Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svoboda gibanja

Mazda MX-5 1.8i takumi

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če želite res uživati na cestnih prelazih v Italiji, vstanite zgodaj. Da boste sami. In drugo: izberite primeren avto. Če nimate denarja za ferrari, ali če po naravi niste divjak, bo tudi takšna mazda super izbira. Preverjeno!
Svoboda gibanja
Foto: Anže Jereb
11. 12. 2013 ob 4:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

neverjetno igriva in dobra lega na cesti
menjalnik je eden najbolj natančnih in hitrih na trgu
položaj za volanom je skoraj popoln
motor je sicer šibak, ampak voljan vrtenja
platnena streha se zloži v nekaj sekundah
sistem ESP je mogoče popolnoma izključiti
še vedno ugodna cena za užitek v vožnji
ni za višje od 190 centimetrov
menjalnik ima le pet prestav
pri večjih hitrostih je hrup zaradi vetra velik
premalo moči za vožnjo počez
neintuitiven vmesnik radia in navigacije, grdo postavljen mikrofon
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (8 glasov)
video test mazda MX-5 1.8i takumi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Bistvo avtomobilov, kot je mazda MX-5, je namreč užitek v vožnji. In za prave užitke morate najti pravo cesto. Takšno, kjer vas ne bo nihče grdo gledal, če v kakšnem ovinku malo zacvili, ali vam za hip pobegne zadek. Nalašč, seveda. MX-5 je eden tistih prvinskih avtomobilov, ki ima motor spredaj, dva sedeža v sredini, pogon zadaj, nad glavama potnikov pa le platno, če vas preseneti kakšna ploha. Da je avtomobil brez strehe, navadno sicer pomeni manj občutkov med vožnjo, ker je streha le nosilni element, mazda pa je že v osnovi zasnovana brez nje, zato je vzvojna čvrstost pohvalna. Ni veliko neprijetnega tresenja in vibracij, niti takrat, ko vozite bolj surovo. In ravno na slikovitih cestah boste najhitreje spoznali prednost avtomobila brez strehe, da boste lahko gledali vse visoke gore, ki vas bodo obkrožale.

Ampak raje glejte na cesto, ker gre tudi mazda kljub svojemu majhnemu 1,8-litrskemu motorju in le 90 kilovatom prav hitro. Neverjetno, kako vse čutite pri tem avtomobilu, vsako luknjo na cesti, kako spolzek asfalt je, vse! In sploh ni neudoben. Zato ga tako obožujem, ker za toliko denarja, od 21 tisoč evrov naprej, takšnega z opremo takumi pa za okoli 25 tisočakov, ne dobite podobnih voznih lastnosti pri nobenem novem avtomobilu.

Pred večino ovinkov z MX-5 sploh ni potrebno zavirati, samo počakate, da vidite naprej in spet do konca pritisnete plin. Itak je prešibek, da bi šel počez pa če se še tako trudite. ESP se mi je na primer med vožnjo na znameniti prelaz Giau v Dolomitih samo enkrat vklopil. Motor se sicer še kar rad zavrti do 6 in pol in morali ga boste ves čas tiščati po takšnih strmih cestah, k sreči pa ima tako dober menjalnik, da vas to ne bo niti malo motilo. Skratka, to je tisti pravi užitek v vožnji, tukaj ni dvoma. Čeprav pravim navdušencem še vedno priporočam močnejši dvolitrski motor, da bo vsaj kdaj zaplesala ritka.

MX-5 kot namenski avtomobil nima praktično nobene pomanjkljivosti. Mogoče komu ni všeč oblika, ampak to užitkarjem v vožnji itak ni pomembno. Največ težav boste imeli visoki, ker je očitno narejena po mojih merah, ki sem v zlatem povprečju. In ja, prtljažnik je res majhen, ampak bo za torbo ali dve in plato piva. Tudi delovno okolje je zelo enostavno, brez nepregledne množice nepotrebnih gumbov, čeprav je vmesnik navigacije in radia dokaj nelogičen, mikrofon za telefon pa so prav neokusno postavili za volan. Pa usnjeni sedeži bi lahko bili naluknjani, ker se boste sicer na njih poleti pod žgočim soncem stopili.

Skratka, vozniki, ampak tisti, ki se res radi vozite, še najraje sami, enkrat MX-5 samo malo zapeljite. Pa po možnosti zjutraj na kakšni hudi cesti. Po mojem boste takoj začeli delati plane, čakaj, če tukaj malo prišparam pa tam vzamem pa prodam tisto, bi pa mogoče zneslo... No, za toliko, kolikor stane MX-5, so te sanje celo dosegljive, če se potrudite.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1.8i takumi
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1720 x 1245
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 150
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1075
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,4/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 24.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.189

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2021
September 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 tedni  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 10 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 10 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 10 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 10 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 11 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 11 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 leti  |