{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modna alternativa

Lancia ypsilon 1.3 multijet platinum

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Majhni mestni avtomobilčki so zaradi svojih mer obsojeni na bolj ali manj podobne linije. V tem segmentu ni pretiranih oblikovalskih ekstremov, se pa tu in tam najde svetla izjema, za katero se obrne kar nekaj glav. Takšna je tudi lancia ypsilon.
Modna alternativa
Foto: Matej Mitruševski
15. 2. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

elegantna oblika
pregledna postavitev merilnikov
petvratna različica kljub manjšim meram
ugodna cena vstopnega modela
motor je dovolj zmogljiv
samo 5 prestav
monotona notranjost v primerjavi s predhodnikom
svetleča plastika je raj za prah
volan ni nastavljiv po globini
zadnja klop je primerna predvsem za otroke
usnje na sedežih bi lahko bilo boljše
visoka cena testnega vozila
2,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.5 (4 glasov)
video test lancia ypsilon 1.3 multijet platinum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Premiero je na naših cestah sicer doživela že pred dobrima dvema letoma, vendar je zaradi svojih elegantnih linij še vedno dovolj zapeljiva, da pritegne dovolj pozornosti kupcev. Narejena je na podaljšani osnovi fiata 500 in oblikovalci so na 3,8 metra dolg avtomobil uspeli stlačiti še zadnji par vrat, čeprav ju nekateri zaradi elegantno postavljene kljuke sploh ne boste opazili. To pa je tudi posebnost četrte generacije, saj je bila poprej lancia ypsilon na voljo samo kot trivratni malček.

Elegantne linije zunanjosti pa se odražajo tudi v notranjosti, čeprav je ta v primerjavi s preteklo generacijo bolj enolična in pusta. Prej je za živahnost skrbela tkanina na armaturni plošči, zdaj pa je tukaj samo še trda plastika. Več elegance so hoteli dodati z elementi s svetlečo črno barvo, vendar se nanje neprestano nabira prah, zato je notranjost najlepša takoj po nedeljskem čiščenju. Pozicije merilnikov v primerjavi s preteklo generacijo niso spreminjali, tako da so še vedno postavljeni na sredino, volan pa ni nastavljiv po globini. Spredaj se dobro sedi, le med daljšo vožnjo se usnje na sedežih precej nabere in ne izgleda lepo, večji pa na vožnje na zadnji klopi raje pozabite. Tukaj bodo res najlažje sedeli otroci, vsi ostali pa si boste morali odpreti senčnik, da boste lahko normalno sedeli. V prtljažnik je mogoče spraviti za 245 litrov prtljage, kar je 60 litrov več v primerjavi s fiatom 500. To pomeni, da bo prtljažnik z lahkoto požrl tudi posledice večjih nakupov.

Testno lancio ypsilon je poganjal 1,3-litrski dizelski agregat, ki je proizvedel 70 kW (95 KM) in je tudi edini dizelski motor v ponudbi. Svojo nalogo dobro opravlja, saj moči ni nikoli premalo, je pa res, da bi sam za majhen mestni avtomobil raje izbral 0,9-litrski dvovaljnik twinair, ki je tudi v ponudbi. Poraba na testu je sicer znašala dobrih 5 litrov, kar je pričakovano malo za dobro tono težkega malčka, vendar pomeni tudi višjo ceno avtomobila ob nakupu. Če predpostavim, da majhen avtomobil ne bo prevozil veliko kilometrov, je nakup takšnega motorja nesmiseln. Tudi ogreva se bistveno dlje in na daljših vožnjah bo moteče, da ima menjalnik le pet prestav. Tudi sama vožnja ni tako mehka, kot sem od lancie pričakoval, se pa zdi lega avtomobilčka na cesti dovolj prepričljiva za dobro počutje.

Nova generacija ni prinesla le nove oblike in osvežene motorne palete, pač pa tudi kopico novih tehnologij. Med slednjimi najbolj izstopa sistem samodejnega bočnega parkiranja, za katerega je treba odšteti 400 EUR. Uporaba je sila enostavna, saj se s pritiskom na gumb sistem vključi in samodejno išče primeren prostor, kamor lahko parkiramo. Ko sistem zazna primerno parkirišče, na to opozori s signalnim znakom, voznik pa mora samo še prestaviti v vzvratno prestavo, dodajati plin, slediti navodilom na zaslonu in uživati ob pogledu na volan, ki se sam vrti. Inženirji pri Lancii so se rahlo oddaljili od svojih kolegov pri Fiatu tudi s konstantnim napajanjem radia, saj se slednji pri zagonu motorja ne zaganja dvakrat, zaradi česar bo tudi poslušanje zgoščenk bolj prijetno.

Takšne lancie ypsilon, kot je bila na testu, verjetno ne bomo pogosto videli na cestah, ker je nabasana z dodatno opremo in stane več kot 20.000 EUR, zato si jo bo redkokdo kupil. Po drugi strani pa stane vstopni model z bencinskim agregatom samo dobrih 9 tisočakov, za kar dobite drugače oblikovan italijanski avtomobil, če vam je to pomembno. Sploh ženskam, ki velikokrat kupujete z očmi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki

lancia ypsilon 1.3 multijet 16V platinum

vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3842 x 1676 x 1520
medosna razdalja v mm 2390
prtljažnik v litrih 245
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1125
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,2/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,2
cena osnovnega vozila v EUR 9.650
cena testnega vozila v EUR 14.020
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.141

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |