Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vmesna stopnja

Seat ibiza ST 1.4 16V style

Avtor prispevka: Miha Dovč
Včasih je nakup karavana pomenil povečanje družine in vsi so to kaj hitro spoznali, ko se je na dvorišče pripeljal nov avto, ki ima več prostora za otroški voziček. Kaj si bodo mislili sedaj, ko ste si kupili ibizo ST?
Vmesna stopnja
Foto: Anže Jereb
29. 11. 2010 ob 19:34
Komentarjev: 0
video test seat ibiza ST 1.4 16V style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ibiza ST je duhovna naslednica cordobe vario, sedaj, ko dotičnega modela ni več v prodajnem asortimanu te španske znamke, pa je štafeto prevzela ibiza. In ker ibiza ni družinski avtomobil, tudi ST ne more biti. Danes nov družinski član namreč ni več pogoj, da si omislimo tovrstno vozilo, temveč navada oziroma bolje rečeno razvada, da s seboj vozimo cel kup prtljage. Bodisi so to glasbeni inštrumenti ali športni rekviziti. In na slednje cilja to vozilo. Le kateri mladostnik ne ve, da je Ibiza poleti najbolj žurersko mesto v Evropi. In ker imamo mladi radi športne avtomobile, vendar denarja za tovrsten avtomobil nimamo ali ga nočemo dati, je včasih treba znati sklepati kompromise.

Športnost ima pri tej znamki veliko težo, zato so se tudi tokrat pri Seatu bolj kot prostornosti podredili obliki. Posledično ima ta ibiza manj prostora od sestrične fabie combi, vendar je za marsikoga veliko lepša. Recimo, da je to prva stopnička v svet karavanskih vozil, saj jo do resnega karavana loči še neravno dno v prtljažniku. Še kdo pa bo dodal, da je ta ibiza le vmesna stopnja med karavanom in kombilimuzino, ker je v prtljažniku polica namesto prtljažnega roloja. Prtljažnik je z dodatnimi 138 litri bolj radodaren kot golfov, s podrtimi sedeži pa volumen naraste na dobrih 1100 litrov. V minus mu štejemo le prag, ki nastane pri podiranju sedežev. Za zasilno ležišče je še dovolj udobno, za kaj več pač ne...

Ker je tudi tej 'karavanski' različici osnova kombilimuzinska, 'STjki' to štejemo samo v plus. Kljub dodatnim 17,5 centimetrom je ohranila privlačno obliko, ki jo nosi ibiza. Če se ozremo po ostalih modelih te znamke, še najbolj spominja na alteo XL. Z opremo style, ki je na sredini ponudbe, pridejo kromirane letvice na strehi in odbijači, odeti v barvo karoserije. Za lahka platišča je treba doplačati 355 EUR.

Nobenih presenečenj ni v voznikovem delovnem okolju. Gumbov je malo, zato na armaturki vlada red. Če ni kičasto, še ne pomeni, da je dolgočasno. Ker ibiza ST (še) ne želi biti družinski avtomobil, niti ni pomembno, kako je na sedežih zadaj. A vendar: za dva osnovnošolca dovolj, za kaj več bo potrebno pogledati drugam. In ker njeno poslanstvo očitno ni biti družinski avtomobil, zamižimo na eno oko in spregledamo odsotnost stabilizacijskega programa, ki serijsko ni na voljo niti v najbogatejšem paketu opreme. Doplačilo vas bo ne glede na izvedenko tako stalo 413 EUR, kar vsekakor priporočamo. A kljub odsotnosti elektronike za nadzor vozila se ibiza povsem solidno znajde tudi na skrajnih mejah fizike.

Da se 1200 kilogramov premika, skrbi znani 1,4-litrski štirivaljnik, tokrat brez 'ventilatorja'. Kljub 16-ventilski tehniki in veselju do vrtenja ga pri šestih tisočakih ustavi elektronika, največjo moč pa doseže že pri tisoč vrtljajih nižje. Če vas z zmogljivostmi ne bo navdušil, vas bo skoraj gotovo s svojo varčnostjo V povprečju kuri šest litrov in pol, z 'družinsko' nogo pa tudi manj kot šest. S stabilizacijskim nadzorom, isto opremo in konjenico bi vas stal drobiž več kot 13 tisočakov oziroma 682 EUR več kot kombilimuzina. Ni veliko za koktejl španskega oblikovanja in nemške tehnologije. Kljub temu da ima vse svojo ceno, bodo zbegani in vprašujoči pogledi tistih, ki so vam blizu, tako ali drugače, neprecenljivi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza ST 1.4 16V style
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 (86) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 132 pri 3800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4227 x 1693 x 1445
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 430 - 1164
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1175 (570)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/4,7/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.090
cena testnega vozila v EUR 12.356
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.711

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |