Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cestni vlakec smrti

Toyota GT86 sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pod sprednjim pokrovom je majhen motor. Brez pomoči v obliki turbinskega polnilnika ali kompresorja. Oblika ni posebej agresivna in pogled na tehnične podatke o zmogljivostih ne fascinira. Vseeno pa je toyota GT86 eden najbolj zabavnih avtomobilov na trgu. Le kako je to mogoče?
Cestni vlakec smrti
Foto: Anže Jereb & Miha Kokalj
20. 5. 2013 ob 23:17
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

za tolikšno ceno ni bolj zabavnega novega avtomobila
položaj za volanom je perfekten
od zadaj avtomobil izgleda zelo športno
dvolitrski bokserski motor postreže z lahkotnim vrtenjem
majhna masa poskrbi za majhno porabo goriva
GT86 je dovolj vsakodnevno udoben in dovolj športen za zahtevne
cena avtomobila vas ne bo prestrašila
kombinacija natančnega menjalnika in stopalke za plin je vrhunska
notranjost je suhoparna
sprednji del je za odtenek premalo agresiven
pri spodnjih vrtljajih je motor len
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (44 glasov)
video test toyota GT86 sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najprej je bila ideja. Pet let so jo držali pri Subaruju, preden so se z njo odločili stopiti do Toyote. Sestanek pri njih je razkril, da tudi Toyota razmišlja podobno in bi rada kupcem ponudila majhen, športen in zabaven avtomobil. In sodelovanje se je začelo, dva meseca pozneje je bil izdelan načrt, manj kot leto pozneje je na cesto zapeljal prvi avtomobil. Avtomobil, ki poskuša znamki Toyota dodati nekaj duše, ki jo je v zadnjih letih z dolgočanimi ekološkimi hibridi izgubila.

Naj spomnim, Toyota je pravi mojster v izdelovanju športnih avtomobilov in GT86 sploh ni njen prvi poskus. Pred tridesetimi leti so se po cestah vozile supre, ki še dandanes ostajajo mokre sanje mnogih. Pa model celica, ki je že v sedemdesetih navduševal športnih vozil željne kupce in je bil v osemdesetih tudi dirkalnik v zloglasni skupini B. In predhodnik avtomobila na fotografijah, toyota corolla AE 86, znameniti hachi roku, ki še dandanes navdušuje drsenja v ovinkih željne voznike. In če gremo v novejšo zgodovino, lexus LF-A, superšportnik z motorjem, ki se zavrti hitreje, kot se lahko dvigajo kazalci na merilniku hitrosti, in je nasploh brutalen. Toyota torej zna.

GT86 je njihov zadnji športni proizvod. Recimo mu športnik za vsakogar oziroma skoraj vsakogar, ker stane le okoli trideset tisočakov, kar je podobno ceni 'hot hatchev', torej športnikov tipa megane RS, golf GTI in focus ST. Z drugačno zasnovo in zadnjim pogonom pa je seveda od njih popolnoma drugačna. Za začetek, sedeža sta le dva. Tehnično gledano so sicer štirje oziroma gre za zasnovo 2+2, vendar na zadnjih sedežih ne more sedeti nihče. Celo majhni otroci v otroških sedežih ne, ker njihove noge segajo preveč naprej in jih stisne naslon sprednjih sedežev. Preverjeno pa še sedež sem komaj potisnili skozi odprtino v vratih. Za dva je torej GT86 in to je povsem zadosti. V avtomobilu za uživanje je še sopotnik s svojimi komentarji lahko preveč in na srečo se vrata dovolj na široko odprejo, da mu lahko kar pred semaforjem zaukažemo evakuacijo.

