Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mu je ostalo le ime?

Renault clio RS 200 EDC

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da Renault obvlada izdelavo športnih različic svojih modelov, že vemo. To so dokazali s prejšnjo generacijo megana RS, s prejšnjo generacijo clia RS in s trenutno še vedno aktualno generacijo enako označenega megana. Novi clio je od vseh bistveno manj agresiven, a za to so imeli pri Renaultu dober razlog.
Mu je ostalo le ime?
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
4. 11. 2013 ob 20:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z barvami pri Renaultu res znajo poskrbeti za opaznost
nabita podoba, da ga boste ločili od ostalih
položaj za volanom
hvalimo odzivnost motorja in majhno porabo goriva
lega je zanesljiva in igriva
pet vrat povečuje uporabnost
iz izpuha zna prav dirkaško počiti
samodejni menjalnik je prepočasen
obvolanske ročice menjalnika so predaleč od volana
RS je izgubil nekaj karakterja, ki ga je ponujal predhodnik
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (49 glasov)
video test renault clio RS EDC
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne bom rekel, da so novega clia pomehkužili, je pa dejstvo, da ni več tako surov in tako prepričljiv. Razlog je logičen in se skriva v prodaji. Ljubiteljev pravih enonamenskih športnih vozil je namreč vse manj, ker se je pač večina razvadila s sodobnimi avtomobili, ki znajo biti hitri in obenem nenaporni. Tista leta, ko je športni avtomobil znal biti le neudoben, glasen in surov, so mimo, saj dandanes znajo biti avtomobili zelo hitri in povsem civilni. Ker so takšni prav vsi cliovi tekmeci, je za uspešno privabljanje kupcev moral enak postati tudi sam. S turbomotorjem hitrejši, s petimi vrati pa širše uporaben. Namesto nekaj posameznih voznikov, ki se nam kolca po surovosti atmosferskega motorja in prejšnjega clia, bodo s tem brez dvoma prepričali kopico novih kupcev.

Pet vrat je dejansko prednost, ki je ne ponuja noben tekmec. In ker je zadnji par lepo skrito vpet v karoserijo, lahko potezo zgolj pohvalim, ker je dostopanje do zadnje klopi mnogo lažje, dejansko pa se poveča tudi uporabnost. Iz tega osnovnega vidika je namreč novi RS povsem enako uporaben kot običajni clio. Če hočete v njem prevažati otroke, zakaj pa ne. Še ena od razlik v primerjavi s tekmeci je samodejni menjalnik, kakršnega v serijski opremi ponujata le še fabia RS in polo GTi, pri večini pa si ga ne morete niti omisliti. Meni osebno se ravno menjalnik zdi najbolj šibka točka. Zakaj, vam povem malo nižje.

Dve stvari vem, da vas zanimata. Kakšen je novi clio RS v primerjavi s prejšnjim in kakšen je v primerjavi s tekmeci. Začenjam s prejšnjim. Od tistega je manj trd, ampak se mi ne zdi manj surov v smislu sposobnosti premagovanja zavojev. Zdi se mi, da so podvozje le dodelali, da ni tako trdo in poskakujoče, avtomobil pa je ostal enako hiter. Ali celo hitrejši. Obenem je zaradi turbomotorja hitrejši zlasti takrat, ko smo bolj leni s prestavljanjem, saj je navora bistveno več pri nižjih vrtljajih, zato se iz kakšne serpentine novinec bistveno bolj suvereno izstreli. Obenem je lahko postal tišji, ker motorja ni potrebno za vsako figo priganjati in je tudi pri 150 km/h čisto blagodejen za ušesa.

Sem pa vesel, da je tudi novi RS ostal igriv kot prejšnji. V vožnji je nadvse lahkoten, nos lepo sledi zavoju in tudi navora se na volanu ne čuti preveč. Je pa zanimivo, kako samosvoj je lahko zadek. V dobrem smislu seveda, ker zna hitro poskočiti za nekaj centimetrov iz svoje lege in dejansko pomaga razbremeniti nos in pomagati avtomobilu, da zagrize v zavoj. Nadvse prijetno in popolnoma varno. Nekateri se boste igrali še s sistemom 'launch control', ki omogoča, da pri speljevanju na polno pridobite kakšno desetinko, a se mi to zdi le stvar, ki je zanimiva nekaj prvih dni, potem pa se je ne boste več dotikali.

Bolj vesel sem stikala R.S., ki poskrbi, da postane doživetje še malce bolj športno. Menjalnik skrbi, da so vrtljaji vedno višje in motor pripravljen na pospeševanje, malce bolj odzivna postane še stopalka za plin. Najbolj pa mi je všeč dejstvo, da motor postane zvočno bolj surov in pri vsakem prestavljanju navzgor iz izpuha prav lepo poči.

Zame daleč najslabši element tega avtomobila ostaja samodejni menjalnik. Glede na to, da ne gre za '500-konjskega' brutalneža, kjer zaradi silovitih pospeškov marsikdo ne bi uspel pravočano prestaviti, bi si vsekakor želel sam upravljati z njim. Obenem je menjalnik tudi prepočasen. Dvosklopčnik sicer ni nadpovprečno počasen in v kakšnem običajnem cliu bi njegovo hitrost nemara celo pohvalil, je pa prepočasen za RS-a, predvsem pri prestavljanju navzdol pogosto predolgo premišljuje. In potem prideš do zavoja ter prestava še ni izbrana, z ročnim pa bi bila.

Pod črto – novi clio je najbrž vsaj tako hiter kot prejšnji, je manj trd, a predvsem zaradi izboljšav podvozja, bistveno manj glasen in naporen, ima pet vrat in samodejni menjalnik. Če ste lastnik starega in v slednjem uživate, vam novega ne priporočam. V prejšnjem se namreč tudi pri 50 km/h počutite posebno, v novem pa ne. In užitek v prejšnjem je enostavno večji in bolj pristen. Če malega športnika še nimate in razmišljate o njem, pa so za vas naslednje povedi.

Tekmecev je v tem segmentu veliko, a omenjam predvsem dva, ki sta nova in najbolj napadata clia RS. To sta peugeot 208 GTi in fiesta ST. Peugeota dejansko lahko takoj odstranim iz spiska kandidatov, ker je premalo drugačen od navadne dvestoosmice in vam v njem srce kaj dosti ne bo zaigralo niti ob priganjanju. Ga ne priporočam. Potem pa pridem do težave, ki sliši na ime fiesta ST. Je šibkejša od tega clia, a naj vas dvajset 'konjev' manj ne odvrne od tega, da jo pobliže spoznate. Razlike v moči ne boste občutili, boste pa brez dvoma občutili fiestino perfekcijo in nadvlado na praktično vseh področjih. Je še bolj intuitivna, ročni menjalnik je hiter in natančen, avtomobil še bolj zabaven in ima še bistveno bolj pristen zvok. Za moj okus je fiesta daleč pred tekmeci, tudi pred cliom RS in o drugem avtomobilu tega segmenta ne bi niti razmišljal.

Če pa nujno potrebujete pet vrat in vas mika še samodejni menjalnik, potem ste zmagovalca itak že izbrali. In povem vam, sploh niste izbrali slabo. Tudi novi clio RS je nadvse zabavna igrača.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio RS 200 EDC
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1618
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4063 x 1732 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1204 (507)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,1/6,3
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila v EUR 22.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.790

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 meseci  |