Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vse, samo mestni avtomobil ne

Ford transit kombi 2,4 TDCi AWD trend

Avtor prispevka: Miha Dovč
Ford ima zelo veliko izkušenj na področju izdelovanja dostavnih vozil. Njihov model T se je po cestah prevažal že v dvajsetih letih prejšnjega stoletja, dobra tri desetletja kasneje pa je na sceno prišel transit. V več kot 40 letih je postal izjemno priljubljen, saj so ga izdelali in prodali v več kot 5 milijonih primerkih.
Vse, samo mestni avtomobil ne
Foto: Matej Mihinjač
9. 1. 2011 ob 20:30
Komentarjev: 0
video test ford transit kombi 2,4 TDCi AWD trend
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Izjemno priljubljen je tudi pri bančnih roparjih, saj je v Veliki Britaniji prav transit vozilo, s katerim zlikovci najpogosteje pobegnejo s kraja zločina. To pomeni, da mu prestopniki zaupajo, ker jih v ključnem trenutku ne sme pustiti na cedilu, čeprav bi bilo za oblasti bolje, če bi jih. Je edino dostavno vozilo, ki ima na isti platformi lahko tri različne pogone: sprednjega, zadnjega in vsekolesnega. Mi smo preizkusili slednjega, ki nosi ime AWD. V osnovi se navor prenaša na zadnji kolesni par, ko ta zdrsne, se aktivira še prednji. Ob praznem vozilu in posledično lahkem zadku kolesi dokaj hitro zdrsneta, pri čemer se grobo vključi še prednji pogon. Na slabših podlagah pa se vsekolesni pogon lahko vključi ročno s pritiskom tipke na armaturni pološči. Transit nato 'grabi' z vsemi štirimi do hitrosti 100 km/h, ko se prednji pogon izključi samodejno, če tega prej ne naredimo sami.

Ker je izvedenka AWD na voljo v le eni karoserijski izvedenki, to je z dolgo medosno razdaljo (DMR) in največjo nosilnostjo (350), o pomanjkanju prostora nikakor ne moremo govoriti. V zadnjem delu vozila lahko pokončnih glav stojijo potniki višine do 1,7 metra, kar ob daljši potovanjih (čemur je ta kombi prvenstveno namenjen) zagotavlja zračnost in prav nič klavstrofobičen občutek. Ker je oddaljenost od tal pri sestopu iz vozila kar velika in ob strani ni nobene pomožne stopnice, bodo starejši in otroci imeli nekaj težav pri vstopu in izstopu. V pomoč je le rumeno držalo, ki na moč spominja na tista iz mestnih avtobusov. V tega transita gre poleg voznika še osem potnikov, torej največ, kot dovoljuje zakon za vožnjo z izpitom osebnega avtomobila. Poleg voznika sta v isti vrsti lahko še dva 'kopilota', zadaj pa v vsaki vrsti še trije. Ker voznik rabi največ prostora, sta sedeža desno od njega še najbolj 'špartanska', vendar prav nič skromno odmerjena.

Še več razkošja je zadaj. Prostora je dovolj za ramena, glave in noge. Ker ima transit v osnovi le desna drsna vrata, je le skrajno desni sedež v drugi vrsti prekucen, da omogoča dostop do zadnje sedežne vrste. Ker sta sedežni vrsti dovolj narazen, je dostop do tretje klopi možen tudi z leve strani, le trebuh je treba za sekundo potegniti noter. Zadnjo klop (ki je zelo težka in sta potrebna dva), lahko odstranite iz vozila, da pridobite dodaten prostor, žal pa se je ne da zložiti, le cela se prekucne naprej, kar ne ustvari ravno veliko dodatnega prostora. V tolažbo je še vedno ogromen prtljažni prostor kljub nameščenim vsem devetim sedežem. Voznikovo okolje je znano iz osebnih avtomobilov te znamke. Pograjati gre le volan oziroma njegov venomer statičen položaj. Zaradi tega si voznik težko nastavi udoben položaj za vožnjo po svojih željah. Čeprav je klima le ročna, je opcijsko na voljo še za zadnji del vozila z ločeno temperaturno skalo in jakostjo ventilacije, potovalni računalnik, tempomat, obvolanske komande in senzor za dež pa naredijo vožnjo povsem nezahtevno.

Pri vožnji je treba biti pozoren na njegovo višino in širino ter na ostre zavoje. Zaradi razbremenjenega prednjega pogona se kolesi obračata bolj kot smo to vajeni pri prednje gnanih vozilih in je zato manevriranje lažje. Parkiranje olajšajo zadnja parkirna tipala, vožnjo pa dvoja ogledala na vsaki strani vozila po vzoru tovornih vozil. Vendar čudežev ne pričakujte. 5,7 metra dolgo gmoto pločevine boste le stežka parkirali v mestnem jedru, z višino 2,4 metra pa obstali pred parkirnimi hišami. Da se transit kljub svojim obilnim meram spodobno premika, skrbi 2,4-litrski štirivaljnik z močjo dvolitrskega Fordovega dizla. Kljub 103 kilovatom na cesti ne boste najhitrejši, avtocestno omejitev pa boste zlahka dosegli. Z 80-litrsko posodo za gorivo, ki je opcijsko lahko velika 100 litrov, tudi s porabo 10,9 litra plinskega olja ne boste pogost gost na bencinskih servisih.

Transit AWD je zaradi svoje večfunkcionalnosti lahko izredno prostorno potniško vozilo, s štirikolesnim pogonom se ne ustraši niti slabših podlag. Kot nekakšno SUV-vozilo, vendar veliko bolj prostorno. Le za vožnjo po mestu si bo treba omisliti še kaj drugega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford transit kombi 2,4 TDCI AWD
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.402
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 375 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5.680 x 1.974 x 2.394
medosna razdalja v mm 3.750
prtljažnik v litrih 11.290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2188 (1312)
največja hitrost v km/h ni podatka
pospešek 0-100 km/h v s ni podatka
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,9/8,3/10,0
poraba na testu v l/100 km 10,9
cena osnovnega vozila v EUR 28.160
cena testnega vozila v EUR 48.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |