Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekopolis

Ford mondeo 1.8 TDCi econetic

Avtor prispevka: Anže Jereb
Teta zima letos res ni skoparila z belo odejo. Ko smo že mislili, da je bilo kidanja vrh glave dovolj in da je reka bele brozge na cestiščih samo še lanski sneg, nam je kot iz sita natrosila še zadnjo pošiljko belih kristalčkov.
Ekopolis
Foto: Matej Mihinjač
20. 6. 2010 ob 12:25
Komentarjev: 0
video test ford mondeo 1,8 TDCi econetic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že res, da sem laik na tem področju, kljub vsemu pa se mi zdi, da podnebna kriza še zdaleč ni tako pereča, kot se jo prikazuje. Za vsak slučaj je tudi Ford, tako kot konkurenca, na tržišče poslali svoj zeleni mondeo. Čeprav gre za ti. zeleni avtomobil, od daleč, razen po oznaki na zadku, nihče na prvi pogled ne loči med navadnim in tem, okolju prijaznim, mondeom. Linije so pri obeh elegantno speljane po celotni površini vozila, vendar kinetični dizajn tukaj ne pride toliko do izraza, kot pri njegovih manjših sestrah. Konec koncev v svojem bistvu tudi ni namenjen poznim pubertetnikom, prej tistim z zgodnjimi znaki krize srednjih let. Sicer se mondeo econetic od običajnega loči po dodelanem sprednjem odbijaču, ki je za manjši upor na nefunkcionalnih mestih zaprt, spojlerju na zadku vozila, ki usmerja zrak tako, da kar najlažje 'teče', in pnevmatikah z manjšim kotalnim uporom. Za boljšo vodljivost in večjo stabilnost so inženirji econeticu namenili še znižano športno podvozje.

Že površen pregled notranjosti pokaže, da gre za vrh Fordove ponudbe. Mogoče se bo komu zdela plastika na sredinski konzoli 'čričkasta', sploh, če ima izkušnje z ostalo Fordovo paleto. Povem lahko, da je, vsaj v testnem vozilu, to zgolj stvar vida in ne tudi občutka. Na otip mehka plastika, moderen dizajn in skoraj nič pokanja materiala so lastnosti, ki tokrat prepričajo. Sedeži so udobni in lepo nastavljivi, za volanom se sedi visoko, voznikov pa je celo elektronsko nastavljiv po višini. Od Forda smo že vajeni velikih volanov in pri testnem ni nič drugače. Sicer še kar lepo sede v roke, večkrat pa bi si želel nekaj manj 'glomaznega' krmiljenja.

Komentar na motor, ali še bolje, na njegovo izbiro, bi bil pred leti verjetno začinjen z nekaj pikrimi na račun dizelske tehnologije v varčnem avtomobilu. A se je od časov, ko je bila ta tehnologija 'umazana' in nedorasla bencinski, veliko spremenilo. Dobili smo prvega črnskega predsednika ZDA, dizel pa je v več pogledih prehitel bencin. V econeticu je svoje delovno mesto našel 1,8-litrski dizelski agregat, ki je zmožen ponuditi do 92 kW. Njegovo delovanje je še kar uglajeno in racionalno. Sicer ob težji nogi poraba naraste blizu 7 litrov, deklarirana pa je tudi dosegljiva. Ob mondeovih merah se moč agregata ne zdi ravno velika, kljub temu slednji nikoli ne pusti na cedilu, tudi pri avtocestnih prehitevanjih ne. Pravzaprav ni moč opaziti, da bi bil agregat podhranjen. Edino v mestu se izkaže slabost menjalnika s predolgimi prestavnimi razmerji, ki so neprijazna do pogostih speljevanj, saj avtomobil rad ugasne, če ne dodate več plina. Prav tako v drugi in tretji prestavi vozite pri hitrostih, ki so pri večini avtomobilov rezervirane za tretjo in četrto. Po mojem mnenju bi bil boljša izbira 6-stopenjski menjalnik. Zanimivo je tudi to, da pri avtocestni omejitvi v določenih primerih takšen ford manj porabi v četrti kot peti prestavi, šele pri večjih hitrostih pa se poraba obrne v prid pete stopnje, s čimer je precej očitno namenjen nemškemu trgu.

Krmiljenje in podvozje, ki je kot že rečeno znižano športno, sta povsem na nivoju slovesa Forda. Voznik lahko z econeticom vozi počasi in varčno, če se mu zahoče, pa ga lahko ravno tako z lahkoto preganja po ovinkih. Za to so mu posredovane vse potrebne informacije, dobro pa tudi ve, da bo podvozje popustilo pozneje kot on. Tudi zavore se ne ustrašijo kratkega sprinta v neznano, menjalnik pa seveda ni za športno vožnjo. Ford je s svojo varčno limuzino precej pozno vstopil na trg zelenih vozil. Pred njim so to storili praktično že vsi večji igralci na trgu. Z osnovno ceno sicer spada med cenejše opcije, v primerjavi z ostalimi pa ne nudi toliko tehnologije, da bi ga lahko kar na lepe oči okarakterizirali kot najbolj logično izbiro. Ponudi enake kvalitete kot svoji bratje, ob tem pa porabi malo manj goriva in izpusti manj strupenih plinov v ozračje. Pri takšnih avtomobilih bodo imele glavno vlogo dajatve.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 1,8 TDCi econetic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1753
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 3700
največji navor v Nm pri vrt./min 320-340 pri 1800
menjalnik petstopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4778 x 1886 x 1500
medosna razdalja v mm 2727
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1519 (636)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,4/5,3
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 20.130
cena testnega vozila v EUR 24.110
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.020

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 3 meseci  |