Merilo
BMW X5 xDrive40d


Vendar ta ne za dobro izvedbo del, temveč da je račun na banki vedno več kot dovolj likviden. To so ocene, sedaj pa dejstva: X5 ni in ne želi biti terenec. Z dolgo medosno razdaljo, širokimi pnevmatikami, ki morajo to vozilo varno popeljati do največje hitrosti, ki ni zanemarljiva, bolj paše na urejene ceste. Kakšen pločnik pa bo z lahkoto preplezal pred vašim priljubljenim lokalom. S skoraj petimi metri se boste morali navaditi oceniti, kako velik parkirni prostor mora biti za vseh 4857 dolžinskih milimetrov. Je pa res, da je vsak boks v parkirni hiši dovolj velik zanj.
Če X5 pri svoji zunanjosti igra na karte emocije, je notranjost sterilna kot lekarna, oblikovanje je minimalistično, veliko je ostrih robov. Verjetno je to najboljše delovno okolje, ki si ga lahko zamisli voznik, in merilo ostalim proizvajalcem. Gumbov je malo, zato ne vlada zmeda na sredinski konzoli, velika večina operacij pa je izvedljiva preko iDrivea. V njegovem drobovju in na grafikah nekaterih gumbov se vidi, s čim vse je opremljen dotični avtomobil.
Radarski tempomat, ki vozilo povsem ustavi, in ga s pritiskom na en gumb zopet spravi v gibanje, sistem, ki pošlje pulz v volanski obroč, če vozilo skrene s svojega voznega pasu brez da bi dali smerokaz, sistem top view, ki olajšuje manever parkiranja, saj z vrha kaže vozilo, samodejni vklop dolgih luči itd. - vse to in še več si lahko omislite, na žalost le proti denarnemu nadomestilu.
S presežki lahko opišemo tudi pogonski sklop. En del sestavlja osemstopenjska avtomatika, poznana že iz limuzinske in GT-petice. Tudi tu svoje delo izvrstno opravlja, prestave se menjavajo brezčutno, le igla merilnika vrtljajev in kazalček trenutne porabe dajeta vedeti, kdaj je svoje delo začela opravljati naslednja prestava. S premikom ročice v levo pa se vklopi ročni način prestavljanja. In takrat menjalnik navzdol prestavlja po svoji volji, v višje prestave pa le na voznikov ukaz s premikom ročice naprej.
Da se 2200 kilogramov težka gmota (več kot dobro) zgane z mesta, skrbi vrstni šestvaljnik z dvema turbinama. Kljub oznaki 40d, bi mogoče kdo pomislil, da ga žene 'osmak' s štirimi litri prostornine. Zmota. Agregat je v osnovi isti tistemu, ki žene model 30d. Torej: trije litri delovne prostornine, dve turbini, ena večja in ena manjša. Za vsako območje ena, v vmesnem območju pa delo opravljata obe. Skupaj znese 225 kilovatov. Toliko moči, kot je postreže agregat v 335i.
D v oznaki modela namreč pomeni, da se agregat napaja s plinskim oljem. Še bolj kot sama moč je impresiven navor. Pri tako dobrem avtomatiku sicer ne pride toliko do izraza. Izberite si ročni način prestavljanja, pri 100 kilometrih na uro izberite osmo prestavo in pritisnite pedal za plin. Motorni vrtljali se bodo le malenkostno dvigovali v nasprotju s hitrostjo. Vse skupaj se ustavi 100 kilometrov višje kot je hitrostna omejitev pri nas. Ja, ta masa se dejansko lahko pelje precej hitro.
A vendar, si predstavljate boksarskega težkokategornika teči šprint? Teoretično je mogoče, vendar za to porabi preveč energije. X5 precej več kot navaja tovarna, v povprečju dobrih 12 litrov.
A kaj, ko je to zanemarljiv strošek v primerjavi s tem, koliko plačate zanj. Za X5 vsaj 60 tisočakov, za 40d dobrih 5 več. Za takšnega pa 95 tisočakov in pol. Cena stanovanj v metropoli se kar naenkrat ne zdi več tako visoka. In to je razlog, zakaj je X5 ženskam tako všeč. Če ga bodo enkrat imele, pomeni, da so dobro (finančno) preskrbljene. To, da se bodo varno in udobno peljale, niti ni tako pomembno.
tehnični podatki | BMW X5 xDrive 40d |
vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2993 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 225 (306) pri 4400 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 600 pri 1500 – 2500 |
menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4857 x 1933 x 1776 |
medosna razdalja v mm | 2933 |
prtljažnik v litrih | 620 – 1750 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2185 (605) |
največja hitrost v km/h | 236 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,6 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,8/6,8/7,5 |
poraba na testu v l/100 km | 12,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 60.000 |
cena testnega vozila v EUR | 65.200 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 95.507 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















