Tudi osnove so lahko zanimive
Dacia duster 1.6 16V ambiance 4x2


Bencinski agregat s prostornino 1,6 litra je preverjene kakovosti, saj se je dolgo časa kalil v renaultih, Francozi pa so tudi lastniki znamke Dacia. S kratkimi prestavnimi razmerji je majhna nazivna moč agregata dodobra izkoriščena, slabi strani pa sta povečan hrup že nad 100 km/h in povečana poraba goriva. V povprečju 10 litrov. Na avtocestah bi prav prišla šesta prestava, ki jo mimogrede ima izvedba z istim motorjem in štirikolesnim pogonom. Pomanjkanje izolacije in višji vrtljaji tako ustvarijo kar precej hrupa.
Opreme ni veliko. Klimatska naprava, obvolanske kontrole za radio, potovalni računalnik in električni pomik stekel so vse, kar se udobja tiče. Če želite elektroniko za nadzor vozila, bo potrebno poseči po stopnji opreme višje, kar pa ga podraži in naredi manj privlačnega za nakup. Plastika, ki je graditelj voznikovega okolja, ni takšna kot jo srečamo v vozilih višjega cenovnega razreda – mehka in prijetna na otip. Pa nič zato. Tega niti nisem pričakoval. Armaturna plošča je hrapava, trda in najvažnejše – trpežna. Narejena, da traja in za 'trpinčenje' na slabih cestah. Delovno okolje je na las podobno tistemu iz clia druge generacije. Tudi osnova za izdelavo dusterja je sposojena pri istem avtomobilu, le da je tu raztegnjena na 4,3 metra. Duster zato navduši s svojo prostornostjo. V prtljažniku je prostora vsaj 475 litrov, z zlaganjem sedežev, ki se žal ne zložijo v ravno dno, pa se vrednost poveča na 1636 litrov. Precej več kot ponudi clio grandtour.
Na pogled duster deluje zelo samozavestno. Z napetimi blatniki vsaj na pogled kompenzira ožjo karoserijo, visok pokrov motorja pa daje vozniku občutek varnosti in zaradi višjega sedenja tudi boljši pregled nad prometom. Dolgi hodi blažilnikov bodo prestregli anomalije s cestišča in zgledno požirali neravnine tudi na slabših podlagah.
Če boste gledali zgolj, koliko tehnike in 'gadgetov' vam duster ponuja, ga ne boste nikoli kupili, saj noben konkurent ne ponuja tako malo, a tudi ne za toliko denarja. V teh časih je pa to precej dober argument pri nakupu. Katrca ima dostojnega naslednika v vlogi delovnega stroja. Pa še nostalgiki so s tem lahko zadovoljni.
tehnični podatki | dacia duster 1,6 16V ambiance 4x2 |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 77 (105) pri 5750 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 148 pri 3750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4316 x 1822 x 1630 |
medosna razdalja v mm | 2673 |
prtljažnik v litrih | 475 – 1636 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1235 (475) |
največja hitrost v km/h | 165 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,8 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 9,6/6,0/7,1 |
poraba na testu v l/100 km | 10,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 9.990 |
cena testnega vozila v EUR | 12.030 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 14.000 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 domača premiera - peugeot 308 SW | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen T-roc | 156 |
renault clio | 137 |
volkswagen T-cross | 128 |
hyundai tucson | 103 |
kia sportage | 96 |
Podatki veljajo za april 2022.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















