Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modna alternativa

Lancia ypsilon 1.3 multijet platinum

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Majhni mestni avtomobilčki so zaradi svojih mer obsojeni na bolj ali manj podobne linije. V tem segmentu ni pretiranih oblikovalskih ekstremov, se pa tu in tam najde svetla izjema, za katero se obrne kar nekaj glav. Takšna je tudi lancia ypsilon.
Modna alternativa
Foto: Matej Mitruševski
15. 2. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

elegantna oblika
pregledna postavitev merilnikov
petvratna različica kljub manjšim meram
ugodna cena vstopnega modela
motor je dovolj zmogljiv
samo 5 prestav
monotona notranjost v primerjavi s predhodnikom
svetleča plastika je raj za prah
volan ni nastavljiv po globini
zadnja klop je primerna predvsem za otroke
usnje na sedežih bi lahko bilo boljše
visoka cena testnega vozila
2,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
1.7 (3 glasov)
video test lancia ypsilon 1.3 multijet platinum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Premiero je na naših cestah sicer doživela že pred dobrima dvema letoma, vendar je zaradi svojih elegantnih linij še vedno dovolj zapeljiva, da pritegne dovolj pozornosti kupcev. Narejena je na podaljšani osnovi fiata 500 in oblikovalci so na 3,8 metra dolg avtomobil uspeli stlačiti še zadnji par vrat, čeprav ju nekateri zaradi elegantno postavljene kljuke sploh ne boste opazili. To pa je tudi posebnost četrte generacije, saj je bila poprej lancia ypsilon na voljo samo kot trivratni malček.

Elegantne linije zunanjosti pa se odražajo tudi v notranjosti, čeprav je ta v primerjavi s preteklo generacijo bolj enolična in pusta. Prej je za živahnost skrbela tkanina na armaturni plošči, zdaj pa je tukaj samo še trda plastika. Več elegance so hoteli dodati z elementi s svetlečo črno barvo, vendar se nanje neprestano nabira prah, zato je notranjost najlepša takoj po nedeljskem čiščenju. Pozicije merilnikov v primerjavi s preteklo generacijo niso spreminjali, tako da so še vedno postavljeni na sredino, volan pa ni nastavljiv po globini. Spredaj se dobro sedi, le med daljšo vožnjo se usnje na sedežih precej nabere in ne izgleda lepo, večji pa na vožnje na zadnji klopi raje pozabite. Tukaj bodo res najlažje sedeli otroci, vsi ostali pa si boste morali odpreti senčnik, da boste lahko normalno sedeli. V prtljažnik je mogoče spraviti za 245 litrov prtljage, kar je 60 litrov več v primerjavi s fiatom 500. To pomeni, da bo prtljažnik z lahkoto požrl tudi posledice večjih nakupov.

Testno lancio ypsilon je poganjal 1,3-litrski dizelski agregat, ki je proizvedel 70 kW (95 KM) in je tudi edini dizelski motor v ponudbi. Svojo nalogo dobro opravlja, saj moči ni nikoli premalo, je pa res, da bi sam za majhen mestni avtomobil raje izbral 0,9-litrski dvovaljnik twinair, ki je tudi v ponudbi. Poraba na testu je sicer znašala dobrih 5 litrov, kar je pričakovano malo za dobro tono težkega malčka, vendar pomeni tudi višjo ceno avtomobila ob nakupu. Če predpostavim, da majhen avtomobil ne bo prevozil veliko kilometrov, je nakup takšnega motorja nesmiseln. Tudi ogreva se bistveno dlje in na daljših vožnjah bo moteče, da ima menjalnik le pet prestav. Tudi sama vožnja ni tako mehka, kot sem od lancie pričakoval, se pa zdi lega avtomobilčka na cesti dovolj prepričljiva za dobro počutje.

Nova generacija ni prinesla le nove oblike in osvežene motorne palete, pač pa tudi kopico novih tehnologij. Med slednjimi najbolj izstopa sistem samodejnega bočnega parkiranja, za katerega je treba odšteti 400 EUR. Uporaba je sila enostavna, saj se s pritiskom na gumb sistem vključi in samodejno išče primeren prostor, kamor lahko parkiramo. Ko sistem zazna primerno parkirišče, na to opozori s signalnim znakom, voznik pa mora samo še prestaviti v vzvratno prestavo, dodajati plin, slediti navodilom na zaslonu in uživati ob pogledu na volan, ki se sam vrti. Inženirji pri Lancii so se rahlo oddaljili od svojih kolegov pri Fiatu tudi s konstantnim napajanjem radia, saj se slednji pri zagonu motorja ne zaganja dvakrat, zaradi česar bo tudi poslušanje zgoščenk bolj prijetno.

Takšne lancie ypsilon, kot je bila na testu, verjetno ne bomo pogosto videli na cestah, ker je nabasana z dodatno opremo in stane več kot 20.000 EUR, zato si jo bo redkokdo kupil. Po drugi strani pa stane vstopni model z bencinskim agregatom samo dobrih 9 tisočakov, za kar dobite drugače oblikovan italijanski avtomobil, če vam je to pomembno. Sploh ženskam, ki velikokrat kupujete z očmi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki

lancia ypsilon 1.3 multijet 16V platinum

vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3842 x 1676 x 1520
medosna razdalja v mm 2390
prtljažnik v litrih 245
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1125
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,2/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,2
cena osnovnega vozila v EUR 9.650
cena testnega vozila v EUR 14.020
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.141

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |