Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Romantična zgodba

BMW 530d GT

Avtor prispevka: Miha Dovč
Gotovo vam je poznana zgodba o tem, kako se dve osebi spoznata, si sprva nista všeč, z vsakim nadaljnjim preživetim skupnim trenutkom pa si postajata vedno bolj naklonjena, ne moreta en brez drugega in na koncu skupaj dočakata visoko starost.
Romantična zgodba
Foto: Matej Mihinjač
31. 3. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0

Precej klišejska zgodba (skoraj) vsake hollywoodske romantične filmske stvaritve. Če si to lahko predstavljate, boste lažje razumeli občutke do povsem novega BMWja 5 gran turismo. Dejansko se čustva niso tako zelo spremenila, a če bi trdil, da je bila to ljubezen na prvi pogled, bi lagal. Novodobni produkti tovarne iz nemškega Münchna se le redkim takoj prikupijo. Moderne linije, ki so v večini navzkriž s klasičnim oblikovalskim prepričanjem, vam hitro dajo mešane občutke in temo za dolge debate s prijatelji ob vrčku hladnega. Ali pa vam bo takoj všeč. Ker se avtomobile kupuje za dalj časa, ne obupajte prehitro. GT, ki je križanec med klasično limuzino, gran tourerjem in X6, bo zahteval čas, da se boste nanj privadili. Na kratko bi ga lahko opisali kot kombilimuzinsko petico.

Največ duhov bo buril prisekan zadek z ogromnimi svetili v led tehniki. Zaradi izredno majhnega zadnjega stekla in položnih vrat bo preglednost nazaj zelo slaba, v pomoč nista niti stranski ogledali, ki bi bili posledično lahko razkošnejših dimenzij, je pa tu kamera za vzvratno vožnjo. Večja enotnost o lepoti je bila pri nosu vozila. Le-ta s sedanjo petico nima veliko skupnega, precej več pa z novim modelom, ki je že pripeljal. Zaradi izdatnih mer vozila (v dolžino meri pet metrov, medkolesna razdalja pa je izmerjena na dobre tri metre), se 19-palčna obutev sploh ne zdi bahaško velika.

Zaradi svoje velikosti pa spustijo veliko več cestnih anomalij do kabine. Tej zakonitosti fizike ne more kljubovati niti nastavljivo podvozje, ki pomaga spreminjati karakter vozila. Zaradi dvotonske mase GT ne more biti športnik, a ker je BMW že tradicionalno namenjen bolj dinamičnim vožnjam, mu ta nastavitev omogoča manjše nagibanje karoserije. Hkrati s podvozjem lahko tudi volanskemu mehanizmu, odzivnosti stopalke in hitrosti menjanja prestav spremenimo režim delovanja. Vse je odvisno od tega, kako se voznik in tudi potniki počutijo. Čeprav je GT namenjen petim osebam, se bodo najbolje počutili štirje v postavitvi 2 + 2. Zaradi že omenjene medosne razdalje dolžine mestnega avtomobila bo prostora za vse štiri sedeče več kot dovolj. Za noge ga je kot v admiralski sedmici, za glavo pa kot v X5. Ker je vsak sedež individualno nastavljiv tako po dolžini prostora za noge kot tudi po naklonu, lahko pozicijo sedežev prilagajamo glede na potrebe potnikov in potrebe po prtljažnem prostoru. V vsakem primeru bo prtljažnih litrov vsaj 440, s pomikanjem zadnjih sedežev in podiranjem naslonjal pa se ta vrednost poveča na 1700 litrov.

Če je limuzinska zasnova praviloma omejevala uporabnost prtljažnega prostora z velikostjo odprtine, so pri tej petici to rešili s podobnim sistemom kot ga ima škoda superb. Glede na prostornost garaže in potrebe po petih vratih se GT lahko prelevi v štirivratno klasično limuzino oziroma v petvratno kombilimuzino. Še večjega udobja bosta deležna spredaj sedeča. Največ zaslug za to imata sicer draga doplačljiva sprednja sedeža, vendar sta vredna vsakega, ne zapravljenega, temveč investiranega centa. Voznik se bo izvrstno počutil in zaradi minimalistične zasnove kabine hitro navadil upravljati z vozilom. Čeprav je iDrive v najnovejši izvedbi pridobil na številu gumbov za upravljanje, je skrenil s prvotno začrtane ideje BMWja, hkrati pa postal lažje razumljiv in lahkotnejši za upravljanje.

Ker je filozofija te tovarne stremenje k čim manjši porabi energije, ki jo vozilo potrebuje za svoje delovanje, je prenova doletela tudi volanski mehanizem. Nov električni servoojačevalnik je verjetno resda manj potraten kot klasična hidravlična črpalka, vendar je hkrati izgubil tudi tisti pristen občutek, ki ga je voznik imel na volanskem obroču. Ta umeten občutek se odraža še v tem, da se volan ne vrača v osnovno pozicijo, ko ga spustimo iz rok, temveč ostaja kar usmerjen v zavoj, tako da razni 'drifterji' lahko kar takoj pozabijo na veselje, ki pa ga takšna petica že z obliko ne nakazuje.

Če ima voznik bolj kisel nasmešek zaradi 'sukanja' volana, ne bo razočaran nad pogonskim sklopom. Že osnovni agregat s 180 kilovati ima zadostno zalogo moči, predvsem pa navora za premikanje dveh ton. Hkrati z več kot zadovoljivimi zmogljivostmi navduši tudi z varčnostjo, saj je porabo devetih litrov moč doseči brez odrekanja moči, ki je vselej na voljo. Še več pohvale pa si zasluži povsem nov osemstopenjski avtomatik, ki je bil do sedaj na voljo le za vrh ponudbe serije sedem. Menjalnik se hitro odziva na ukaze stopalke za plin ali ročice menjalnika pri izbiri ročnega izbiranja prestav. Prestavlja brezčutno, le merilnik vrtljajev izda, kdaj se je njegova 'pamet' odločila izbrati naslednjo prestavo.

Hitro vnetljiv ogenj se tudi hitro pogasi, zato ljubezen na prvi pogled težko obstane. Takšna ljubezenska drama, ki tokrat prihaja iz bavarske prestolnice, pa lahko traja, le v razmerje se morate spustiti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 530d GT
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.993
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 540 pri 1750 – 3000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4998 x 1901 x 1559
medosna razdalja v mm 3070
prtljažnik v litrih 440 - 1700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2035 (555)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,6/6,5
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 78.012

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 5 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |