Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel ampera

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ampera je dejansko prvi električni družinski avtomobil s podaljševalnikom dosega, ki je v bistvu navaden bencinski motor, kar pomeni, da še vedno lahko posodo za gorivo napolnimo na vsaki bencinski črpalki. In prav nič vas ne rabi biti strah, da bo kaj treslo. Mi smo ga preizkusili v močnih nalivih, pri Oplu pa so ampero enostavno zapeljali v bazen, da so preizkusili zaščito pred elektrošokom.
Opel ampera
Foto: Matej Mihinjač
28. 4. 2012 ob 10:52
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera - opel ampera
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Opel si je v bistvu izbral zelo zanimiv prostor za predstavitev svojega najbolj naprednega avtomobila do zdaj. Ko sem se sprehodil po sapo jemajočem Lowmanovem muzeju v Haagu, sem ugotovil, zakaj. Tukaj imajo namreč preko 300 avtomobilov, ki predstavljajo mejnike v razvoju naših jeklenih konjičkov.

Pri Oplu pravijo, da lahko s polno baterijo pri amperi prevoziš 60 kilometrov, sam sem jih malo več, približno 73. Je pa res, da je na Nizozemskem najvišji hrib verjetno na kakšnem otroškem igrišču in zato je tudi poraba tako majhna. Ko je zmanjkalo 'škratov elektronov' za pogon, se je nedramatično vključil podaljševalnik dosega, ki je v bistvu čisto navaden bencinski 1,4-litrski 4-valjnik s 63 kilovati moči. Ta pa naj bi po trenutno še neuradnih podatkih porabil manj kot 5 litrov, kar je dovolj za kakšnih 500 kilometrov. Ampak 80 odstotkov Evropejcev na dan naredi manj kot 60 km, kar pomeni, da bodo bencin trošili verjetno enkrat na leto, ko se bodo odpeljali recimo na dopust.

Motor z notranjim izgorevanjem se seveda občasno sam vklopi, če ne prej, vsakih 45 dni. Vzdrževanje pa je tudi podobno kot pri klasičnih avtomobilih, servisni interval je tukaj določen na 30 tisoč kilometrov. Opel daje na baterijo kot edini proizvajalec 8 let garancije oziroma 160 tisoč kilometrov, tako da vas ne bi smelo skrbeti za vzdržljivost, čeprav sam še vedno malo dvomim, ker mi pri vsakem telefonu enaka litij-ionska baterija že po dveh letih skoraj odpove.

Še nekaj podatkov za elektrončke: baterija ima 288 celic in tehta 192 kilogramov. Njena polna kapaciteta znaša 16 kWh, medtem ko dejansko izkorišča le 10,4 kWh, da ji s tem zagotavlja obljubljeno življenjsko dobo. Elektromotor da od sebe 111 kilovatov, kar je 150 'domačih konjev'. Ampak v prihodnosti bo največjega napredka deležna baterija, ki je tukaj vodno hlajena, ampak še vedno velika in ne tako zmogljiva kot bi vsi radi.

Svet zaradi enega takšnega avtomobila, kot je ampera, gotovo ne bo nič drugačen, je pa ta novi opel res izjemen avtomobil v marsikaterem pogledu. Že izgleda atraktivno in tako se tudi pelje. Do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih devetih sekundah, do 50 pa v samo 3,1 sekunde. Zahvala gre izredno prožnemu električnemu motorju, tudi vmesni pospeški so takojšnji in odlični, doseže pa največ 161 km/h. V notranjosti so štirje udobni sedeži, prtljažnik pa meri 310 litrov. Počutje za volanom je res odlično, ljubitelji zvezdnih stez bodo uživali kot otroci v vseh gumbkih in zaslonih. Konzola je občutljiva na dotik, klimatski napravi lahko določate jakost in celo avdiosistem Bose porabi za kar 50 odstotkov manj energije kot običajni. Cena avtomobila je enaka povsod na področju Evropske unije: 42.900 evrov. Po drugi strani pa je treba vedeti, da je strošek 100 prevoženih kilometrov približno en evro. Bomo preizkusili!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: PakiiRS
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |