Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ponovni poskus

Mitsubishi colt 1,3 ClearTec invite

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Lansko leto je Mitsubishijevemu coltu prineslo korenito prenovo. V stilu agresivnih hišnih smernic in nezamenljive prepoznavnosti. No, z novimi tehnološkimi trendi pa mu je prineslo tudi naravi prijazno tehnologijo, ki sliši na ime ClearTec.
Ponovni poskus
Foto: Matej Mihinjač
19. 1. 2011 ob 20:20
Komentarjev: 0
video test mitsubishi colt 1,3 ClearTec invite
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ja, oblikovalci so se zadeve pri popravljanju oblike lotili v nasprotju z zdolgočaseno idejno zasnovo, ki je v začetku vse stavila na nebogljeno igrivost avtomobila. Da ni več tako, je précej jasno, saj ga, tako kot ostale hišne modele, sedaj izdaja agresivno strupen pogled izpod motornega pokrova ter dirkaško odsekan črno matiran nos avtomobila, ki obljublja 'jezo' tegale konjička. Na novo, bolj resno, je zastavljen zadek, ki z manjšimi in nič več stebričkastimi lučmi deluje precej bolj urejeno, kot predhodnik. Tisto, kar je vmes, pa ostaja povsem enako prejšnji različici; torej rahlo neposrečena zmes kombilimuzine, enoprostorca in mestnega malčka. A tudi kot skupek, kljub olepšavam, ni napravljen po našem okusu.

Tako kot zunaj, so oblikovalci popravljali svojo zmoto tudi znotraj. Torej nič več igrivosti, živahnosti in predrznosti. Vse to so zamenjale bolj resne linije, ki hočejo zgolj slediti morebitnim tekmecem. Na ta način je poudarjena praktičnost in prostornost v njej. Glavni prijemi so zarisani v skladu s sedanjostjo, detajle, torej stikala, suhoparne merilnike in oba prikazovalnika pa je čas povozil že pred desetletjem. Edino, kar je v notranjosti ostalo od predhodnika, so materiali, in tudi ti so, kljub prijetni profiliranosti, surovo plastični, trdi in zelo občutljivi na praske. Predalčkov in odlagalnih mest je po novem ogromno, a kaj, ko jih je polovica zaradi njihove oblike neuporabnih, saj so preplitki, premajhni ali postavljeni tam, kjer bi se iz njih ob prvem speljevanju vse raztreslo. Sicer pa je v kabini plastike odločno preveč, da bi se pri sicer zelo dobrem sedenju za volanom, prostornosti za noge ter prijetni zračnosti okoli glav, lahko počutili popolnoma zadovoljno.

Po drugi strani pa se gre razveseliti novitete pri večanju prtljažnega prostora. Po novem se zadnjaklop pospravi v ravno dno, in iz 186-litrskega prtljažnička se da z zgolj s parimi potezami spremeniti avtomobil v mali dostavnik, ki razpolaga s kar dobrim kubičnim metrom volumna. Zelo uporabno. Razveseliti se gre tudi na račun opreme, saj so v palet invite serijsko vključeni ESP, tempomat, klimatizacija, lita platišča, usnjen volanski obroč, potovalni računalnik ter povprečna avdionaprava.

Motorizacija testnega colta je znana že od prej. S to razliko, da je vanjo vgrajen še sistem ClearTec, ki pripomore pri zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida v okolje. Ta sistem temelji na samodejnem izklapljanju in ponovnem vklapljanju motorja (AS&G) ob ustavljanjih pri točno določenih pogojih. Torej, sistem bo deloval, če bodo temperature nižje od 3°C, če ne boste imeli prižgane klimatske naprave ter če trenutna poraba električne energije v vozilu ne bo presegala 50 Ah. Poleg naštetega pa pripada temu paketu še zmogljivejši alternator, ki dodatno z večjim tokom polni akumulator ob zaviranjih z motorjem, spremenjena prestavna razmerja petstopenjskega ročnega menjalnika, opremljenega z indikatorjem prestavljanja, ter pnevmatike z nižjim kotalnim uporom.

Sicer pa preizkušeni bencinski agregat z 1,3 litra gibne prostornine predstavlja srednjo možnost med izborom agregatov. Kultiviran stroj, ki zna biti pri zmernih vožnjah uglajen in varčen, je dobra izbira temu, še ne tono težkemu avtomobilu. Je pa res, da zna s svojimi 70 kilovati prav resno zarohneti in se temu primerno med vožnjo poskočno odzivati. Njegova poraba se v zmerni realnosti giblje okrog 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov, testna pa se je vrtela dva litra više. Zgodba o podvozju in vodljivosti predstavlja svojo plat. Le-to je nastavljeno udobno in med vožnjo nudi občutek ugodja, pri bolj odrezavem vijuganju ali daljših, hitreje odpeljanih krivinah pa razočara s pretiranim nagibanjem karoserije in občutkom, da so amortizerji že iztrošeni in preveč popuščajo pri zadrževanju obremenitev. Zato je ob takšnih dejanjih počutje za volanom negotovo in sili k umirjeni vožnji. Morda le v testnem primerku.

Za konec pa še tole. Cena za testnega colta ni bila niti malo nizka, saj se je vrtela okrog štirinajstih tisočakov. Vsakdo bi pomislil, da se da za ta denar dobiti mnogo več. Res je, ko na cenike gledamo splošno, ko bi primerjali colta s svojo konkurenco, pa ni več tako, saj spada med cenejše.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mitsubishi colt 1,3 ClearTec invite
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1332
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 125 pri 4000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3940 x 1695 x 1550
medosna razdalja v mm 2500
prtljažnik v litrih 186
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 950/490
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,3/5,0
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 13.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.895

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |