Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tok

Mazda5 CD116 TX

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Nova generacija petice je med ljubitelje mazd in njenih oblik vnesla deljena mnenja. Evropeizirane klasične in konzervativne poteze prve generacije je tokrat kontraverzno zamenjal vzhodnjaški 'nagare'. Fluidni stil, ki bo pisal zgodbo vsem novim mazdam. Za kaj gre, ni težko uganiti.
Tok
Foto: Anže Jereb
21. 3. 2011 ob 12:49
Komentarjev: 0
video test mazda5 CD116 TX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda je res. Nova mazda5 je, razen enoprostorske zasnove in nekaterih tipično hišnih dizajnerskih in tehničnih rešitev, glede na predhodnika povsem nov avtomobil. 'Nagare' oziroma v prevodu 'tok' je moderni prijem oblikovalcev, ki je prvič viden prav na tem avtomobilu. Nekaterim je všeč, drugim ne. Če so tisti bočni valovi zgubane pločevine marsikomu mikavni, se vsaj polovici tukajzemljskega prebivalstva ne zdi logična poteza oblika zadnjih, oblikovno povsem zgrešenih luči, povzetih po cenenih korejskih rešitvah.

Tipizacija ni vedno slab pojav, sploh, ko gre za prepoznavnost. Zato je mazda5 za mazdo3 že druga s tipiziranim nosom in tako vsem prepoznavnim hišnim slogom. Sicer pa je petica od boljših stvari predhodnice prevzela visoko strešno linijo, ravno odsekan zadek, dvoja bočna drsna vrata, lahko vstopanje v avtomobil, nizko in ravno dno prtljažnika, dobro preglednost, in prostornost. Nekaj 'nagareja' se je v tej mazdi nalezla tudi notranjost. Strogo urejenost so zamenjale dinamične poteze in razgibanost v Mazdinem stilu. Novost je rahlo proti vozniku obrnjen sredinski, še vedno nepregledni prikazovalni trak ter novi merilni instrumenti, ki so tokrat z zgolj indikacijsko lučko za neogret motor ter nerodno majhnim digitalnim kockastim prikazovalnikom skopi in po grafiki preveč suhoparni za želeno okarakteriziranje avtomobila.

'Muha' petice je, tako kot pri vseh mazdah zadnjega časa, preveliko število (po večini nepotrebnih) gumbov na sredinski konzoli ter tudi volanskem obroču. Pri tako opremljenem primerku, kot je bil testni, utegne motiti tudi črnina vseh sestavnih delov notranjosti, saj v tako živahnem avtomobilu deluje preveč turobno. Obenem velja pohvaliti izdelavo le-te, pograjati pa kvaliteto pustih uporabljenih materialov. Sicer pa je sedenje za mazdinim volanom povprečen šport. Sedišča prednjih sedežev so namreč precej mehka in se v prednjem delu uklanjajo navzdol, naslon je dober, nastavljivost ergonomsko solidna. Malce dvoma vliva kvaliteta tkanine sedišč, saj je po le dva tisoč kilometrih nase nabrala kar nekaj starostnih gub. Vsaj na sedežu šoferja.

Zajetne mere in karakuri je že od prej znan kot odlična rešitev pri prilagajanju prostora potnikom ali prtljagi. Pa čeprav je v resnici v sredinski vrsti za res udobno sedenje prostora samo za dva; ta imata po globini in naklonu nastavljivi naslanjali, vključno z bočnimi počivali za roke. Sredinski del je zasilne sorte in namenjen sedenju tistih res mlajših, manjših in lažjih. Zadnja, tretja vrsta, je primerna, bolj kot ne, zgolj za rešitev v sili, saj je tudi tu prostora malo, pa še prtljago velja v takšnem primeru odmisliti, ker prostora v prtljažniku v tem primeru skoraj ni. No, po drugi strani velja pohvaliti serijsko opremljenost avtomobila, saj v njem najdete praktično vse, kar potrebujete za varnost, uporabnost in udobje med vožnjo.

Vožnja z novo mazdo5 je eden boljših delov testa: zaradi suverenega podvozja, dobre lege na cesti, okretnosti, odrezavega 1,6-litrskega turbodizelskega motorja in odličnega menjalnika. Tu se petica pokaže v svoji pravi luči. Zna biti udobna, za dinamično vožnjo bolje utrjena kot predhodnica, z blaženjem odlična na slabih cestiščih, predvidljiva v ovinkih in obvladljiva v kritičnih razmerah. Sicer je vrtenje drobnega volana na trenutke malce premehko, ampak informacij ne manjka. Prav tako je prestavljanje z dirkaško visoko nameščeno in ob volan potisnjeno ročico japonsko natančnega šeststopenjskega menjalnika čudovito delo. S svojimi performansami 85 kilovatov in 270 Nm navora pri 1750 vrtljajih v minuti agregat ne prinaša čudežev, je pa zato glede na majhno kubaturo in konkretno maso avtomobila dovolj agilen, tako za zmerno kot tudi malce bolj dinamično vožnjo. Z dobrimi sedmimi in pol litri povprečne porabe pa na žalost ni prav nič varčen. Konkurenca je pri tem daleč naprej. Še ena zamera, ki gre na račun motorja, je robustnost z zvokom in tudi tresljaji, sploh ob zagonih pri hladnejših jutrih ter pri vožnji v območju pod 1500 vrtljaji na minuto. Na uglajenosti bo pač še potrebno delati. Podobno, kot s protihrupno izolacijo med motornim delom in kabino.

O uspehu novih potez gre le stežka soditi na samem začetku. Napredek je pri novi mazdi5 zaznaven, a bi si želeli še večjega. Drobne malenkosti so pač odločilne, tudi ko gre za povsem spodoben nov avtomobil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda5 CD116 TX
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (116) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 270 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4585 x 1750 x 1615
medosna razdalja v mm 2750
prtljažnik v litrih 158/426/1485
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1490 (635)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 13,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,6/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 19.390
cena testnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.476

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 8. 2022
Avgust 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930  mednarodna premiera - mazda CX-60
3101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-roc 156
renault clio 137
volkswagen T-cross 128
hyundai tucson 103
kia sportage 96

Podatki veljajo za april 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 6 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 8 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 11 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 11 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  |