Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Neklasična sorta

Fiat sedici 1.6 16V 4x4 emotion

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Sedici je definitivno najbolj netipični fiat, kar jih je moč najti na trgu. Kar je po svoje tudi logično, saj je nastal v sodelovanju z japonskim Suzukijem. No, po petih letih je doživel prenovo, in sicer zgolj z lepotne plati, tehnično pa je ostal skoraj nespremenjen.
Neklasična sorta
Foto: Matej Mihinjač
9. 5. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0
video test fiat sedici 1.6 16V 4x4 emotion
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Atributi sedicija so ostali enostavnost, uporabnost in praktičnost. Tako navzven kot navznoter, tako pri vožnji, kot pri mirovanju. Torej: od zunaj je prednost višje od običajnega nasajena karoserijska zmes kombilimuzine ter SUV-ja (slabih 20 cm od tal), dodatno kratki previsi čez kolesa spredaj in zadaj ter ravne površine in obli zaključki robov zunanjosti, za povrh pa še odlična preglednost zaradi velikih stekel na vseh straneh kabine. Tako že od začetka. Pravzaprav je navzven nova le maska avtomobila, plastične, v barvo aluminija okrašene zaščitne obloge vključno z odbijačema, ter nov dizajn šestnajstpalčnih platišč. Znotraj najdemo enostavno in pregledno armaturno ploščo konzervativnega in malce zdolgočasenega dizajna, ki ima po prenovi posodobljeno postavitev in grafiko merilnikov, a s še vedno skopim in za upravljanje z zavolanskimi gumbi nerodnim potovalnim računalnikom. Na novo ima obdelana tudi stikala ter zaslon samodejne klimatske naprave.

Na žalost pa se ob prenovi niso dotaknili izbora plastičnih materialov, iz katerih je grajena. In ti ostajajo, tako kot že dolgo vrst let, trdi, hladni in pokajoči ob dotiku. Kljub temu pa velja pohvaliti natančnost gradnje in kvaliteto sestavljanja le-te. Tapiserije in obloge sedežev so izbrane na novo, predvsem velja pohvaliti barvne kombinacije, pa tudi za na otip grobe in obrabo odporne tkanine se zdi, da sodijo v ta avtomobil. Počutje v dokaj (predvsem zaradi visokega stropa) prostorni kabini ostaja dobro, le na precej mlačen občutek zaradi monotonosti armaturne plošče se je potrebno predhodno navaditi. Nekaj godrnjanja si sedicijeva notranjost zasluži tudi zaradi premalo odlagalnih mest, ki so v takšnih avtomobilih še kako potrebna. Sedenje je vsled neprofiliranih sedežev zgolj povprečno, a je zato bolj prijetno tistim s širšimi pleči. Vsem pa bo v nos šlo dejstvo, da je sedicijev prtljažnik velik samo 270 litrov in da prevažanje štirih potnikov nikakor ne bo šlo z veliko prtljage.

Za vse tisto, kar nam na prvi pogled pri sediciju ni všeč, se nam avtomobil odkupi takoj, ko se z njim zapeljemo, saj je občutek za volanom zlit z vožnjo in voziščem. Sedici je zelo dobro vodljiv, stabilen in predvidljiv avtomobil. K temu svoje prispeva dognan Suzukijev štirikolesni pogon, ki na željo voznika preko gumba ali svoje elektronske logike in elektromagnetne sklopke razporeja motorni navor v osnovi na prednji oziroma v zahtevnejših voznih razmerah na oba para koles. Da pa se do hitrosti 60 km/h 4x4 pogon blokirati v razmerju 50:50 in na ta način avtomobil uporabiti za mnogo zahtevnejše terenske ali neterenske vožnje, kot gre od tega avtomobila pričakovati. Sicer predstavlja podvozje kompromis med podrejenostjo povsem terenskim zmogljivostim ter udobjem pri običajnih vožnjah. Zato je tudi rezultat temu primeren. Vožnja je udobna, grbine in luknje pa iz njega izzovejo poskoke in neprijetne tope udarce.

Sedicijev pogonski agregat, ki izhaja iz Suzukijevih delavnic, se zdi na papirju iz stare šole v primerjavi z novimi bencinskimi motorji konkurence. Celo Fiat sam ponuja bistveno bolj moderne. Vseeno, štirivaljnik s šestnajstimi ventili v glavi in 1,6 litra delovne prostornine zmore 88 kilovatov (120 KM), kar se zdi več kot v praksi, saj se včasih izkaže kot podhranjen a prijeten, ker se rad zavrti. Dober petstopenjski menjalnik je korektno izračunan za običajno vožnjo, prav nič pa ni naklonjen terenski, saj je prva prestava odločno predolga. Gibi ročice so natančni in hitri, testna poraba sedicija pa ni presegla 8 litrov, kar je pohvalno. Takole motoriziran sedici se odlično izkaže pri skakljanju po mestu, frčanju po uličicah in v kakršnemkoli vrvežu, kjer so hitrosti majhne, agilnost nujna, vremenske razmere pa zelo spremenljive.

In če se na koncu zdi, da je sedicija že prehitel čas, moram reči, da ni tako, ker je namenoma takšen kot je. Konec koncev takšnih avtomobilov v ponudbi ni prav veliko in prav zato bo upravičeno zanimanje zanj predvsem s strani tistih, ki v osnovi ne potrebujejo šminke, temveč dober avtomobil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat sedici 1,6 16V 4x4 emotion
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1586
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 156 pri 4400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4230 x 1755 x 1620
medosna razdalja v mm 2500
prtljažnik v litrih 270/670
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1275
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/5,5/6,5
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.690
cena testnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.120

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 20 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |