Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Smer v tretje

Toyota prius executive

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Tretja generacija priusa je avtomobilsko najprepričljivejša, tako po obliki, prostornosti, zmogljivostih, voznih lastnostih, ekologiji in nenazadnje imenitnosti. A prius še vedno ostaja čista alternativa konvencionalnim avtomobilom. Zaradi svoje hibridnosti, seveda.
Smer v tretje
Foto: Matej Mihinjač
7. 4. 2010 ob 11:11
Komentarjev: 0
test toyota prius executive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Da je prius posebnež, pokaže navzven. Nezamenljiva je seveda že od prve generacije identična priusova bočna silhueta, ki je zastavljena po vseh zakonih najugodnejše aerodinamike, in se v tretje ponaša s koeficientom upornosti odličnih 0,25. Tej optimalni obliki pa so podrejeni drzni in že skoraj frajersko športno izdelani detajli na lučeh, vstopnih režah ter robovih pločevine. Zaradi takšne oblike je zelo okrnjen pogled nazaj, saj se zadnje steklo lomi ravno v sredini pogleda. Prav tako je avtomobil precej občutljiv na bočni veter. No, in še ena malenkost, ki ekološko naravnanemu vodilu ni preveč v prid: 17-palčna kolesa sicer izgledajo imenitno, vendar je njihovih 215 milimetrov širine krepko preveč, da bi bila tam s svojim namenom, zato obstaja tudi za deciliter varčnejša različica priusa s 15-palčnimi.

Futurizem je v notranjosti glavna smernica. Armaturna plošča ali bolje kokpit je sicer klasično japonsko plastičen, a odličen in podrejen vozniku spet najbolje doslej. Kvaliteta izdelave je na visokem nivoju; materiali, ki so za gradnjo uporabljeni, so deloma reciklirani in prijajo vsakemu posamezniku drugače. Z naše strani jih gre pohvaliti, tako kot gre pohvaliti sive barvne odtenke, ki sovpadajo s celotno filozofijo avtomobila. Z vsem tem gre odlično skupaj bogata zbirka gumbov sredinske konzole in množica prikazovalnikov, ki nudijo vozniku zvrhano mero informacij o avtomobilu in vožnji. Osrednji zaslon tako prikazuje hitrost avtomobila, tisti zraven prinaša preko vrtečega menija različne informacije o energetski učinkovitosti avtomobila, v tretji dimenziji pa se na istem mestu malce bolj naprej ob uporabi volanskih gumbov izrišejo stikala za lažjo orientacijo ob premikanju prstov po njih. Pred voznikom je postavljen še sistem HUD s prikazovanjem hitrosti, porabe energije ter smeri navigacije s projiciranjem na vetrobransko steklo.

Po drugi strani je sredinska konzola opremljena še z odličnim navigacijskim sistemom, ki se ga upravlja preko zaslona na dotik, hkrati pa ta isti zaslon služi še kot pomoč za vzvratno vožnjo in parkiranje, saj se v teh momentih nanj prenaša slika iz kamere, postavljene na zadku vozila. Pri vseh sistemih, vgrajenih v ta avtomobil, velja omeniti še tistega za samodejno bočno in vzvratno parkiranje. To je dobrodošla funkcija, vendar vzame precej časa za nastavitve pravilne pozicije za parkiranje, da nam avtomobil samostojno opravi to, kar želimo. Po drugi strani graja leti le na delovanje klimatske naprave, saj potrebuje ogromno časa, da v mrzlih jutrih odrosi stekla. Super je zasnovan vzvod, s katerim upravljamo delovanje menjalnika. Prostornost v kabini je pohvalna, isto velja za udobje. Kupejevski občutek je prisoten, kljub precej dolgemu strešnemu loku in tako prostornosti nad glavami. Pohvaliti gre tudi velikost prtljažnega prostora ter primerno število predalov v celotni kabini.

Pogonski sklop priusa je dvorezen meč. Gre za kombinacijo 1,8-litrskega bencinskega motorja VVT-i, ki postreže s 73 kilovati moči ter 142 Nm navora, in elektromotorja s 60 kW moči in 204 Nm navora. Slednji se napaja iz osemindvajsetih nikelj-metal-hidridnih celic akumulatorja z delovno napetostjo 201,6 V ter nazivnega toka 6,5 Ah. Vsa moč se na sprednji kolesi prenaša preko elektronsko krmiljenega CVT-menjalnika, sklop pa se lahko pohvali s tremi režimi delovanja. Prvi je samo z elektromotorjem (EV mode), ki zna biti uporaben, vendar mora biti delo s pedalom za plin zelo zelo nežno. Da pa se z njim prevoziti poti, dolge okrog dobrega kilometra. Ta sistem velja pohvaliti za vožnjo po mestu. Drugi režim ponuja moč za vožnjo še iz bencinskega agregata, obenem pa hkrati polni tudi akumulatorje z električno energijo (ECO mode). Primeren je za precej ležerno vožnjo in je uporaben povsod. Tretji režim (PWR mode) je namenjen bolj odrezavi vožnji, saj tako bencinski agregat kot tudi elektromotor hkrati dovajata polno moč na menjalnik, krmilna logika CVT-ja pa se iz ekološkega razmišljanja spremeni v zmogljivostno. Na ta način se avtomobil pelje povsem spodobno. Edina slaba lastnost je nadležen hrup bencinskega motorja, saj se ta neprestano vrti pri najvišjih vrtljajih. Res pa tudi s tem voznika sili k bolj umirjeni vožnji.

Realnost učinkovitosti je najbolje vidna iz številk. Pri normalni vožnji nikar ne pričakujte porabe, manjše od 6 litrov na 100 prevoženih km, ob priganjanju jih tudi 8 ne bo dovolj. Z malce truda in ob ugodnih terenskih pogojih pa bo moč doseči tudi porabo le 4,5 litra bencina za stokilometrsko razdaljo. Super stvar je električna zavora, ki pomaga zavirati avtomobil na klancih pri vožnji navzdol, saj ob tem hkrati polni akumulatorje. Lega na cesti je odlična, vodenje pohvalno, stabilnost je na visokem nivoju. Uglajenost in udobje sta sorazmerno dobra, kvari ju le pretrdo, skoraj športno nastavljeno podvozje. Graja pa leti na neizklopljiv ESP, ki pusti voznika na cedilu ob vožnji po zgolj malce zasneženih klancih, saj se tam avtomobil preprosto ustavi in klanec postane nepremagljiv.

Tako spodoben hibrid, kot je prius, lahko z lahkoto v vsem konkurira svojim konvencionalnim tekmecem. Le ena pomanjkljivost ga še pesti; da bi akumulatorji hranili električno energijo vsaj za 50 kilometrov vožnje. Potem tu ne bi bilo več dileme, katera smer je prava.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota prius 1,8 VVT-i executive
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 73 (126) pri 5200
največji navor v Nm pri vrt./min 142 pri 4000
menjalnik brezstopenjski, CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4460 x 1745 x 1290
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 446
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370 (435)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/4,5/4,0
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 24.990
cena testnega vozila v EUR 30.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.380

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |