Lepotica ali zver?
Lancia delta 1,8 Di turbojet platino


Delta že navzven kaže, da je umirjen in eleganten avtomobil, z velikim poudarkom na obliki in počutju. To je avtomobil, v katerem se bodo odlično počutili tisti v po meri ukrojenih oblekah oziroma vsi tisti, ki date veliko na dizajn. Povedano velja za zunanjost, pa tudi za notranjost, ki je umirjena in lepo izdelana, zato smo se tudi sami raje kot hitri vožnji prepuščali zvočnemu sistemu BOSE in nasploh prijetnemu okolju. Manjša pripomba leti le na sprednja sedeža, ki sta sicer lepa na pogled, a manj udobna. Na krajših poteh je še šlo, smo si pa zato na daljših zaželeli bolj udobnega položaja in več ledvene in bočne opore.
Glede na to, da je delta eden daljših predstavnikov svojega segmenta in meri več kot 4,5 metra, v njej prostora ne manjka. Tako spredaj kot tudi zadaj ga je dovolj, morda boste le visokorasli želeli nekaj več prostora pri glavah. Če druščina ni posebej zahtevna, bo dovolj prostoren tudi prtljažnik. A brez manjše graje ne gre tudi v zvezi z njim, ima namreč nesramno visok nakladalni rob, zaradi katerega je natovarjanje večjih in težjih predmetov pravi podvig.
Delta si deli platformo s sorodnim bravom, zaradi česar je mogoče najti podobnosti tudi v voznih lastnostih. Predvsem ta avtomobil ne cilja na dinamične kupce, zato deltino podvozje ni športno trdo. Je nekakšen kompromis med dinamičnimi vrlinami in udobjem, vozne lastnosti so posledično dobre, a zaradi precej umirjenega karakterja menimo, da delta ne potrebuje tako zmogljivega motorja in niti ne zavor brembo. Z njo se boste seveda lahko peljali hitro, a verjamemo, da pogostih hitrih izletov v poznane zavoje niti ne boste potrebovali.
Če vas zmogljivi agregat s 147 kilovati moči vseeno mika, lahko izdam, da je dober. Nikoli grdo ne sune v hrbet in ni brutalen. Je zgolj uglajen, pospeševanje pa je pohvalno zvezno, kar tudi nekako opozarja na karakter avtomobila. Niti glasen ni pri priganjanju in seveda več kot dovolj zmogljiv.
V testnem avtomobilu je motor sodeloval s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Tudi tega lahko pohvalim, kar se tiče hitrosti in nežnega prestavljanja, sam program pa mi ni bil všeč, ker velikokrat predolgo vztraja v prenizki prestavi, če malo močneje pohodite plin. Zato je bolj uporaben z obvolanskima prestavnima ušesoma, čeprav mislim da le-teh in športnega načina ne bi potreboval, saj le nekako kazijo umirjeno celoto. Ta delni pridih športnosti, ki so ga s tem želeli doseči, tako ni preveč posrečen. No, vse lepo in prav, dokler ne pridemo do poglavja o povprečni porabi. Kombinacija tega motorja in menjalnika namreč jemljeta precejšen davek, testna poraba je znašala več kot enajst litrov in to kljub zelo umirjeni desni nogi. To pa je za tak motor absolutno preveč.
Še beseda o najvišji stopnji opreme platino, v kombinaciji s katero je tako motorizirana delta vaša za trideset evrskih tisočakov. Prav veliko stvari ni, ki bi jih v tej opremi pogrešali, avtomobil ima namreč vse potrebne varnostne pritikline ter odlično ozvočenje, v usnje odeti sedeži in volan pa poskrbijo za bolj mondeno okolje. Pohvalimo lahko še navigacijsko napravo, ki zna dobro voditi po Sloveniji.
tehnični podatki | Lancia delta 1,8 Di turbojet platino |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1742 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 147 (200) pri 5000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 320 pri 1400 |
menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4520 x 1797 x 1497 |
medosna razdalja v mm | 2700 |
prtljažnik v litrih | 380 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1505 (495) |
največja hitrost v km/h | 230 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,4 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,1/5,9/7,8 |
poraba na testu v l/100 km | 11,3 |
cena osnovnega vozila v EUR | 18.790 |
cena testnega vozila v EUR | 27.590 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 30.090 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 domača premiera - volkswagen ID.3 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 domača premiera - peugeot 208 | 12 | 13 domača premiera - land rover defender | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 domača premiera - renault ZOE | 19 domača premiera - nissan juke | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen polo | 173 |
fiat 500 | 172 |
volkswagen golf | 166 |
renault clio | 150 |
nissan qashqai | 143 |
Podatki veljajo za november 2019
Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

















