Ekološki šprinter
Honda CR-Z 1.5i GT plus


Pod pokrovom te male honde se vrti 1,5-litrski bencinski motor s 84 kilovati, pomaga pa mu še elektromotor. A le z desetimi kilovati, kar skupno pomeni 94 kilovatov moči. Torej prav veliko elektro konjev ni na voljo, pravzaprav v praksi zadeva izgleda tako, da elektromotor le pomaga z navorom pri najnižjih vrtljajih. In ta pomoč je opazna, saj ima avtomobil najvišji navor že pri vsega 1500 vrtljajih, to pa je tudi precej občutiti.
Kljub nekaterim kritikam ideja o športnem hibridu sploh ni napačna, ta avtomobil je namreč sila zabaven. Voznik lahko izbira med tremi režimi motornega delovanja. Med ekon, normal in sport načinom. Najbolj zanimiv je način sport, kjer stopalka za plin postane bolj občutljiva, volan občutno bolj neposreden, elektromotor pa pomaga pri vsakem pospeševanju. Od športne honde bi pričakovali, da se motor zavrti preko 8000 vrtljajev, a se ne bo. Omejevalnik prekine zabavo že pri 6500 vrtljajih, je pa zvok vseeno prijeten. Malce celo spomni na tistega iz CRX-a. To je tudi prvi hibrid z ročnim menjalnikom in, ker je ta Hondin, je seveda odličen. Natančen in s kratkimi hodi ter lahkoten.
In na zaviti cesti, kjer moč motorja še zdaleč ni vse … Tam se izkaže odlično podvozje in čvrsto vzmetenje. Tam ta avto zablesti in ponudi ogromno vozniških užitkov. Pri Hondi so ob predstavitvi dejali, da ponuja toliko udobja kot scirocco, toliko karakterja kot mini in takšne vozne lastnosti kot lotus. Čeprav navedeno ne drži povsem, je skupek presenetljivo dober.
Sedi se nizko, s položnim vetrobranom nad glavo. Če menite, da je delovno okolje v civicu futuristično, potem poglejte tega. Lučk in različnih osvetlitev je tukaj toliko, da jih okoli božiča lahko uporabite za okraševanje smrekice, a vse skupaj deluje sila urejeno in prijetno. Sprednja sedeža sta zelo dobra in lepo objameta hrbet, nasploh si pohvalo zasluži tudi kakovost izdelave. Morda ni ravno na nivoju scirocca, je pa v primerjavi s tisto dolgočasno notranjostjo nedvomno v prednosti. Prav vsak se bo v tem avtomobilu počutil mladostno.
Tudi dolgčas vam v CRZ-ju ne bo. Manj se boste trudili v načinu sport, kjer se merilniki obarvajo rdeče, zato pa toliko bolj v zelenem načinu ekon. Takrat klimatska naprava dela z omejeno močjo, ob mirni vožnji pa vam med merilniki raste listje na drevesih. Bolj kot ste »eko«, več je listja.
Torej, je to res športni hibrid. Pravzaprav je, pa čeprav le kot nekakšen kompromis obojega. Za pravega hibrida je premalo eko, za pravega športnika pa premalo hiter. Močnejši motor mu ne bi škodil, saj bi podvozje in karoserija dodatno moč brez težav prenesla. Največja ovira, ki nam preprečuje, da bi ga še malce bolj pohvalili, je njegova cena. Takšen, z opremo GT in nekaj dodatki, namreč stane preko 31.000 evrov, kar je preveč.
tehnični podatki | honda CRZ 1,5i GT plus |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, elektromotor |
prostornina v ccm | 1497 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 84 (114) pri 6300 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 223 pri 4800 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4080 x 1740 x 1395 |
medosna razdalja v mm | 2425 |
prtljažnik v litrih | 233/401 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1174 |
največja hitrost v km/h | 200 |
pospešek 0-100 km/h v s | 9,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,1/4,4/5 |
poraba na testu v l/100 km | 6,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 23.990 |
cena testnega vozila v EUR | 30.990 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 31.540 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