Sedi se nizko, z zadnjico se zdi, da boste vsak čas podrsali po tleh. Nizek je tudi strop in vse skupaj deluje malce utesnjeno, kot v športniku tudi mora. Okolje je bolj kot ne špartansko, plastika trda, opreme ni veliko, a je tudi ne boste pogrešali, pomembno je le, da stikalo za izklop sistema ESP tega izključi. Da, izključi, do konca! In to je dobro, ne, to je odlično. Ta avtomobil so namreč izdelali z eno samo mislijo, da bo zabaven in sila enostaven za drsenje skozi ovinke. Oboje jim je tudi uspelo, vendar zmožnosti drifta jemljite z rezervo. Ker je moči dokaj malo, to je 147 kilovatov, in je motor atmosferski, je avtomobil pri nizkih vrtljajih len. To pomeni, da boste v suhem vremenu na kakšni serpentini zadek le stežka spodbudili k pobegu. Na mokrem ne bo težav, drugače pa ne bo šlo z lahkoto, kljub temu da so serijske gume dokaj ozke in naj bi hitro popustile. Se pa motor zelo rad zavrti in ob tem oddaja dokaj prijeten zvok, ki od zunaj deluje bolj suvereno kot znotraj. Ob tem ni preglasen, če se boste vozili po avtocesti, zato dejansko ni naporen, razen če vam takšen tip vozil itak ni všeč. Ampak potem tega najbrž ne prebirate, kajne?

Z malo vaje ali iznajdljivosti bo šlo tudi drsenje, predvsem pa boste ves čas navdušeni nad lego avtomobila. Pri umirjeni vožnji blaženje ni pretrdo, ne more se sicer primerjati z udobjem naših rapidov, ampak hrbtenica vseeno ne bo trpela. Še bolj fascinanten je avtomobil takrat, ko se boste z njim resnično zapodili hitro. Pogosto bo v zavoju zadek malenkost zdrsnil, kar boste takoj čutili na volanu, ker je krmilni mehanizem briljanten, ampak ga popravljati sploh ne bo treba, ker se bo sam. Ultra zabavno, vam rečem. Princip je podoben kot pri mazdi MX-5, vendar je moči tukaj več in vozniška izkušnja boljša. Lahko bi rekel, da sta tekmeca tega avtomobila še nissan 370Z in porsche boxter, ampak sta oba močnejša in dražja. In zagotovo vsaj 370Z ni tako prepričljiv in lahkoten v zavojih kot GT86. Volan lepo sede v roke in je neposreden, ročica menjalnika je blizu in nadvse natančna, sedeža pa hrbet lepo objameta. Ti trije elementi so v športnem avtomobilu zame osebno najbolj pomembni in tukaj si prislužijo petico.

Porabe goriva sploh nisem želel omenjati, ker se mi ni zdelo pomembno, pa jo bom vseeno, ker je bila nenavadno majhna. Ko smo se vozili lepo, ni presegla sedmih litrov, vsemu uživanju navkljub pa se je po koncu testa zaključila manj kot pri devetih. In to je super, čeprav morda celo pričakovano. Bokserski motor skrbi za nizko težišče, posledično ni potrebnih toliko ojačitev, da se vse skupaj ne zvija in je masa avtomobila lahko majhna. Ker je silhueta nizka, tudi upora ni veliko.

Zadržki? Hja, največji zadržek je dejstvo, da avtomobila ni več v moji garaži. Drugače pa jih skorajda nimam. Morda, ampak res morda, bi si želel bolj agresivnega sprednjega dela, ker je malce preveč pomehkužen, vsaj v primerjavi z zadkom, in kakšnega konjička več pod pokrovom. Ravno zaradi zmogljivosti v spodnjih vrtljajih, kar bi lepše rešil kompresor in ne turbina. Ta bi kvečjemu pokvarila tisto odzivnost na pedalu, ki jo ponujajo atmosferski motorji. Če bi nekomu, ki nima vozniškega izpita in ne razume užitka v vožnji, želel pokazati, zakaj je vožnja avtomobila lahko res uživancija, bi ga zapeljal s tem avtomobilom. In to naj vam pove dovolj, da je avtomobil briljanten. Pa še pet let garancije ima. Toyota pač!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota GT86 sport
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 7.000
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 6.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4240 x 1775 x 1285
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 243
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1210 (430)
največja hitrost v km/h 226
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,4/6,4/7,8
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 31.800
cena testnega vozila v EUR 31.800
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Andorej pravi:
Gospod Golf7 2. TDi DSG - očitno niste dojeli poante tega avtomobila. Ta avto sploh noče biti to kar si ti želiš, ta avto je za nekoga, ki ni z glavo že v penzionu in histerično vsake 10 minut gleda ali mu je poraba padla ali narasla za 0,1l in je s tem prišparal ali porabil 2? več na 100km. Še dobro da smo si različni, mar ne ? :)
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |