Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Evolucija, ne revolucija

Mazda CX-5 CD175 revolution

Avtor prispevka: Anže Jereb
Napad je oster in neusmiljen. Televizijski oglasi, veliki panoji, parkirani avtomobili na mestih, kjer je veliko mimoidočih, radijske reklame, časopisni oglasi ... Povsod odmevajo besede 'sky active'. Človek zazna le, da gre za mazdo CX-5, ne ve pa, kakšna je. So na voljo različne barve, ima streho ali ne, kje je pogon? Nič, pomembno je le ime tehnologije. Sky active! Ste si zapomnili ali moram še enkrat?
Evolucija, ne revolucija
Foto: Matej Mitruševski
22. 5. 2012 ob 8:09
Komentarjev: 0
video test mazda CX-5 CD175 revolution
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pod tem imenom se skriva kopica različnih prijemov in tehnologij, ki obdajajo novo mazdo CX-5. Torej novega Mazdinega športnega terenca, ki je le malenkost manjši od že znanega CX-7 in ponuja podobno uglajeno notranjost, markanten zunanji izgled in dovolj prostora tudi za zahtevnejše. Prijemi omenjene tehnologije zajemajo motor, menjalnik, podvozje in karoserijo, glavna namena pa sta seveda zmanjšanje mase in porabe goriva. Pri Mazdi trdijo, da povprečno ta avto porabi le 5,5 litra goriva na sto prevoženih kilometrov in to kljub štirikolesnemu pogonu, kljub najmočnejšemu 2,2-litrskemu dizelskemu motorju in kljub samodejnemu menjalniku. In CX-5 sploh ni majhen avtomobil, saj v dolžino meri skoraj 4,6 metra.

Je pa baje CX-5 kar za 250 kg lažji, kot bi bil brez inovativnih rešitev. Testni je praktično najtežji in še vedno tehta le okoli 1600 kilogramov - za karoserijo so uporabili lažje in bolj čvrsto jeklo, povsem na novo skonstruirali podvozje, ki obljublja več vozne dinamike, in je ravno tako lažje. Čeprav je nos vozila vseeno težji kot sem pričakoval, je splošen občutek dober in ta mazda se res lepo pelje, kljub 19-palčnim pnevmatikam tudi grbine zelo lepo blaži.

Menjalnik je bojda hitrejši od predhodnikov, a takole v praksi deluje povsem povprečno hiter, vsaj dokler je v načinu D in deluje popolnoma samodejno. Ko ročico premaknemo in se s prestavami igramo sami, so menjave res neverjetno hitre. Pa motor? Ta ima najmanjše kompresijsko razmerje med vsemi serijskimi dizelskimi agregati na svetu, le 14:1. Meni je bolj pomembno to, da s pomočjo dveh turbin deluje lepo zvezno in je tudi lepo uglajen ter tih. Predvsem pa se nikoli ne zdi podhranjen in brez težav premika avtomobil.

Ker je praktično ves pomp okoli mazde CX-5 namenjen tehnologiji in majhni porabi goriva, sem slednjo tudi konkretno preizkusil. V mestu mi je (kljub sistemu start&stop) CX-5 porabil 8,3 litra, pozneje na podeželju 6,5 in na avtocesti pri konstantnih 130 km/h natančno 7,4 litra. Povprečno se bo zato vaša poraba gibala med sedmimi in osmimi litri, kar je kljub pompu povsem povprečen rezultat. Očitno so bili ti ukrepi potrebni, da je CX-5 sploh konkurenčen ostalim tekmecem, ki takšno porabo že dosegajo. Kar se tiče motorja, jih prekaša le v tem, da brez aditivov ustreza normativom Euro 6. A bolj kot ta del tehnologije, bo zanimiv prihajajoči, ko bodo na ceste zapeljale mazde s superkondenzatorji, ki bodo pomagali pri speljevanju.

Za zaključek še beseda o ostalih lastnostih. V takšni najbogatejši opremi je CX-5 dodobra založen z dodatki, takšna notranjost je zato zelo sodobna in prijetna, kakovostno sestavljena, končno pa je pravo stran, torej ob vozniku, našla tudi ročica ročne zavore. Kljub 19-palčnim pnevmatikam je avtomobil dovolj udoben, na makadamu pa me je prepričal z 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal in dobrim požiranjem neravnin. Pa čeprav ga boste na takšnih podlagah videli redkeje, kot pred kakšno opero. Kdo pa bi hotel 36 tisočakov praskati med vejami.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD175 revolution
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 129 (179) pri 4.500 
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 2.000 
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4555 x 1840 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 503
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1615 (505)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,4/4,9/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 22.590
cena testnega vozila v EUR 36.060
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.110

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |