Ne cupra, cufa!
Seat leon 2.0 TSI cupra R


Kot rečeno, leon svojih mišic ne kaže, a ga je vseeno treba jemati resno pa čeprav gledate avtomobil, ki se poslavlja in ga bo vsak trenutek zamenjala nova generacija. Dejansko nima niti pravega imena, moral bi biti seat leon cufa. Tako hud je! Vsi tisti, ki bi želeli imeti športen avtomobil pa nočete, da bi se že na 100 metrov videlo, da se vozite v bombici, za vse vas je cufa. Ne v tej barvi, logično, v kakšni beli pa je avtomobil skoraj tak kot vsak navaden leon, le črnina spredaj in zadaj je drugačna.
Ampak ni navaden, s svojimi 195 kilovati moči je pravzaprav presenetljivo poseben. Pospešuje tako suvereno, da na utrjevanje vratu ne bo treba hoditi v fitnes. Cufa, saj pravim. In to ne kot pobezljan konj, ki ga je ves čas treba krotiti, navor se resda čuti na volanu, a so inženirji svoje delo opravili vrhunsko. Za toliko 'konjev' le na sprednjih kolesih je cufa presneto lahkotna tudi pri agresivnih pospeševanjih. Pa še zvok ima zanimiv, kot kakšen jezen bik.
Takšni hot hatchi, kot pravijo Angleži, so mi všeč, ker so lahko zelo hitri, obenem pa v njih lahko vozite tudi otroke in robo iz trgovine. So skratka zelo uporabni. In cufa je zaradi petih vrat in dokaj velikega prtljažnika, pa tudi zato, ker ni agresivno trda, dovolj uporabna, da se bo z njim vozila tudi vaša boljša polovica. Pa še le povprečno je žejna in nam je na testu porabila okoli enajst litrov na vsakih sto prevoženih kilometrov
Torej lahko test zaključim s tem, da je leon cufa odličen športnik. V bistvu ne. Notranjost je preveč dolgočasna, saj razen malce bolj športnih sedežev in napisa cupra ni prav nič drugačna od notranjosti v ostalih leonih. Glede na to, da po cestah tako ali tako ne moremo brezglavo noreti, dirkališč pa nimamo, se hočem v takšnem avtomobilu počutiti posebno tudi takrat, ko se vozim le 50 km/h. In tukaj se ne. Šele, ko se zares zapodite po cesti, vas bodo navduševali pospeški in v določeni meri tudi lega na cesti. Ni slaba, ne razumite me napak, avtomobil je kot prilepljen na cesto, ampak vseeno mi ob tem ne zaigra srce. Temu leonu manjka duša, vožnja je kot v playstationu. Perfektna, sterilna in germansko dodelana. Prav nič slogana auto emocion ne zaznavam.
Za lažjo odločitev še vprašanje, kako se cupra R obnese v primerjavi z ostalimi tekmeci. Hitra je skoraj toliko kot megane RS in le malce manj od focusa RS, a od obeh lahkotnejša in lažja za vsakodnevno življenje. Od brutalne in roke trgajoče mazde 3 MPS veliko spodobnejša in mnogo hitrejša od civica type-R. Pa čeprav je ravno slednji s svojim maničnim motorjem dejansko najbolj poseben in navdušujoč že takrat, ko se vozite lepo počasi.
A vseeno, cupra R je avtomobil mnogih talentov, za katerega pa je treba odšteti 30 tisočakov. In jih je vreden.
tehnični podatki | seat leon 2.0 TSI cupra R |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1984 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 195 (265) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 300 od 2.200 do 5.500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4315 x 1768 x 1455 |
medosna razdalja v mm | 2578 |
prtljažnik v litrih | 341 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1450 (495) |
največja hitrost v km/h | 250 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 10,7/6,6/8,1 |
poraba na testu v l/100 km | 11,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 12.990 |
cena testnega vozila v EUR | 28.261 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 30.447 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 01 domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 domača premiera - fiat scudo | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 domača premiera - kia Xceed | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 21 domača premiera - lexus RX | 22 | 23 domača premiera - električna vozila MG | 24 domača premiera - ford ranger raptor | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 domača premiera - BMW M power | 01 | 02 |
toyota corolla | 128 |
fiat 500 | 125 |
dacia sandero | 113 |
renault captur | 111 |
renault clio | 103 |
Podatki veljajo za februar 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















