Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Modna alternativa

Lancia ypsilon 1.3 multijet platinum

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Majhni mestni avtomobilčki so zaradi svojih mer obsojeni na bolj ali manj podobne linije. V tem segmentu ni pretiranih oblikovalskih ekstremov, se pa tu in tam najde svetla izjema, za katero se obrne kar nekaj glav. Takšna je tudi lancia ypsilon.
Modna alternativa
Foto: Matej Mitruševski
15. 2. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

elegantna oblika
pregledna postavitev merilnikov
petvratna različica kljub manjšim meram
ugodna cena vstopnega modela
motor je dovolj zmogljiv
samo 5 prestav
monotona notranjost v primerjavi s predhodnikom
svetleča plastika je raj za prah
volan ni nastavljiv po globini
zadnja klop je primerna predvsem za otroke
usnje na sedežih bi lahko bilo boljše
visoka cena testnega vozila
2,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.5 (4 glasov)
video test lancia ypsilon 1.3 multijet platinum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Premiero je na naših cestah sicer doživela že pred dobrima dvema letoma, vendar je zaradi svojih elegantnih linij še vedno dovolj zapeljiva, da pritegne dovolj pozornosti kupcev. Narejena je na podaljšani osnovi fiata 500 in oblikovalci so na 3,8 metra dolg avtomobil uspeli stlačiti še zadnji par vrat, čeprav ju nekateri zaradi elegantno postavljene kljuke sploh ne boste opazili. To pa je tudi posebnost četrte generacije, saj je bila poprej lancia ypsilon na voljo samo kot trivratni malček.

Elegantne linije zunanjosti pa se odražajo tudi v notranjosti, čeprav je ta v primerjavi s preteklo generacijo bolj enolična in pusta. Prej je za živahnost skrbela tkanina na armaturni plošči, zdaj pa je tukaj samo še trda plastika. Več elegance so hoteli dodati z elementi s svetlečo črno barvo, vendar se nanje neprestano nabira prah, zato je notranjost najlepša takoj po nedeljskem čiščenju. Pozicije merilnikov v primerjavi s preteklo generacijo niso spreminjali, tako da so še vedno postavljeni na sredino, volan pa ni nastavljiv po globini. Spredaj se dobro sedi, le med daljšo vožnjo se usnje na sedežih precej nabere in ne izgleda lepo, večji pa na vožnje na zadnji klopi raje pozabite. Tukaj bodo res najlažje sedeli otroci, vsi ostali pa si boste morali odpreti senčnik, da boste lahko normalno sedeli. V prtljažnik je mogoče spraviti za 245 litrov prtljage, kar je 60 litrov več v primerjavi s fiatom 500. To pomeni, da bo prtljažnik z lahkoto požrl tudi posledice večjih nakupov.

Testno lancio ypsilon je poganjal 1,3-litrski dizelski agregat, ki je proizvedel 70 kW (95 KM) in je tudi edini dizelski motor v ponudbi. Svojo nalogo dobro opravlja, saj moči ni nikoli premalo, je pa res, da bi sam za majhen mestni avtomobil raje izbral 0,9-litrski dvovaljnik twinair, ki je tudi v ponudbi. Poraba na testu je sicer znašala dobrih 5 litrov, kar je pričakovano malo za dobro tono težkega malčka, vendar pomeni tudi višjo ceno avtomobila ob nakupu. Če predpostavim, da majhen avtomobil ne bo prevozil veliko kilometrov, je nakup takšnega motorja nesmiseln. Tudi ogreva se bistveno dlje in na daljših vožnjah bo moteče, da ima menjalnik le pet prestav. Tudi sama vožnja ni tako mehka, kot sem od lancie pričakoval, se pa zdi lega avtomobilčka na cesti dovolj prepričljiva za dobro počutje.

Nova generacija ni prinesla le nove oblike in osvežene motorne palete, pač pa tudi kopico novih tehnologij. Med slednjimi najbolj izstopa sistem samodejnega bočnega parkiranja, za katerega je treba odšteti 400 EUR. Uporaba je sila enostavna, saj se s pritiskom na gumb sistem vključi in samodejno išče primeren prostor, kamor lahko parkiramo. Ko sistem zazna primerno parkirišče, na to opozori s signalnim znakom, voznik pa mora samo še prestaviti v vzvratno prestavo, dodajati plin, slediti navodilom na zaslonu in uživati ob pogledu na volan, ki se sam vrti. Inženirji pri Lancii so se rahlo oddaljili od svojih kolegov pri Fiatu tudi s konstantnim napajanjem radia, saj se slednji pri zagonu motorja ne zaganja dvakrat, zaradi česar bo tudi poslušanje zgoščenk bolj prijetno.

Takšne lancie ypsilon, kot je bila na testu, verjetno ne bomo pogosto videli na cestah, ker je nabasana z dodatno opremo in stane več kot 20.000 EUR, zato si jo bo redkokdo kupil. Po drugi strani pa stane vstopni model z bencinskim agregatom samo dobrih 9 tisočakov, za kar dobite drugače oblikovan italijanski avtomobil, če vam je to pomembno. Sploh ženskam, ki velikokrat kupujete z očmi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki

lancia ypsilon 1.3 multijet 16V platinum

vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3842 x 1676 x 1520
medosna razdalja v mm 2390
prtljažnik v litrih 245
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1125
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,2/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,2
cena osnovnega vozila v EUR 9.650
cena testnega vozila v EUR 14.020
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.141

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |