Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Alternativa

Audi Q5 2.0 TFSI quattro hybrid

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kupci vedno tarnamo, da so hibridi sicer v redu, a je njihova cena vedno toliko višja, da se malenkost manjša poraba finančno nikoli ne povrne. Enaka filozofija pritiče tudi audiju Q5 hybrid.
Alternativa
17. 12. 2012 ob 20:10
Komentarjev: 0
video test audi Q5 2.0 TFSI quattro hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na slednjega ne smete gledati le kot na bolj varčno, temveč tudi na bolj čisto in ekološko manj obremenjujočo alternativo ostalim modelnim različicam. Nikakor pa nanj ne smete gledati kot na avtomobil, ki je finančno ugoden, saj stane vsaj šestdeset tisoč evrov.A recimo, da si lahko privoščite avtomobil za toliko denarja, zapičili pa ste se naravnost v Q5. Potem lahko precej izbirate, takšen znesek vam poleg hibrida zagotovi tudi Q5 s 3,2-litrskim bencinskim šestvaljnikom ali nekoliko bolj varčnim trilitrskim TDI-jem.

Kombinacija dvolitrskega turbobencinarja in elektromotorja skupaj nanese 180 kilovatov, porabi pa okoli 9 litrov, kar je povsem spodobno in skoraj na nivoju bolj zmogljivega dizelskega motorja. Ker so baterije majhne, praktično ne zavzamejo prtljažnega prostora (nameščene so pod njegovim dnom), avtomobil zaradi njih tudi ni bistveno težji. Se pa zaradi majhnosti hitro izpraznijo, pri močnejšem pospeševanju je skoraj na oko mogoče videti padanje merilnika za količino energije. A v praksi to ni težava, saj se ravno zaradi majhosti baterije tudi hitro napolnijo, predvsem z regeneracijo zavorne energije, zato so skoraj vedno polne več kot polovico, pri izvenmestni vožnji pa praktično vedno polne. 

Štirikolesni pogon quattro je pri hibridni izvedenki serijski in ob običajnih pogojih na cesti prenaša šestdeset odstotkov navora na zadnji kolesni par, pri čemer moč zadnjim kolesom lahko zagotavljata oba motorja, bencinski ali električni. Samodejni menjalnik skrbi, da se moč obeh motorjev nemoteno prenaša do koles, za več iskrivosti pa električni motor ponudi največ 40 kilovatov moči, zaradi česar takšen Q5 do stotice pospeši v pohvale vrednih sedmih sekundah.

V praksi je preklop skoraj nezaznaven, predvsem se zgodi brez cukanja, se pa seveda vklop bencinskega motorja sliši, saj tišino spremeni v prijetno bencinsko brbotanje. V praksi, kot zapisano, na elektriko lahko prevozite slabe tri kilometre, a le ob res nežni vožnji, se pa bencinski motor izključi tudi takrat, ko spustite plin, četudi je hitrost večja – vse tja do 160 km/h in takrat se baterije hitro polnijo. Takšen pogonski sklop mi je všeč predvsem zato, ker ponuja prednosti bencinskega motorja, kot so hitrejše ogrevanje, prijetnejši zvok, manj neprijetnega vonja, obenem pa tudi prednosti dizelskega motorja, denimo večji navor in ugodnejšo porabo goriva. Če bi bili centri slovenskih mest plačljivi za avtomobile, kot recimo London, pa bi bil takse oproščen. Prednost, ki nam ne koristi kaj dosti, vam pa zaupam še eno, ki koristi; pogonski sklop takšnega hibrida je povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je odličen. Prestavlja s svetlobno hitrostjo in brez kakršnegakoli cukanja.

Audi Q5 že tako ali tako ni avtomobil, s katerim bi kupci vozili po brezpotjih, takšen hibrid pa še manj, saj je postavljen dva dodatna centimetra bližje tlom. Ker ima ob straneh še ogromna ogledala (kot vse različice) in ker sedim malo nižje, pa je pogled naprej vstran zelo slab. Na križiščih sem vedno stegoval vrat, saj nikakor nisem videl, če mi kdo prihaja z leve oziroma z desne. Seveda pa je zato odličen pogled nazaj, zato bi bilo morda bolje, če bi ju namestili na mesto, kjer bi manj zastirali pogled vstran.

Ta avtomobil bo našel svoje mesto med kupci, čeprav vas ne bo veliko. A bo zanj treba odšteti vsaj šestdeset tisočakov, za katere smo že ugotovili, da jih imate, pa kljub temu ne boste imeli niti tempomata, niti povezave bluetooth in niti parkirnih senzorjev. To pa je pretiravanje s ceno, ki jo celo kupci, vajeni dolgih spiskov dodatne opreme, težko prezrejo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi Q5 2.0 TFSI quattro hybrid
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj in elektromotor
prostornina v ccm 1984
moč v kW (KM) pri vrt./min 155 (210) pri 4.300-6.000 + 40 (54) elektromotor
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.500-4.200 + 210 elektromotor
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4629 x 1898 x 1625
medosna razdalja v mm 2807
prtljažnik v litrih 460
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1985 (505)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 7,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/7,1/6,9
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 36.200
cena testnega vozila v EUR 59.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 66.705

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |