Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekološki šprinter

Honda CR-Z 1.5i GT plus

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob tem avtomobilu se spomnim na leta, ko sem z rumeno rutico hodil v prve razrede osnovne šole in ko so se po cestah vozile honde crx. Saj veste, tisti mali dvosedi klinastih oblik in z zelo močnimi motorji, celo za današnje standarde. Najmočnejše različice so namreč ponujale kar 150 konjev. In to več kot dvajset let nazaj.
Ekološki šprinter
Foto: Anže Jereb
5. 11. 2010 ob 19:56
Komentarjev: 0
video test honda CRZ 1.5i GT plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tole je CRZ, nekakšen naslednik honde CRX, s podobnimi športnimi linijami in nizko silhueto, odlično lego na cesti, a s precej šibkejšim motorjem. CRZ je namreč hibrid, a pri Hondi pravijo, da gre za prvega športnega hibrida na svetu. Za avtomobil, ki združuje športno preteklost in sodobno ekologijo. Oksimoron?

Pod pokrovom te male honde se vrti 1,5-litrski bencinski motor s 84 kilovati, pomaga pa mu še elektromotor. A le z desetimi kilovati, kar skupno pomeni 94 kilovatov moči. Torej prav veliko elektro konjev ni na voljo, pravzaprav v praksi zadeva izgleda tako, da elektromotor le pomaga z navorom pri najnižjih vrtljajih. In ta pomoč je opazna, saj ima avtomobil najvišji navor že pri vsega 1500 vrtljajih, to pa je tudi precej občutiti.

Na cesti to pomeni, da CRZ ni posebej hiter. Do stotice pospeši v desetih sekundah, kar ni prav športen dosežek, po drugi strani pa tudi prav hibridno ekološki ni. Testna poraba je s 6,5 litra sicer pohvalno nizka, a vseeno nekako ne na nivoju pravih hibridov. CRZ je lahko presenetljivo varčen, a ne kupite ga zaradi tega, ker je hibrid, kupite ga zaradi tega, kar pravijo naslednje vrstice …

Kljub nekaterim kritikam ideja o športnem hibridu sploh ni napačna, ta avtomobil je namreč sila zabaven. Voznik lahko izbira med tremi režimi motornega delovanja. Med ekon, normal in sport načinom. Najbolj zanimiv je način sport, kjer stopalka za plin postane bolj občutljiva, volan občutno bolj neposreden, elektromotor pa pomaga pri vsakem pospeševanju. Od športne honde bi pričakovali, da se motor zavrti preko 8000 vrtljajev, a se ne bo. Omejevalnik prekine zabavo že pri 6500 vrtljajih, je pa zvok vseeno prijeten. Malce celo spomni na tistega iz CRX-a. To je tudi prvi hibrid z ročnim menjalnikom in, ker je ta Hondin, je seveda odličen. Natančen in s kratkimi hodi ter lahkoten.

In na zaviti cesti, kjer moč motorja še zdaleč ni vse … Tam se izkaže odlično podvozje in čvrsto vzmetenje. Tam ta avto zablesti in ponudi ogromno vozniških užitkov. Pri Hondi so ob predstavitvi dejali, da ponuja toliko udobja kot scirocco, toliko karakterja kot mini in takšne vozne lastnosti kot lotus. Čeprav navedeno ne drži povsem, je skupek presenetljivo dober.

Sedi se nizko, s položnim vetrobranom nad glavo. Če menite, da je delovno okolje v civicu futuristično, potem poglejte tega. Lučk in različnih osvetlitev je tukaj toliko, da jih okoli božiča lahko uporabite za okraševanje smrekice, a vse skupaj deluje sila urejeno in prijetno. Sprednja sedeža sta zelo dobra in lepo objameta hrbet, nasploh si pohvalo zasluži tudi kakovost izdelave. Morda ni ravno na nivoju scirocca, je pa v primerjavi s tisto dolgočasno notranjostjo nedvomno v prednosti. Prav vsak se bo v tem avtomobilu počutil mladostno.

Če iščete praktičnost, potem poglejte drugam. Ta avtomobil je ne pozna, je le dvosed z majhnim prtljažnikom, ki ponuja vsega skupaj le malce več kot 230 litrov prostornine, oziroma okoli štiristo litrov, če podrete zadnja dva sedeža. Ja, za prednjima sicer sta še dva sedeža, a sta tako majhna, da tja lahko postavite le kakšno manjšo vrečko. Da bi tja tlačili potnika, pa raje ne.

Tudi dolgčas vam v CRZ-ju ne bo. Manj se boste trudili v načinu sport, kjer se merilniki obarvajo rdeče, zato pa toliko bolj v zelenem načinu ekon. Takrat klimatska naprava dela z omejeno močjo, ob mirni vožnji pa vam med merilniki raste listje na drevesih. Bolj kot ste »eko«, več je listja.

Torej, je to res športni hibrid. Pravzaprav je, pa čeprav le kot nekakšen kompromis obojega. Za pravega hibrida je premalo eko, za pravega športnika pa premalo hiter. Močnejši motor mu ne bi škodil, saj bi podvozje in karoserija dodatno moč brez težav prenesla. Največja ovira, ki nam preprečuje, da bi ga še malce bolj pohvalili, je njegova cena. Takšen, z opremo GT in nekaj dodatki, namreč stane preko 31.000 evrov, kar je preveč.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda CRZ 1,5i GT plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, elektromotor
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 84 (114) pri 6300
največji navor v Nm pri vrt./min 223 pri 4800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4080 x 1740 x 1395
medosna razdalja v mm 2425
prtljažnik v litrih 233/401
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1174
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,4/5
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 30.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.540

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |