Mini malce drugače
Mini countryman cooper SD all4


Zakaj se to dogaja, niti ni težko ugotoviti. V zadnjih letih sem preizkusil že kakšnih petnajst različnih minijev. Navadnega, roadsterja, coupeja, pa cabria, clubmana in celo countrymana. Vsi so bili zanimivi in vozniško zelo hudi, z izjemo le enega pa so vsi po vrsti ponujali oznako cooper S in s tem najmočnejši motor. Tisti, ki je ni, pa je bil le malenkost šibkejši mini cooper, zgolj brez črke S. Takšne različice so daleč najpogostejše, zato me niti ne čudi, da najbrž skoraj nihče ne ve, kaj je mini one, prav tako verjetno tudi le redkokdo ve, da se znamka imenuje zgolj Mini.
Tudi ta countryman nosi enako oznako (z dvema dodanima črkama v imenu), a se mi zdi zaradi nečesa še posebej zanimiv. V vseh teh letih je to prvi mini, pod pokrovom katerega se ne vrti najmočnejši bencinski oziroma nasploh bencinski agregat. In to mi je všeč. Res je, da po minijih posegate predvsem tisti, ki želite biti drugačni in ste obenem slišali, da se fantastično peljejo, a ne verjamem, da ste vsi po vrsti dirkači. Zato ne potrebujete skoraj '200-konjskega' športnika. Sicer pa, tudi takšen cooper SD ni ravno počasen.
Za začetek, vozne lastnosti ostajajo enake, kar pomeni zelo suverene. Dizelski countryman se ne pelje nič slabše od bencinskega, oba skupaj pa le malce manj suvereno od povsem navadnega minija, kar je logično, saj sta večja in bolj oddaljena od tal. K super vodljivosti jima pomaga predvsem štirikolesni pogon. Več mase nad sprednjo osjo zaradi težjega dizelskega motorja, se sprašujete? Hja, morda dizelski agregat res malce podre razmerje, a to ni dirkalnik, kjer boste razliko opazili. Nos še vedno povsem suvereno zavije v ovinek, lega pa ostaja zelo prepričljiva.
Pri testnem avtomobilu sem vseeno opazil, da je bil manj agresivno trd, razliko pa pripisujem pnevmatikam. Sicer 17-palčnim, a dokaj visokopresečnim in bolj primernih za lažje terene (štirikolesni pogon v tem avtomobilu seveda ni namenjen plezanju po terenu). Se pa zaradi tega v zavoju bolj zvijajo in so manj čvrste. Ampak, ne skrbite, vozniško je ta avto še vedno suveren, kar se tiče motornih zmogljivosti, pa je malce bolj civilen. Dizelskega ropota med vožnjo skorajda ne boste slišali, ker je motor pohvalno tih, pa še zvočna izolacija je dobra. Tudi turboluknja je stvar preteklosti, tako lepo enakomerno prihaja zaloga na plano. Morda res ni tako živahen kot bencinski 'S', je pa oznaka SD dovolj za 103 kilovate moči. Čisto spodobno.
Če bi radi bili posebni, potem je dovolj, da vzamete takšnega minija. Ne bo poceni, prav takšen vas bo olajšal za zajetnih 36.000 evrov, bo pa povsem dovolj zmogljiv in poseben, da vam bo všeč. In tudi ta ima stikalo sport, ob pritisku katerega postane volan občutno težji, občutek v vožnji pa bolj dirkaški. Še en nasvet vam dam. Vzemite običajno klop za tri osebe in ne dveh ločenih sedežev zadaj. Tista vodila med njima vam bodo kmalu začela parati živce, ker so povsem neuporabna.
tehnični podatki | mini countryman cooper SD all4 |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1995 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 105 (140) pri 4.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 305 od 1.750 do 2.700 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4110 x 1798 x 1561 |
medosna razdalja v mm | 2595 |
prtljažnik v litrih | 350 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1395 (395) |
največja hitrost v km/h | 198 |
pospešek 0-100 km/h v s | 9,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,2/4,3/4,6 |
poraba na testu v l/100 km | 6,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 21.550 |
cena testnega vozila v EUR | 30.250 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 36.003 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















