Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gibanje na mestu

Ford focus 2.0 TDCi powershift ghia

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Fordovci si želijo na vsak način doseči gibanje svojih avtomobilov, pa čeprav na mestu. Za to so izumili celo posebno besedno zvezo, kinetični dizajn. Pri focusu jim je to do neke mere res uspelo, nihče ne more reči, da gre za dolgočasno ali neprivlačno oblikovanje in zato se focus vse bolj uspešno trga iz sivega dolgočasja in postaja resen tekmec nemški konkurenci.
Gibanje na mestu
Foto: Matej Mihinjač
6. 4. 2010 ob 8:38
Komentarjev: 0

Kljub vsemu smo na primeru fieste in ka videli, da se inženirji lahko bolj potrudijo, če le hočejo. Po drugi strani so kupci focusa po večini starejšega letnika od ciljne populacije fieste ali ka, zato mu bolj pritajen dizajn, z nekaj bolj subtilnimi potegi kinetičnega čopiča, res lepo pristoji. Luči se zdijo kot par zašiljenih sulic, ki prežijo na sovražnika izza grajskega obzidja, napihnjen pokrov motorja navidez straši z nesluteno konjažo, zadek pa krasijo luči, ki se zdijo sveže kot prve jutranje žemljice izpod rok lokalnega peka.

Notranjost brez problemov drži korak z zunanjostjo. Čeprav so uporabljeni materiali ceneni, so na pogled in otip prijetni. Kot smo od Forda že vajeni, se zatika bolj kot ne pri končni obdelavi, ki ni na nivoju nemške renomirane preciznosti. Plastika precej poka, v testnem vozilu pa sta se ob močnejšem prijemu v prazno premikala tudi volan in voznikov sedež. Škoda, sicer si notranjost zasluži vse pohvale. Prostora je dovolj spredaj in zadaj, sedišče za velikim volanom pa je nastavljeno (pre)visoko.

Izdelki ameriškega Forda so znani kot izredno lepo vodljivi in tudi v primeru testnega focusa ni nič drugače. Karkoli mu 'vržete' pod kolesa, bo focus svoje delo še naprej opravljalo popolno. Pravzaprav slednjemu ne morem očitati prav ničesar. Lagodno nedeljsko križarjenje tako ali tako dobro opravi vsak moderen izdelek avtomobilske industrije. Prave razlike se poznajo, ko iz vozila izstopi še zadnji član 'familije', 'foter' pa se na hitro spomni, da je na klopi v parku nekaj pozabil in odpeljal po najbolj zaviti cesti. Res, da krmiljenje ni tako obteženo, kot bi si za športno vožnjo želeli, in da bi lahko bilo podvozje v tem primeru še trše, zavore pa bi se lahko ponašale še z nekaj več ugriza. Za ljudi s takšnim načinom razmišljanja pri Fordu seveda ponujajo bolj strupeni verziji svojega focusa, ST in RS. Za tiste, ki po vikendaškem norenju, v ponedeljek zjutraj, pred jutranjo kavico, najprej odpeljejo svoj podmladek v šolo in pri parkiranju res ne potrebujejo cementnega volana ali podvozja, pa se civilni focus zdi zadetek v polno.

Dvolitrski dizelski agregat in dvosklopčni robotizirani menjalnik delujeta usklajeno, čeprav zadnji, sploh ob naglem pospeševanju, deluje počasi. Če za volanom ni talentiran varčen voznik, nista ravno racionalna z nafto, pa tudi za vse vajene varčne vožnje je deklarirana kombinirana poraba 5,5 litra bolj kot ne utopija. Ko je kompozicija enkrat v teku, je zlepa ne zmoti nič. Agregat vleče zvezno in neboleče, stopalka za plin je lepo odzivna, vse skupaj kot že rečeno kvari samo na trenutke prepočasen menjalnik, ker smo od konkurence vajeni bliskovitega prestavljanja. V ročnem načinu je prestavljanje malo hitrejše, tudi ob speljevanju ne cuka preveč, med običajno vožnjo pa avtomatika tako ali tako deluje dovolj hitro in zanesljivo.

Ford focus je na cesti vsaj tako pogost kot fikus na pisarniških mizah. Čeprav se bo nezaznavno odpeljal mimo vas, ker jih je že tako veliko na cesti, se vam s svojo obliko ne bo vtisnil v spomin. Če pozabite na slabšo obdelavo, v njegov prid govorijo druge postavke. Največji argument za nakup je vsekakor nizka cena, odlična vodljivost in zmerna poraba, konec koncev pa tudi prijeten dizajn.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2,0 TDCi powershift ghia
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2000
menjalnik robotizirani, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4335 x 1840 x 1500
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 395
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1300 (650)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/7/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 14.580
cena testnega vozila v EUR 22.580
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.855

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 1. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |