgoščenk (ki berejo glasbo tudi v formatu mp3), električno ogrevano vetrobransko steklo, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, parkirna tipala spredaj in zadaj, tipalo za dež, ogrevanje prednjih sedežev in 'brezključni' zagon avtomobila Ford power. Predvsem slednje v praksi ne deluje tako kot smo vajeni pri konkurentih, saj je treba za odklepanje in zaklepanje vozila še vedno posegati po ključu in tudi za zagon vozila je treba držati tipko Ford power, dokler motor ne steče.

Le-ta je tih, umirjen in zelo dobra alternativa dizelskim agregatom. Resda ni najbolj varčen, saj v povprečju 'pije' dobrih 10 litrov na sto kilometrov. Je pa uglajen z zveznim naraščanjem moči. V območju, ko doseže največ moči (6.200 vrtljajev na minuto), postane glasen. V navezi z njim deluje šestopenjska avtomatika, ki je edina izbira pri tem agregatu. Menjalnik se dobro odziva na položaj stopalke za plin, tako da ni nikoli potrebe po ročnem vmešavanju v prestavljanje. Z ročnim izbiranjem prestav pa menjalnik vseeno dopušča vztrajanje v določeni prestavi. Tudi ko je igla merilnika vrtljajev v rdečem polju. Če vas tehnični podatki ne navdušijo, si lahko za nekaj drobiža doplačila (200 EUR) omislite petvaljni turbobencinski stroj, ki je znan iz focusa ST.

Vožnja sama je tisto poglavje, kjer se Ford v zadnjem času odlično znajde. In tudi ta mondeo ni nobena izjema. Čeprav vas bo karakter avtomobila 'silil' k umirjeni vožnji, se mondeo kljub svoji teži in velikosti odlično znajde tudi med hitrejšim sukanjem volana. Podvozje je trše nastavljeno in tudi zaradi nizkopresečnih pnevmatik boste čutili slabo podlago pod sedežem, zaradi česar bo sopotnica pogledovala na brzinomer in negodovala o prehitri vožnji.

Bistvo tega avtomobila je biti prostoren družinski avtomobil, ki je kljub obilnemu zadku še vedno privlačen in eleganten. Pogonski sklop je dobra izbira za umirjene voznike in ljubitelje lahkotne in neutrujajoče vožnje, le postanki bodo zaradi žeje v tem primeru pogostejši kot pri bolj priljubljenih turbodizelskih mondeih.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 2,3i durashift titanium X
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.261
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (161) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 208 pri 4.200
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.830 x 1.886 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.850
prtljažnik v litrih 554 – 1.745
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.555 (610)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,8/6,7/9,3
poraba na testu v l/100 km 10,1
cena osnovnega vozila v EUR 20.800
cena testnega vozila v EUR 30.070
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 6 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |