Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pričakovanja so velika

Opel astra 1.7 CDTi cosmo

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Eden najbolj pričakovanih avtomobilov in verjetno kar Oplova rešilna bilka je nova astra. Ni čudno, da so si še pri ameriškem General Motorsu premislili in kljub obljubam niso prodali nemškega Opla.
Pričakovanja so velika
Foto: Matej Mihinjač
9. 3. 2010 ob 7:00
Komentarjev: 0
test opel astra 1.7 CDTI cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V razredu, kjer je najhujša konkurenca, je res pomembno, da imaš dober avto. To so namreč avtomobili, ki so v Evropi vedno v vrhu prodajnih lestvic. Po vsem, kar je na testu pokazala nova astra, bi lahko športno rekel, da imamo novega na stopničkah. Vidi se, da so na vsak način želeli narediti avtomobil, ki se bo lahko postavil ob bok golfu in ga tudi kje premagal. Mogoče je tudi zato od njega za kar 22 centimetrov daljši. Astra sedaj spada med največje predstavnike v svojem razredu, kar ni nujno dobro. Marsikatera garaža ali parkirni prostor bosta po novem premajhna. Celo ob bližnjem srečanju deluje mogočno, nikakor pa ne okorno. Oblikovalcem je uspelo nekako pomesti s preteklostjo, ker nova astra deluje res sveže in v skladu z novimi modnimi smernicami Opla, obenem pa velike mere uspešno prikrivajo zajetna odbijača in kromirani vložki. Po drugi strani morate za spodoben izgled doplačati za najmanj 18-palčna platišča, kar danes velja že za večino novih predimenzioniranih avtomobilov.

Kljub zajetnim meram zunanjosti pa še ne pomeni, da je toliko več prostora znotraj. Seveda ga je dovolj. Ne vem, kaj potrebuje recimo štiričlanska družina več. Je pa res, da ga je po občutku v dolžino toliko tudi v manjših predstavnikih tega razreda, le v širino pokaže tisto pravo 'razkošje', zaradi česar so lahko spredaj vgradili enako velika sedeža kot sta v insigniji. To pa pomeni zelo dobro sedenje (testni avtomobil je imel ortopedska sedeža) z odličnima bočno in ledveno oporo ter ločenim nastavljanjem naklona in dolžine sedalnega dela.

Kako učinkovito so po novem izrabili notranjost, pokaže primerjava odlagalnih mest. Pri prejšnji astri smo vsi kritizirali, da nimamo kam odložiti svojih drobnarij. No, če se boste usedli v novo, se vam bo zdelo, da ste v drugem avtomobilu. Sedaj ima prostor za veliko plastenko v vratih, velik utor pred ročico menjalnika za telefon in denarnico, pod mesti za pijačo pa še en skrit predal za kaj vrednega. V bistvu me moti samo ena malenkost: da ima armaturna plošča preveč gumbov in da so le-ti majhni ter nekateri med njimi nepregledni.

Še eno stvar bi lahko pričakovali od skoraj 4,42 metra dolge astre – večji prtljažnik. S 370 litri ni ravno razkošen, kar pa še ne pomeni, da ni uporaben. Pri Oplu so šli korak dlje s flexfloorom, ki predstavlja posebno polico za 55 evrov, kateri lahko nastavite tri položaje. Enega za lažje natovarjanje, drugega za ravno dno, če podrete sedeže, in tretjega za največ prostora. Druga poslastica, ki ima v besedi 'flex' pa se imenuje flexride. Gre za prilagodljiv sistem blaženja, ki mu ukazujete z gumboma na vrhu armaturne plošče. Na voljo so trije načini (privzeti je normal), ko pritisnete 'sport' pa se merilniki obarvajo rdeče, blažilniki in volan postanejo za malenkost trši, motor pa občutno bolj odziven, ko pohodite stopalko za plin. Razlika je dejansko občutna, sploh, ko izberete udobni način, ko astra celo z 18-palčnimi kolesi čisto spodobno požira cestne luknje. Volan je ravno prav neposreden, da ga niti v ostrih zavojih ni potrebno preprijemati in občutka je še ravno dovolj, da je lahko tudi udoben za nežne ročice.

Motor je v tem primeru močnejši od obeh 1,7-litrskih turbodizlov in je nekako na sredini ponudbe. Ni slab in je povsem dovolj močan, lahko pa bi bil za kakšen liter varčnejši. Tovarna pravi povprečno 4,7 litra, na testu je bilo dobra dva litra več. Dokler se ne ogreje, je glasen, pa tudi menjalnik še ne teče tako lepo kot potem, ko oba dosežeta delovno temperaturo. Šest prestav je dobro izračunanih, kdor potrebuje več (zmogljivosti ali varčevanja), pa lahko izbere bodisi močnejši dvolitrski agregat, bodisi šibkejši 1,3-litrski 'šparovček'.

Pri takšnem avtomobilu je zelo pomembna ali pa celo najbolj pomembna stvar cena. Astra je v primerjavi s konkurenco precej ugoden avtomobil. Že pri osnovni dobite veliko opreme, tale, ki ima skoraj vse, kar obstaja (luči AFL, posebne sedeže, flexride, navigacijski sistem…), pa stane že 27 tisoč evrov. Veliko za nižji srednji razred, ne pa za vse skupaj, ko pogledate na spisek dodatne opreme. Opel polaga velike upe na ta avtomobil in lepo kaže, da si z njim lahko spet opomorejo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra 1,7 CDTI cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2300
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4419 x 1814 x 1510
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 370-1235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1373 (497)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,2/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.990
cena testnega vozila v EUR 20.860
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.075

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |