Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Na vrh sveta

Volkswagen high up! 1.0

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Se še spomnite, kako dolgočasni so bili nemški avtomobili zadnjih 20 let? No, tisti časi so mimo. Poglejte novega volkswagna up! To je avtomobil, ki je že pošteno prestrašil vso konkurenco in ki si ga vsi želijo. Stari in mladi! In komu je v resnici namenjen? Vsem! Starim in mladim. Moškim in ženskam. Dinamičnim in zadržanim. Skratka – avtomobil za nove čase.
Na vrh sveta
Foto: Matej Mitruševski
17. 8. 2012 ob 9:42
Komentarjev: 1
video test volkswagen black up! & high up!
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In kaj je na njem tako posebnega? V bistvu vse. Čeprav ne boste zgrešili, da gre za volkswagna, je tako svež in simpatičen, da je takoj opazen in očitno za mimoidoče zelo zanimiv. Najbolj pa je zanimiva cena. Stane namreč le 8.280 evrov, kar je cena, ki nam jo zavidajo še Nemci, in cena, ki je konkurenco spravila v zelo neugoden položaj. Sploh na domačem trgu, ki je tradicionalno naklonjen nemški znamki, veliko težav pa bosta ravno zato imela tudi hišna konkurenta Škoda in Seat s svojima malčkoma, ki sta narejena na isti osnovi.

V Ljubljani se up! krasno obnese, ker je tako majhen. Le malo več kot tri metre in pol meri v dolžino, zato ga lahko stlačite v vsako luknjo, motorček z enim litrom delovne prostornine in tremi valji pa je povsem dovolj. Testni ima 55 kilovatov, cenejši pa 44, kar pomeni, da je tudi skromen pri porabi bencina. Z lahko nogo je porabil dobrih pet litrov bencina tudi v mestu, če ga zapeljete na avtocesto in sledite omejitvam, pa žeja naraste na dobrih šest litrov. Preseneča, s kako nizkimi vrtljaji se lahko vrti majhen motor, ko od njega ne zahtevate veliko. Na primer pri mestni vožnji na vpadnici, ko je hitrost ob zelenem valu konstantnih 60 km/h, menjalnik v peti prestavi, poraba pa pod tremi litri. Tudi miren in tih je ta trivaljnik, če ste se v up! presedli iz kakšnega drugega avtomobila s tremi valji, predvsem pa naj bi bil nezahteven in ugoden za vzdrževanje.

Pri takšnih namenskih avtomobilih je potrebno spremeniti kriterije, sploh, kar se tiče zmogljivosti. Up! je recimo prav poskočen v mestih do obvoznice, potem pa je moči hitro premalo. Do avtocestnih 130 kilometrov na uro še gre, da ni za daljše ture, pa nakažejo tudi sedeži, ki hitro postanejo neudobni in še prostora v kabini ni veliko, sploh v prtljažniku ne, če potrebujete več prostora kot za dnevne nakupe. Zato se bo marsikateremu vozniku ali voznici zdel premajhen in premalo zmogljiv, kot mi je na primer pripomnil nekdo, ki ga je preizkusil pri svoji punci. Da nikamor ne gre, je nergal. Pač, za skok v mesto ne potrebuješ ravno 200 'konjev'. Up! je presenetljivo lepo vodljiv in kljub kratki medosni razdalji odlično ohranja svojo smer, kar smo preizkusili še z rdečim high up! na bolj odprti cesti.

Nove standarde ta malček postavlja tudi z opremo. Sploh varnostno! Serijsko ima ESP, štiri zračne blazine in sistem, ki sam zavira v mestu do 30 km/h, če vi kaj spregledate. Slednjega nismo preizkusili, si pa predstavljam, da zna biti zelo uporaben, če za volanom sedi nekdo, ki se ukvarja z vsem drugim, le z vožnjo ne. Zelo uporaben je sistem maps&more, pri čemer lahko napravo kot kakšno zunanjo navigacijsko enoto vzamete tudi s seboj, stane pa ugodnih 350 evrov in ponuja tako podatke potovalnega računalnika, radijskega sprejemnika kot navigacije. Vsekakor priporočam!

Up! je za dodatnih 350 evrov na voljo tudi s petimi vrati, predvsem pa sta v ponudbi še posebna modela white up! in high up! za tiste, ki želijo malo bolj izstopati. V slednjih primerih dobite še posebno armaturko v biserni barvi, lita platišča, nekaj kroma in lepe sedeže, tako da avtomobilček res izgleda privlačno.

Vseeno bi lahko bolj dodelali še kakšno malenkost; recimo polico prtljažnika, ki se ne dviguje skupaj z vrati, v prtljažnem prostoru pa ni nobene lučke. Ali pa, da je pri vozniku samo stikalo za odpiranje njegove šipe, ne pa tudi sopotnikove. Morda bo koga zmotilo še, da je na voljo le en motor v dveh izvedenkah (44 in 55 kW), mene pa najbolj moti, da so se domači 'pravopisci' odločili, da se naziva up! ne sklanja. Torej, testirali smo nov avtomobil up!, na testno vožnjo sem se odpeljal z up!, skoraj sem se zaletel z up! in kupil sem nove nalepke svojemu up!. Bljak! Kupce to seveda briga, tako da se bodo zadovoljili kar z upom, bolj pomembna pa je cena. Testni high up! stane 10.500 evrov in ima že zelo veliko dodatne opreme, več skoraj ne potrebujete. In že osnovni model bi bil čisto dovolj v teh časih, ko je treba gledati na vsak evro. Tale zelo zanimiv avtomobil bo trenutno Volkswagnovo prevlado na domačem trgu še povečal. Kaj šele v svetu, kjer želijo Nemci na sam vrh.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen high up! 1.0
vrsta motorja bencinski, 3-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 95 od 3.000 do 4.300
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3540 x 1641 x 1489
medosna razdalja v mm 2420
prtljažnik v litrih 286
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 929 (361)
največja hitrost v km/h 171
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,0/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,3
cena osnovnega vozila v EUR 8.279
cena testnega vozila v EUR 10.963
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.352

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Avto sem vozil in je res odličen v vseh pogledih.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |