Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vsak dan je lahko praznik

Renault megane R.S 2.0T 250

Avtor prispevka: Miha Dovč
Moški imamo radi adrenalin. Nekateri si za svoje užitke in lastno veselje kupujejo motorje, drugi pa si zaradi varnosti in ob debelejši denarnici raje privoščijo športnega dvoseda iz Italije, Nemčije ali Anglije.
Vsak dan je lahko praznik
Foto: Matej Mihinjač
25. 5. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0
video test renault mégane renault sport 2,0T 250
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kje je Francija? Galski petelini ne slovijo ravno kot masovni izdelovalci športnih vozil, ampak je Renault tukaj svetla izjema. Najsvetlejša je megane RS. To kar je pri Mercedes-Benzu AMG in pri BMWju oddelek M, je pri Renaultu RS – Renault Sport. Ekipa zanesenjakov, ki obstaja že od 70 let prejšnjega stoletja, skrbi, da imajo tudi udobja vajeni kupci francoskih vozil lahko nasmeh na ustnicah. In v teh časih je največ nasmehov ravno zaradi omenjenega megana.

Osnova temu klenemu športniku izhaja iz običajnega kupeja. V osnovi že tako privlačen avtomobil po dodelavi mojstrov iz tovarne v Diepeu izgleda še bolje. Če so se ob njegovem predhodniku kresila mnenja, ali je to najlepši ali najgrši 'hot hatch', so tu mnenja bolj složna. Že tako atraktivna oblika je zaradi 'nabuhlih' blatnikov, odbijačev in podaljškov pragov še bolj atraktivna. V sprednjem odbijaču se skrivajo tudi dnevne luči, ki svetijo v led tehnologiji. S svojo pojavo izgleda kot pobesneli buldog, ki široko zavzame svoj položaj. Za črnimi lahkimi platišči se bohotijo živordeče zavorne čeljusti znamke Brembo, ki skrbijo za varno ustavljanje. Širok zadek pa krasita še strešni spojler in ogromen kromiran zaključek izpušne cevi, ki bi v hladnih dneh skoraj lahko ponudil zatočišče kakšnemu potepuškemu mačku.

Športna 'arhitektura' je prenesena tudi v notranjost. Oči voznika in sopotnika se najprej ustavijo na Recarovih 'školjkah', ki sta veliko bolj udobni kot izgledata, potem je tu še aluminij pod nogami voznika, športen volan z rumenimi šivi, istobarvni merilnik vrtljajev, za privabljanje pogledov voznika, in ročna zavora stare šole. Megane RS je v osnovi še vedno megane, vendar z vsemi podrobnostmi, ki pritičejo vozilu njegovega kova. Da je RS povsem drug svet kot običajni megani, vam bo jasno že po nekaj prevoženih metrih. Vzmetenje je trdo nastavljeno, zvok iz izpuha pa nizek bariton. Ko povsem desni pedal potisnete v njeno skrajno lego, pa ugotovite, zakaj se vsem vozilom v razredu 'vročeritkarjev' tresejo hlače.

Dvolitrski bencinski agregat, spojen s turbopuhalom, pridela 184 kilovatov oziroma 250 'iskrih'. Sekundo ali dve pozneje voznik dobi signal, ki opozori, kdaj je skrajni čas (ne pa najprimernejši) za menjavo prestave. V tretji prestavi ali prej kot v osmih sekundah dosežemo slovensko avtocestno omejitev. Z uporabo še drugih treh prestav se mégane potegne do 245 kilometrov na uro, do prve stotice v šestih sekundah.

Dobesedno potegne, saj je megane RS kljub svoji moči le prednje gnan avtomobil. Za optimalno izrabo moči, ki je na voljo, pomaga samozaporni diferencial, ki je del paketa cup. Le-ta skrbi, da se neobremenjeno kolo (predvsem v ovinku) ne vrti prehitro. S čvrstim podvozjem se RS izvrstno pelje čez ovinke. Za bolj pogumne pa je na voljo ESP, ki gre z enim pritiskom v športnejši program (sistem dopušča nekaj zdrsa), z daljšim pritiskom pa se ga da popolnoma izklopiti. Takrat pa ste prepuščeni le sami sebi in svojemu znanju sukanju volana. Kljub športnemu pedigreju je takšen megane lahko povsem civilen in vsakdanje uporaben avtomobil. Ker je 80 odstotkov motornega navora na voljo že pri manj kot 2000 vrtljajih v minuti, se da z njim povsem umirjeno voziti, čvrsti, a dobro obloženi sedeži bodo izvrsten sopotnik tudi na daljših poteh, poraba pa bo ob umirjeni desni nogi z lahkoto ostala pod desetimi litri.

Najboljše za konec: vseh 250 'konjičev' vam je na voljo za nekaj drobiža več kot 100 EUR 'po glavi'. Kdo je rekel, da je jahanje drag šport? Če želite zraven še paket cup s zamozapornim diferencialom, tršim vzmetenjem, zavorami brembo ter drugimi igračkami, pa vas bo stal natanko 30 tisočakov. Lahko prenehate sanjariti o nakupu motornega kolesa in o športnih dvosedih. Užitke, ki jih nudita ti dve igrači, lahko delite z vsakdanje uporabnim avtomobilom, ki mu ne manjka oči, dirkaških komponent in testosterona.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault mégane RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 3000
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4299 x 1848 x 1435
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 377/1024
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1387 (405)
največja hitrost v km/h 245
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,5/6,7/8,4
poraba na testu v l/100 km 11,7
cena osnovnega vozila v EUR 16.010
cena testnega vozila v EUR 25.510
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.610

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |