{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za dobrim konjem se dviguje prah

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Dobre novice. Tole je avtomobil, ki je letos na naši spletni strani prejel največ zadetkov in bi spodnjo cenovno mejo končno naj postavil na nek nivo, ko si lahko tudi tisti z bolj plitvimi žepi privoščijo SUV-vozilo.
Za dobrim konjem se dviguje prah
Foto: Anže Jereb
14. 11. 2010 ob 19:42
Komentarjev: 1
video test dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najprej izgled. Avtomobil kljub svojemu poreklu izgleda čisto spodobno. Zasluge gredo napihnjenim blatnikom in zajetni topi in široki maski, pri tej najbogatejši opremi pa so nekateri dodatki še sijoče kromirani, da vse skupaj izpade celo malo prestižno. Upam, da se Romuni ne bodo trudili preveč ugajati razvajenim kupcem in bodo avtomobili v njihovi ponudbi ostali na tem cenovnem nivoju. Zadek je manj bahaški in težje skriva svoje poreklo, enako bi lahko rekel za bok, pri katerem pa je že na prvi pogled jasno, da se duster lahko zapelje tudi čez višje ovire, saj oddaljenost od tal meri najmanj 21 centimetrov. Celo več kot marsikatero terensko vozilo. In če upoštevate, da medosna razdalja z 2671 milimetri ni ravno med večjimi, hitro postane jasno, da mu je dostopen marsikateri kotiček v Sloveniji.

Potem je tu notranjost. Spet, materiali so ceneni, plastika je trda, osvetlitev le tam, kjer je nujno, ampak vse skupaj je kvalitetno in robustno sestavljeno, zaradi česar imate takoj občutek, da bo trajalo. Prostora je veliko pa tudi namestitev za volanom je spodobna, čeprav si boste na dolgih vožnjah zaželeli še bolj udobne sedeže. Zaradi štirikolesnega pogona je v prtljažniku nekaj manj prostora in dno je visoko, še vedno pa mislim, da bo zadovoljil večino potreb.

Verjetno pa je od vsega najpomembnejše vse, kar se skriva pod pločevino. Lahko vam zaupam, da je večina tehnologije za prenos moči japonske, kar boste poznavalci takoj spoznali po gumbu za preklop med različnimi prenosi navora h kolesom, ki je isti kot pri nissanih. Z njim lahko vozite le s pogonom na sprednji kolesi, prepustite elektroniki, da se odloča namesto vas, ali pa zaklenete štirikolesnega. Jasno, na večino slabih cest se boste lahko podali le s sprednjim pogonom, le v redkih primerih pa boste morali vklopiti še 'zaklenjen' štirikolesni pogon, ki pa tudi ni vsemogočen. Z razmerjem 50:50 namreč zelo pomaga pri speljevanju in počasni vožnji po slabem terenu, ko se boste enkrat vkopali, pa bi potrebovali vsaj še kakšno zaporo diferenciala, da bi vas potegnil ven. Duster pač ni terensko vozilo, česar pa tudi ne pričakujemo glede na sam ustroj.

Renault je priskrbel dizelski 1,5-litrski agregat, ki je zelo prožen in povsem dovolj močan, za vsakodnevno uporabo vas bo morda motil le menjalnik. Sicer ima šest stopenj, vendar so prve štiri tako kratke, da se vam bo zdelo, da stalno samo prestavljate. S tem so seveda poskrbeli, da se duster, tudi če nima reduktorja, odlično spopade s terenom. S prvo prestavo lahko leze v še tako strm klanec in se počasi spušča. Do tukaj odlično, saj je že samo zaradi tega na terenu bolje zmogljiv kot večina bistveno dražjih tekmecev. Manj pa navduši med vsakodnevno uporabo tiste, ki se vozijo le po običajnih cestah, sploh po mestih. Veliko bo dela s prestavno ročico in ko bi sicer pri večini avtomobilov vozili v tretji, boste tu že razmišljali o menjavi četrte v peto prestavo. To pa je kompromis, ki je vreden razmisleka in obveznega testa pred nakupom tega avtomobila. Sam sem se s tem takoj sprijaznil zaradi vseh ostalih lastnosti, ki jih duster nudi, če se nikoli ne mislite peljati po terenu, pa razmislite še o čem drugem.

In za konec stvar, ki vas najbolj zanima. Cena. No, takšen stane malenkost čez 19 tisoč evrov in ima praktično vse, kar je možno. Tudi ESP. Na testu je porabil 7,5 litra na 100 kilometrov, kar je tudi sprejemljiva vrednost. Mene je prepričal in glede na omejene količine očitno še marsikoga.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1,5 dCi 4x4 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.461
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408 - 1570
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (550)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,3/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 17.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
ODAR pravi:
praktično vozilo še lepši je nov model
(pred 6 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: marinka
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 1 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |