Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ko tekmeci obmolknejo

Peugeot RCZ 1,6 THP 200

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da je RCZ drugačen, je jasno še preden ga vidite. Peugeot namreč že več kot stoletje prav vsa svoja vozila označuje s tremi številkami. No, v zadnjih letih nekatere tudi s štirimi številkami, a bistveno je to, da gre za številke.
Ko tekmeci obmolknejo
Foto: Anže Jereb
9. 12. 2010 ob 11:11
Komentarjev: 0
video test peugeot RCZ 1,6 THP 200
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ime tega modela pa je sestavljeno iz treh črk, kar je sploh prvič v vsej zgodovini znamke. In to takoj daje vedeti, da je avtomobil poseben. Zato so si oblikovalci tudi dali duška in sprostili svojo domišljijo. To sicer počnejo večkrat, a ponavadi se domišljija najbolj opazi takrat, ko gre še za študije, serijski izdelki pa so pregovorno vedno mnogo bolj umirjeni. A ne RCZ, o ne. Serijski avtomobil je povsem identičen študiji in z eno besedo povedano - lep. Pa tudi zelo opazen in atraktiven, zlasti zaradi povsem nenavadne strehe in zadnjega stekla balonaste oblike.

Škoda je le, da drznost ni opazna tudi znotraj. Okolje je sicer zelo dobro in z usnjeno armaturno ploščo ter elegantno osrednjo konzolo zelo mondeno, ampak se mi zdi, da vseeno manjka pika na i. V takšnem avtu pač ne pričakujem obvolanskih stikal iz modela 207 ter tudi ne gumbov na osrednji konzoli. RCZ bi morali biti povsem samosvoj in bolj razburljiv.

Kaj pa počutje? Oba potnika, na zadnja sedeža namreč ne boste posedli prav nikogar, bosta uživala celo na daljši poti, saj sedeža nista le lepa, ampak tudi dovolj udobna in obenem pošteno objameta hrbet. Prostora je dovolj, zaradi kupejevskega položnega vetrobrana pa je občutek prav športen. Tudi odlagališč je povsem dovolj, preglednost pa si za takšnega kupeja zasluži veliko pohvalo.

Celo prtljažnik ni ekstremno majhen. Sicer je bolj plitek, a se razprostira na precej veliki površini, kar pomeni, da vanj vseeno lahko pospravite precej stvari, le visoke ne smejo biti.

Testnega RCZ-ja je poganjal najmočnejši agregat s 147 kilovati moči. Gre za 1,6-litrskega bencinarja, ki smo ga v šibkejši izvedbi že večkrat preizkusili in tudi pohvalili, zato nas ni presenetilo, da je tudi tokrat odličen. Zelo živahen in vzorno prožen, pravzaprav se majhna prostornina občuti le takrat, ko smo zelo zahtevni in opazimo, da se res dobro razživi takrat, ko so vrtljaji višje. Obenem ga ne muči posebna žeja, na testu je poraba znašala le okoli devet litrov, kar je za omenjeno moč odličen rezultat.

So pa Peugeotovci malo pogoljufali pri zvoku motorja. Zanimiv zvok ob višjih vrtljajih povzroča posebna membrana in ni pravi. Moram reči, da se zdi malce umeten, a je vseeno nalezljiv in prijeten. Predvsem je zanimivo tudi to, da se ga sliši predvsem v kabini, ven pa ne, zato ni bojazni, da boste zmotili sosede, ko se boste hitreje pripeljali v ulico.

Čeprav RCZ noče biti poosebljen športnik, je (vsaj v tej najmočnejši izvedbi) dinamično zelo suveren. Dovolj, da konkurira TT-ju ali sciroccu, lega je pohvalno nevtralna, nagibanja ni veliko, preko volana pa voznik dobi ogromno informacij. Hitra vožnja je v užitek, reakcije avtomobila pa so zelo predvidljive. Zato ste z njim lahko zelo hitri, brez bojazni, da boste pred naslednjim zavojem od strahu dobili izbuljene oči. Po drugi strani pa tudi trd ni preveč, da bi bil za vsakdan prenaporen.

Menjalniki sicer niso Peugeotova vrlina, a je tukaj tudi ta vzorno hiter in natančen. Ne smemo pa pozabiti na volanski obroč. Ta je v tej izvedbi manjši kot pri šibkejših različicah in takšni bi morali biti vsi. Če boste izbrali drugačen motor, vsekakor izberite paket, v katerem dobite ta manjši volan. Boste vsak dan hvaležni, da ste se zanj odločili.

In na koncu cena. Takšen, z najmočnejšim motorjem in ogromno dodatki stane malce čez 34.000 evrov. S kakšnim dodatkom manj in vseeno tem najmočnejšim motorjem pa trideset tisočakov. Če vas prejšnje vrline, ki jih ni malo, niso prepričale, pa vas bi morala vsekakor prepričati cena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Peugeot RCZ 1,6 THP 200
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5500-6800
največji navor v Nm pri vrt./min 275 pri 1700 – 4500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4287 x 1845 x 1359
medosna razdalja v mm 2612
prtljažnik v litrih 321 – 639
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1297 (418)
največja hitrost v km/h 237
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/5,6/6,9
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 26.500
cena testnega vozila v EUR 29.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.260

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |