Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Luksuz à la Koreja

Hyundai ix55 3.0 V6 CRDi premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Američani ga že nekaj let poznajo pod imenom veracruz, v Evropi pa so se pri Hyundaiju zaradi globalne strategije od poimenskega pomaknili k imenovanju svojih modelov zgolj s črkami in številkami.
Luksuz à la Koreja
Foto: Matej Mihinjač
17. 12. 2009 ob 12:00
Komentarjev: 0
test hyundai ix55 3.0 V6 CRDi premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hyundai ix55 je tako prestižni SUV, ki svoje korenine poganja iz modelov galloper, santa fe in tucson. Plemiški občutek višje vožnje je serijski, posebej za Evropo pa je bil razvit še turbodizelski V6 CRDi. Že zunanjost razkriva, da je ix55 pritepenec iz Amerike, kjer s pridevnikom 'big' (po slovensko velik) označujejo praktično vse. V dolžino meri novi hyundai 4,84, v širino 1,95 in v višino 1,75 metra. To so mere, ki možganom vsekakor ne naslikajo manekenskega stasa, prej stereotipno podobo mišičnjaka na steroidih. Na sprednjem delu v oči takoj padeta velika maska motorja in navzgor razpotegnjene luči. Slednji tvorita glavni oblikovni liniji, ki potekata preko bokov in se zaključita v zadnjih lučeh. Prednje luči so ozaljšane s ksenonsko tehniko, zadnje so v modernem duhu izdelane v LED-tehnologiji, kar samo še dodatno podžiga luksuzni pedigre vozila. 18-palčna platišča in terenska oddaljenost od tal (18,5 cm) zaokrožajo zunanjost modernega luksuznega športnega terenca.

V Sloveniji je ix55 na voljo le z eno stopnjo opreme, kar se lahko izkaže kot dvorezen meč. Nekateri kupci cenijo prilagodljivost, zato jih tako toga paketna ponudba lahko odvrne od nakupa. Američani bi temu rekli »What you see is what you get!« Če je kupec res radodaren, bo lahko doplačal zgolj in samo za električno pomično strešno okno ali kovinsko oziroma mineralno barvo. Oprema premium je sicer zelo bogata in ponuja praktično vse bonbončke, ki si jih (za)želite. Od 'pomembnejših' sistemov manjka navigacija, ki ni dobavljiva niti kot doplačilo, ljudje s potrebo po pretirani uporabi mobilnega telefona pa bodo pogrešali tudi povezljivost bluetooth, ki jo dandanes dobimo že kakšen razred ali dva nižje. Zato pa v paket spadajo avdiosistem Infinity, usnjeno oblazinjene, dvopodročna klimatska naprava z ločenim upravljanjem za zadnje potnike, med varnostno opremo pa najdemo sisteme ABS, EBD, HBA, ESP, ROP in šest varnostnih blazin. Sedeži so udobni, ob bolj dinamični vožnji nudijo dober bočni oprijem, za mrzle dni pa so jih pri Hyundaiju podprli tudi z dvostopenjskim ogrevanjem. Spredaj in zadaj. Imitacija lesa in aluminija v luksuznem razredu nimata kaj iskati, zato pa je električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat za ta razred kot naročeno.

V primerjavi z nekaterimi bolj prestižnimi konkurenti je v tem avtomobilu bistveno preveč plastike, kar 'razvajencem' ne bo preveč všeč, ampak je ta dovolj lepo sestavljena skupaj, da vas kmalu ne moti več. Nekaj škripanja je bilo slišati od zadaj (verjetno je usnje sedeža drgnilo ob plastiko), armaturna plošča pa je delovala brezhibno. Zanimiva je modra osvetlitev, ki ponoči kar preveč bode v oči, jakosti pa se žal ne da toliko zmanjšati, da bi bili čisto vsi zadovoljni. Posebnost ali bistvena prednost tega 'kolosa' je seveda prostornost. Tako spredaj kot zadaj. In čisto zadaj. ix55 ima namreč tri vrste sedežev in, ne boste verjeli, v tem avtomobilu lahko tudi odrasla sedita zadaj, pa ne bosta znorela. Da ne govorimo o drugi vrsti, kjer lahko naslonjalom nastavljate tudi naklon in uživate v pravem razkošju prostora. Prtljažni prostor je lepo prilagodljiv, mu pa zamerimo, da nima in ne more imeti prav nobenega pokrivala.

V ix55 je svoje delovno mesto dobil povsem na novo razvit trilitrski dizelski agregat V6 CRDi s 176 kW (240 KM) in 451 Nm navora. Za izdelavo pogonskega agregata je bila uporabljena posebna jeklena zlitina, odmične gredi so votle, vse to pa prispeva svoj delež k nizki teži. Z mesta se ne zgane tako prepričljivo kot potem pospešuje, kar je posledica zelo velike mase, saj ix55 že prazen tehta več kot 2,3 tone. Motor se zbudi pri 1750 vrtljajih v minuti in nič prej, vsega veselja pa je konec pri številki 3800 oziroma 200 km/h. Zahvaljujoč variabilnemu turbinskemu polnilniku, neposrednemu vbrizgu nafte in odličnemu samodejnemu šeststopenjskemu menjalniku ob nezmotljivem zvoku dizelskega šestvaljnika pospešuje zelo linearno. Menjavanje poteka neopazno hitro, predvsem pa za potnike neboleče. 'Divjaki' tu nimajo kaj iskati; velika masa in udobno podvozje ne omogočata hitre vožnje skozi ovinke. Avtomobil se dosti nagiba in ne daje posebnih občutkov na volanu, je pa zato lepo tih in udoben, da potniki ne dobijo realnega občutka hitrosti. Zadnje vzmetenje je opremljeno s sistemom za samodejno nastavitev višine, ki pride prav, ko je zadnji del težko naložen ali pa ko je v uporabi vseh sedem sedežev. Od marca 2009 je na voljo filter trdih delcev, ki je omogočil zadostitev standardu o emisijah izpušnih plinov Euro5.

Hyundaijev prvi poskus splavitve športnega luksuznega terenca je kar dobro uspel. V združenih državah Amerike so jih takoj po rojstvu prodali 25.000, še bolj zgovorno pa je tresenje hlač nemške in švedske konkurence. ix55 je dobrodošla, predvsem pa poceni alternativa švedskemu XC90 ali nemškemu Q7. Res je, da mu manjkata vsaj dva kamenčka v mozaiku. Z navigacijo, ki jo lahko tako ali tako dokupite pri prodajalcu dodatne opreme, in bluetoothom bi bil to za vse, ki jih značka na nosu ne zanima, brez dvoma dober izbor. Cena dobrih 47 tisoč evrov namreč upraviči tudi kakšno napako, saj boste težko kje dobili več. Pa tudi obljubljeno porabo, ki smo jo na testu dosegli s polžjo vožnjo, boste težko dosegli. Realno je ta za dva ali tri litre večja, kar tudi ni tako slabo. Zdaj vsaj veste, kako si Korejci predstavljajo luksuz in kam želijo (zelo očitno!) v prihodnosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ix55 3.0 V6 CRDi premium
vrsta motorja dizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2959
moč v kW (KM) pri vrt./min 176 kW (240 KM) pri 3800
največji navor v Nm pri vrt./min 450 Nm pri 1750-3500
menjalnik samodejni, 6-stopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4840 x 1945 x 1750
medosna razdalja v mm 2805
prtljažnik v litrih 185-2460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2302 (478)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,4/7,6/9,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 46.990
cena testnega vozila v EUR 46.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.440

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |