Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzornik marsikateremu avtomobilu

Nissan qashqai+2 1.6 dCi premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
V določenem trenutku življenja je vsak med nami imel vzornika. Morda najljubšega pevca, športnika ali igralca. Morda celo svoje starše ali pa Chucka Norrisa. Če bi avtomobili lahko imeli svoje vzornike, potem bi bil qashqai lahko za vzor marsikateremu.
Vzornik marsikateremu avtomobilu
Foto: Matej Mitruševski
13. 11. 2012 ob 20:00
Komentarjev: 0
video test nissan qashqai+2 1.6 dCi premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Recept se zdi preprost, a je bil prav Nissan prvi, ki ga je iznašel in kljub izdaji recepta drugim (recimo raje, da so ga drugi proizvajalci poskušali interpretirati na svoj način), qashqai še vedno ostaja priljubljen. Ob začetku prodaje je bil kot vroče žemljice, niti izdelovati ga niso mogli dovolj hitro, sedaj tako hudo ni več, ga pa imate kupci še vedno zelo radi. A kot vsak vzornik, je tudi qashqai v teh letih izgubil na svoji posebnosti, recimo temu na svoji individualnosti, in se je moral sprijazniti s prihodom podobnih in enako zanimivih tekmecev. Zakaj ga imate kupci tako radi, ni težko ugotoviti. Je malce višji od običajnih vozil, zato ponuja boljši pregled nad okolico. Je prostoren, a ne prevelik, da bi bil štorast, in je dovolj vozniško prijeten, če vam to pomeni malce več. S štirikolesnim pogonom pa malce bolj suveren še na terenu, le ne pozabite, da ni kleni terenec.

V takšni različici +2 je še malce bolj prostoren in ponuja sedem sedežev, a sta zadnja dva bolj kot ne kazenska. Ostali potniki se nad prostornostjo ne bodo pritoževali. A vse to že veste, saj je qashqai že naš dobri znanec. Zato vam povem, kaj je posebnega oziroma novega na tem.

Downsizing je beseda, ki jo zadnja leta pogosto poslušate, pomeni pa pravzaprav manjšanje prostornine motorja in dodajanje turbopolnilnika za manjšo porabo in enako ali večjo moč. In downsizing je ena od lastnosti tega qashqaija. Namesto dvolitrskega dizelskega motorja se tukaj pod pokrovom vrti 1,6-litrski agregat. Ne kaj dosti manj zmogljiv, ponuja namreč skoraj 100 kilovatov moči, a to je tudi njegova največja slabost.

Ker ima motor majhno prostornino, pomeni, da mora imeti za doseganje tolikšne moči nekoliko večji turbinski polnilnik. To pa pomeni tudi, da se slednji zavrti šele ob večjem pritisku, kar v praksi pomeni, da ponudi pomoč v obliki navora in moči šele pri okoli 2000 vrtljajih v minuti. Ni edini in pri običajni vožnji pomanjkanja moči v spodnjih vrtljajih niti ne boste občutili, a poskusite se z njim peljati po strmih cestah, recimo na Vršič. Zaradi zgoraj omenjenega je vožnja po takšni cesti prav zoprna in ves čas je treba prestavljati v prvo prestavo, ker je moči enostavno premalo. Prav hitro se lahko zgodi, da vam bo celo ugasnil. Čeprav je lepo kultiviran in bolj varčen od svojega predhodnika, takšen motor torej ima eno slabost, ne-prožnost pri nizkih vrtljajih.

Qashqai kot rečeno ostaja avtomobil, poln talentov, dovolj prostoren, simpatičen in pregleden, s kakšnim odlagališčem več pa bi bil tudi bolj praktičen. Takšen stane preko 30 tisočakov, a je lahko tudi cenejši. Usnja na sedežih sam sploh ne bi vzel, ker se boste celo poletje lepili nanj in vam bo vroče, pozimi pa vas bo zeblo v zadnjico. Tudi druge novosti – kamer vsenaokoli avtomobila - ne bi izbral. Osrednji zaslon je enostavno premajhen, da bi si upal parkirati samo z njegovo pomočjo. Vzvratna kamera ali parkirni senzorji bi delo opravili ceneje in enako uspešno. Morda ne potrebujete niti štirikolesnega pogona, pa čeprav je zaradi njega qashqai suveren tudi na slabih podlagah. In potem bo cenejši, pa čeprav bo ohranil skoraj vse vrline.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan qashqai+2 1.6 dCi IS premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4541 x 1780 x 1645
medosna razdalja v mm 2765
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (630)
največja hitrost v km/h 189
pospešek 0-100 km/h v s 11,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,8/5,7
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 31.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |