Veliki mali brat
BMW X3 xDrive 20d


Saj veste, svet dandanes hiti kot še nikoli. TV-sprejemnik mora biti nov vsakih nekaj let in ne več vsakih dvajset let, če nimate skoraj vsako leto novega telefona, pa vas imajo lahko za čudaka. Tudi avtomobile menjamo pogosteje kot včasih, zato se modeli menjajo hitreje. Le redkokateri zdrži več kot pet let, tistih, ki bi zdržali osem let, kot je to uspelo BMW-ju X3, pa je zelo malo.
Ampak starostne gubice doletijo vsakogar, tudi Madonno in tudi BMW-ja X3. Zato je tu sedaj nova generacija, ki je seveda bolj napredna v vseh pogledih, nabita s sodobno tehnologijo, oblikovana po vzoru večjega X5 in ostalih najnovejših modelov, ter nadvse privlačna in markantna. Je pa tudi večja. Daljša je za osem centimetrov, kar se pozna predvsem na zadnji klopi in v prtljažniku.
Dolžinski prirastek je pravzaprav dovolj občuten, da potrebe po večjem avtomobilu sploh ne vidimo, saj vam ga tukaj zlepa ne bo zmanjkalo. Brez zadrege bo šlo tudi takrat, ko boste poslovne partnerje povabili na vožnjo do restavracije ali morda do igrišča za golf. Tudi zadaj je namreč udobje zagotovljeno. Večji model potrebujete le v primeru, da večja številka ob X-u, torej X5 namesto X3, pomeni, da imate več pod palcem. In bi to radi pokazali ostalim.
O voznikovem delovnem okolju posebej ni treba razglabljati, je takšno kot v vseh BMW-jih, se pravi perfektno. To pri BMW-ju res obvladajo, ker se voznik kar zlije z avtomobilom, vsi elementi so na pravih mestih, vse skupaj je tudi nadvse uporabno in pregledno. Nič načičkano, kar je v teh časih težava marsikaterega proizvajalca.
Posebej moram pohvaliti dve stvari. Prva je osemstopenjski samodejni menjalnik, ki se je izkazal že večkrat in svoje delo vrhunsko opravlja tudi tukaj. Je namreč izjemno hiter, prestavlja pa skoraj brezčutno. Pravzaprav le merilnik vrtljajev pokaže, da se je prestava ravnokar zamenjala. Druga zanimiva stvar, ki bi ji ob nakupu nedvomno dodal kljukico, pa so samodejno prilagodljivi žarometi. Ti znajo sami menjati snop dolgih in kratkih luči ter delujejo zelo dobro. Menim celo, da bi s takšnimi lučmi morali biti opremljeni vsi avtomobili.
Prav nobene zamere pa si ne zasluži motor z dvema litroma prostornine. Je izredno zvezen in tih, spodobno zmogljiv pa tudi pije ne veliko, okoli osem litrov. Za tono in osemsto kilogramov zelo spodoben rezultat. Če bi bili malce razvajeni, bi dejali le, da njegov zvok ni tako prijeten kot zvok šestvaljnega trilitrskega dizla.
S tem motorjem je X3 vaš lahko za nekaj več kot 42.000 evrov, a ne bo takšen. K omenjenemu znesku prištejte še 26 tisočakov, pa boste dobili avtomobil, kakršnega gledate na fotografijah in v videu. Ja, spisek doplačljivih zadev je dolg in predvsem drag – navigacija vas bo olajšala za dobra dva tisočaka, platišča ravno tako, za ceno usnjenega oblazinjenja pa si lahko privoščite že odlično usnjeno sedežno garnituro.
A dokler obstajajo kupci, ki imajo dovolj denarja, da si takšne igrače privoščijo, je prav, da imajo izbiro.
tehnični podatki | BMW X3 xDrive 20d |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1995 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 135 (184) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 380 pri 1750-2750 |
menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4648 x 1881 x 1661 |
medosna razdalja v mm | 2810 |
prtljažnik v litrih | 550 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1790 (500) |
največja hitrost v km/h | 210 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,7/5/5,6 |
poraba na testu v l/100 km | 8,3 |
cena osnovnega vozila v EUR | 42.700 |
cena testnega vozila v EUR | 42.700 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 68.636 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 01 domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 domača premiera - fiat scudo | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 domača premiera - kia Xceed | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 21 domača premiera - lexus RX | 22 | 23 domača premiera - električna vozila MG | 24 domača premiera - ford ranger raptor | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 domača premiera - BMW M power | 01 | 02 |
toyota corolla | 128 |
fiat 500 | 125 |
dacia sandero | 113 |
renault captur | 111 |
renault clio | 103 |
Podatki veljajo za februar 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















