Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hitre peruti

Škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Hecno, da avtomobil, ki je v zadnjem času verjetno obrnil največ glav, ko sem se vozil z njim naokrog, ni ferrari, ni porsche, ni mclaren in ni aston martin, ima pa hitro ime. Rapid! Po zaslugi položno prisekanega zadka pa še spaceback.
Hitre peruti
Foto: Gašper Miš
14. 4. 2014 ob 19:46
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

uporabna karoserija s petimi vrati
izgled z boljšimi paketi opreme obrne marsikatero glavo
prostora je dovolj tako v kabini kot prtljažniku
notranjost je malenkost izboljšana v primerjavi z limuzino
cena je primerna glede na vse, kar kupec dobi
motor je dovolj zmogljiv za povprečnega voznika
ob nezahtevni vožnji je poraba goriva lahko majhna
menjalnik s šestimi prestavami lepo deluje
kvaliteta izdelave se zdi dobra
plastika v notranjosti je trda
v kabini hitro postane glasno pri večjih hitrostih
prtljažni prostor ima visok nakladalni rob
motor zelo neodločno vžiga in je šibek takoj nad prostim tekom
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (32 glasov)
video test škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Osnovni rapid je bil v bistvu petvratna limuzina, tako da je ta sedaj petvratna kombilimuzina. Nekateri bi ga celo radi krstili kot polkaravan, podobno kot audija A3 sportback, ki nima le dodanih bočnih vrat, ampak tudi malenkost povečano medosje ter posledično več prostora v zadku. Pri novem rapidu se zato vse skupaj odraža v presenetljivo privlačnem paketu, ki lahko tudi izgleda zelo 'kul', če mu namenite nekatere dodatne pakete opreme. Meni je še posebej všeč zadnje steklo, ki je raztegnjeno vse do kljuke vrat, tako da je tudi napis rapid na njem. Spredaj oblikovno ni noben presežek, celo malo dolgočasen, je pa prepoznavno Škodin. Od blizu izgleda dražje tudi po zaslugi črne zastekljene strehe, zato je v primeru testnega rapida spaceback znotraj še bistveno bolj prijetno.

V bistvu me ob vsem skupaj še najbolj moti, da je glasen med vožnjo na avtocesti. Motor sicer še nima tako visokih vrtljajev, ampak se ga kar konkretno sliši, sploh pa veter pri 130 km/h. Jasno, pri cenejših avtomobilih je tudi manj zvočne izolacije, zato je recimo golf precej tišji. Druga stvar, ki me je malo zmotila, je dokaj visok rob prtljažnega prostora. Če imate kakšne težke predmete, je bolj nerodno, ko jih dajete čez nakladalni rob. Je pa sam prostor zelo uporaben, ker so stranice bolj pravokotne, vanj pa lahko spravite 415 litrov prtljage. Od limuzinskega rapida je za 18 centimetrov krajši in, kot zapisano, celo bolj uporaben.

In znotraj lepši, ker ima drugačen volan, ki ima tri krake in deluje bolj športno. Nova je še konzola klimatske naprave, znotraj je veliko prostora tako spredaj kot zadaj, namestitev za volanom je odlična in na voljo je veliko dodatne opreme, kar pomeni, da je takšen rapid dražji. Testni je stal 17 tisoč evrov z vsem, kar vidite na posnetkih, ampak se še vedno zdi dovolj poceni. Tudi kakovost izdelave se zdi prepričljiva in ob trdi ceneni plastiki bi moral biti rapid čez nekaj let v še vedno dobri kondiciji. Kdor želi na otip in pogled boljše materiale, naj išče pri drugih znamkah.

Po vseh testnih kilometrih vožnje sem našel samo dve zgoraj omenjeni napaki, ki niti nista veliki in to pomeni le eno, da je tole presneto dober avtomobil. Škoda nas res navdušuje v zadnjih letih. Tako z yetijem, superbom, octavio, zdaj pa še z rapidom spaceback. Tudi če ima bencinski motor le 1,2 litra, je v bistvu za povprečnega voznika čisto dovolj zmogljiv; 77 kilovatov ima, to je 105 'konjev'. Malo neodločno vžiga in z mesta se ne premakne tako kot večji motorji, takoj po tem pa že lepo potegne in se z veseljem tudi zavrti. Na testu je povprečno porabil 7,8 litra na 100 km, kar je čisto sprejemljivo, z nežno nogo se da zbiti pod 7. Menjalnik zelo lepo deluje in ima šest prestav, tudi pelje se prav prijetno in ima zelo dobro nastavljeno podvozje, ki je ravno prav trdo in udobno za večino voznikov. Ni pa tako hiter, kot bi mogoče kdo pomislil ob imenu rapid. Tukaj je recimo golf z malo bolj naprednim vzmetenjem zadaj še boljši.

Ja, Škoda je spet presenetila. V bistvu z drobtinicami, ki jim jih daje matična firma Volkswagen, vedno znova naredi dober avto. Golfa rešujejo samo še prestiž in boljši materiali, za vse ostalo pa je večini kupcev bolj malo mar. Naj le ostane tako, ker s tem racionalni vozniki še vedno dobite eno najboljših razmerij med ceno in dobljenim.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 175 od 1.550 do 4.100
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4304 x 1706 x 1459
medosna razdalja v mm 2602
prtljažnik v litrih 415
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1170 (460)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 10.998
cena testnega vozila v EUR 16.039
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.606

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
27  domača premiera - mercedes-benz star experience
2829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: stupar3
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |