Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vredna prepira z ženo

Ford fiesta ST

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fiesta ST je v tem trenutku najbolj prepričljiv mali športnik. Celo tako odličen je, da tudi v višjem segmentu, kjer je denimo focus ST, ne najdem predstavnika, ki bi mi povzročal več dvignjenih kocin. Boste torej brali hvalospev fiesti ST? Ne, le dejstva.
Vredna prepira z ženo
Foto: Anže Jereb
21. 10. 2013 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zunanji izgled natančno pove, da je ta fiesta posebna
motor vleče zvezno in močno
poraba goriva je podobna tisti pri litrskem motorju ecoboost
občutek za volanom je popoln, užitek tudi
motor ob dvigu vrtljajev zagrgra v prijetni noti
premagovanje zavojev je vedno užitek
menjalnik ima kratke in natančne hode
zaslon za prikaz podatkov je premajhen
notranjost je premalo 'estejevsko' posebna
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (40 glasov)
video test ford fiesta ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tehnični podatki sicer pravijo drugače, ker ima celo manj moči od večine tekmecev in dandanes 180 'konjev' v športnem avtomobilu pač res ni kdo ve kaj. Pa še precej stara je po zasnovi. Ta generacija fieste je na trgu že vrsto let, medtem ko sta dva tekmeca povsem nova. Ampak šele po prihodu različice ST se vidi, kako dobro osnovo ponuja ta avtomobil in kaj vse je bilo mogoče iz njega iztisniti v smislu vrhunskih voznih lastnosti in neverjetno uživaškega občutka za volanom. In očitno Fordovci tudi dobro vedo, kaj so najpomembnejše vrline športnega avtomobila. Neverjetna hitrost dejansko sploh ni najpomembnejša.

Vsak avtomobil, ne glede na to, za kakšno vrsto gre, vas mora v nečem prepričati. Športni pač z voznimi lastnostmi in s ponudbo občutka, da je poseben. To pomeni, da vam mora biti tudi pri 50 km/h jasno, da vozite nekaj drugačnega. Nekaj hitrega in športnega, a na to dandanes marsikateri proizvajalec v želji po čim bolj učinkovitem in uporabniku prijaznem avtomobilu enostavno pozabi. Vsi le skrbijo, da je pri hitri vožnji oprijema res veliko, pozabijo pa, da se povprečen lastnik 95 odstotkov časa vozi počasi in v skladu z ostalim prometom. Zato naj tudi takrat ve, da si je kupil zanimiv avtomobil.

Fiesta ST te občutke zna ponuditi. Sicer ima turbomotor, ki je v smislu užitkov do vrtenja manj karakterno barvit od atmosferskega, a so mu dodali lepo zvočno noto, zato prav prijetno zagrgra pri vsakem močnejšem pritisku na stopalko za plin. Obenem sedeža lepo objameta hrbet, sedi se namreč precej športno utesnjeno. ST-jka pa je tudi trša od običajne fiesta in športno poskakuje celo na avtocesti. Sicer ni trda kot rolka in ni naporna, a že pri majhnih hitrostih da vedeti, da to ni enak avtomobil, kot ga morda vozi vaša babica. Kot rečeno, če vam športnik dviga adrenalin pri 200 km/h, je brezveze, ker je vse skupaj prehitro, prenevarno in predrago. Ponuditi vam mora vozniško ekstazo že takrat, ko se boste peljali normalno in fiesta to obvlada bolje od tekmecev.

Potem se boste z njo zapeljali hitreje in ugotovili, da je sila enostavna. Turbomotor skrbi, da je moči in navora vedno dovolj, krmilni mehanizem je precej neposreden in prijetno obtežen in lega deluje nadvse zanesljivo. Nekaj malega podkrmiljenja boste pri hitri vožnji seveda deležni, saj gre za avtomobil s sprednjim pogonom, vendar pa lahko z rahlim pritiskom zavore sredi zavoja enostavno spodbudite zadek, da malce poskoči ven. Le za nekaj centimetrov, pa bo vse skupaj zelo zabavno. Naj se to ne bere kot spodbujanje dirkanja na javnih cestah, ampak ko si boste na kakšnem podeželju dali duška, tudi če ne boste strašno hitri, ta nasvet lahko poveča nasmeh na ustih.

Ena od odličnih stvari se mi zdi še motor. 1,6-litrski turbobencinar razvija 180 konjev, kar je manj od tekmecev, a tega ne boste občutili. Vleče prepričljivo in zvezno, hitro se zavrti in zna potisniti telo ob sedež. In seveda tudi zarohni prijetno, ko se vrtljaji malce dvignejo. Obenem je zanimiva poraba, ki je zlahka le okoli sedem litrov, vsekakor pa pod osem, kar sploh ni bistveno več od litrskega ecoboosta, ki smo ga v tem testu glede porabe goriva tudi že pohvalili.

Izgled je še kako pomemben in fiesta že tako odlično izgleda, v različici ST pa še bolje. Agresivno in nič kaj zadržano ter pravzaprav bolj opazno od večine ostalih hitrih predstavnikov segmenta. Tako tudi mora biti. Da se vam bo vsakič zasmejalo, ko se boste proti svojemu avtomobilu sprehajali po parkirišču. In zato dejansko pogrešam le, da znotraj ni bolj posebna. Razen športnih sedežev in napisa ST na volanu je praktično enaka, premalo dramatična. Ampak kot paket vseeno vrhunska igrača, za katero pa boste morali odšteti 24.000 evrov, če boste želeli natanko takšno. In nekaj tisočakov manj za osnovno ST-jko. Nekako primerljivo s tekmeci, kljub temu, da je fiesta od večine (ali pa vseh) bolj prepričljiva.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta ST
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1597
moč v kW (KM) pri vrt./min 134 (180) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 240 od 1.600 do 5.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3969 x 1764 x 1468
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 295
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1163
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 13.070
cena testnega vozila v EUR 22.440
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.210

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ursus
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |