Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dobra posebnost

Kia soul 1,6 CRDi VGT style

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Ni kaj dosti gruntati; že po naravi so nam stvari, ki niso povsem običajnega izgleda, velikokrat všeč. Prav tako je s soulom. Odbita ceglasta oblika, nasajena na skoraj terensko osnovo in dodelana z nepričakovanimi detajli 'funky' stila.
Dobra posebnost
Foto: Anže Jereb
8. 2. 2011 ob 19:58
Komentarjev: 0
video test kia soul 1.6 CRDi VGT style
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Soul je že stari znanec naših cest. Mešanec med enoprostorcem, kombilimuzino in SUV-jem si z velikimi kolesi uspešno utira pot med suhoparno vsakdanjostjo množice teh in onih štirikolesnikov. Zajeten kos avtomobila zaradi svoje širine in višine deluje prepričljivo in zanesljivo, predvsem pa vedno živahno. Ker soul takšen tudi je. Zunaj in znotraj, pri miru ali med vožnjo. Ja, znotraj se zgodba zabavne zunanjosti nadaljuje. V kabini soula ne boste našli zdolgočasenih linij ali pustih barv; še material, iz katerega je notranjost grajena, je boljše sorte. Enostavnost je njena vrlina. In simpatičnost le-te dopolnjuje v testnem avtomobilu barvno lepo usklajena in za piko bolj umirjena kombinacija temnosivih in bež oblog ter tapeciranja sedežev. Zato bo potnikom v soulu vedno prijetno.

Dobro se bodo počutili zaradi višjega sedenja, prostornosti okoli glav, ramen in nog ter zračnosti, ki jo gre začutiti zaradi malce višje postavljene strehe. Nobene pripombe ne bo tudi čez kompaktne in ergonomsko prijazne sedeže, ker so enostavno dobri za sedenje, in četudi nimajo ravno dirkaških bočnih opor, učinkovito držijo potnika v svojem objemu. Počutje za volanom je dobro, občutek med vožnjo tudi. Aja, pri soulu velja pohvaliti zvočno zatesnjenost. Tako proti hrupu dizelskega pogonskega stroja, kot vetrnemu pišu pri večjih (avtocestnih) hitrostih kljub velikemu prečnemu preseku in oglatosti. Malce manj pa hvalim njegove odlagalne prostore: prostoren predal pred sovoznikom ni osvetljen, odlagala za plastenke so pohvalno napravljena za veliko enainpollitrsko, tista 'kahlica' na vrhu sredinske konzole je imenitna za oči, služi pa lahko edino prevozu lončkov trobentic iz cvetličarne. Podobno tudi miniaturni prtljažni prostor, v katerem ne boste zaradi visokega dna prepeljali kaj več od platojčka mandarin s tržnice.

Opremsko ostaja testni soul namenjen nezahtevnim kupcem. Osnovni varnostni paket s šetimi zračnimi vrečami, ABS-om in ESP-jem dopolnjuje ročna klimatska naprava, enostavni multimedijski predvajalnik, električno odpiranje stekel, osrednje zaklepanje in opcijsko tempomat ter parkirni senzorji. Le-ti so nujni, saj je preglednost nazaj v soulu najšibkejša točka. Prav tako bi si želel potovalnega računalnika, ampak tu ga ne boste našli.

Vožnja s soulom je udobna zaradi uglajenih nastavitev podvozja, kateremu je namenjeno malce bolj čvrsto vzmetenje, ki preprečuje neprijetna nagibanja in nihanja, katerih smo vajeni pri višje stoječih avtomobilih. Vodljivost avtomobila je solidna, stabilnost boljša, kot gre od njega pričakovati. Dobro je tudi, da so zavore predimenzionirane in služijo soulu vedno odlično.

Sicer pa je tokrat motoriziran z 1,6-litrskim turbodizelskim agregatom, ki v zadnji različici premore 94 kilovatov moči in 260 Nm navora med 1900 do 2750 vrtljaji na minuto. Ta je za vsakdanjo uporabo temu avtomobilu pisan na kožo, prave živahnosti pa avtomobilu manjka. Po vsej verjetnosti zaradi predolgo izbranih prestavnih razmerij v petstopenjskem ročnem menjalniku, ki vožnjo zaradi šibkejše odzivnosti pogonskega sklopa precej umirjajo. S svojo žejo je dokaj zmeren, s 7,1 litra plinskega olja na 100 km, kar je pravzaprav povsem sprejemljivo.

Najboljša lastnost takšnega soula, poleg prej naštetih, je zagotovo cena. Za dobrih 16 tisočakov si je moč omisliti povsem drugačen, unikaten in čisto spodoben avtomobil. Takšen, kot si ga pravzaprav želi večina ljudi, ampak nimajo poguma, da bi ga dejansko zapeljali v svojo garažo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia soul 1,6 CRDi VGT style
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1582
moč v kW (KM) pri vrt./min 94 (128) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 pri 1900 - 2750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4105 x 1785x 1610
medosna razdalja v mm 2550
prtljažnik v litrih 222-340/1511
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1195 (485)
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 11,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/5,2/6,3
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 13.190
cena testnega vozila v EUR 18.490
cena testnega vozila v akcijski ponudbi v EUR 16.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |