Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Subaru solterra

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ni posebej nenavadno, če se vam znamka Subaru v misli prikrade redko in še to največkrat zaradi famozne oznake WRX STi ali pa zaradi štirikolesnega pogona. V Evropi prodajo malo vozil in jih na cesti prav pogosto torej niti ne vidite.
Subaru solterra
Foto: Anže Jereb, Subaru
22. 11. 2022 ob 18:00
Komentarjev: 0

Če vse skupaj podkrepim s številkami. Med 860 tisoč vozili, ki so jih globalno prodali v lanskem letu, jih je 640.000 zapeljalo v ameriške domove. Na Japonsko dodatnih 100.000, preostalih 120 tisočakov pa povsod drugod po svetu, pri čemer je Evropa predstavljala le 22.200 vozil. Od tega je bila polovica hibridov. Če se preselim na majhen slovenski trg, je jasno, da novi subaruji ne mrgolijo po cestah, a to ne pomeni, da novih sploh ni in tokrat smo se do Firenc zapeljali preizkusit precej posebnega.

Imenuje se solterra! Električni je in sploh ne prvi Subarujev električni avtomobil, čeprav je vseeno prvi, ki se bo prodajal globalno po celotnem svetu. Sicer pa imate prav, solterra vas spominja na model druge znamke, ki ste ga že videli in sicer na Toyotin bZ4X, premiero si lahko preberete na tej povezavi. Toyota in Subaru sta zopet združila moči in solterra je pravzaprav bZ4X z drugačnim logotipom in masko. Se bom lotil oblike takoj, razmišljam še prej glede imena. Sol kot sonce in terra kot zemlja, zelo poduhovljeno ime, s katerim želijo povedat, da so okoljsko zavedni. Toyotin bZ4X je tudi beyond zero, ampak se solterra sliši veliko bolj spevno, a ne?

Oba avta sta oblikovno prava posebneža, ampak solterra s še bolj drznimi linijami takoj daje vtis, da je drugačna. Atraktivna je, spredaj mi je zelo simpatična, sploh v rdeči barvi res izstopa. Na premieri sem zato izbral prav takšno, ker se mi je zdela najbolj vpadljiva, je pa res, da te barve za svojo ne bi izbral. Že sama oblika avtomobila je precej nenavadna in temno morda barva potem vse skupaj malo umiri in naredi bolj elegantno. Rdeča pač ne. Sicer se pa tudi pri solterri spredaj plastične obrobe zajedajo globoko do luči... kaj pa vem, seveda je zato bolj posebna za pogledat, nisem pa ziher, da mi je to zelo všeč. Celo poklopec za polnjenje je iz dveh materialov, so si pa dali dela.

Malo manj kot 4,7 metra dolg avtomobil seveda s seboj prinese veliko prostora. Solterra je izdelana na Subarujevi novi platformi za električna vozila e-SGP, za katero utemeljeno sumim, da je pravzaprav le drugače poimenovana Toyotina platforma e-TNGA. To vseeno pomeni, da je baterija lepo pospravljena v samo dno in potnikom ne krade prostora. Spredaj in zadaj se je prosotra za potnike veliko, so pa noge potnikov zadaj postavljene precej visoko in posledično tudi kolena, zato je udobje na dolgih poteh vprašljivo, vsaj za odrasle. Pod nogami je namreč baterija. Prostora je sicer veliko in prtljažnik je precej pravilnih oblik ter s 452 litri uporaben, ne pa po prostornini vodilni v segmentu. Voznikovo okolje je skoraj identično tistemu v bZ4X, lahko se ponovim, da mi je všeč, ker je notranjost pregledna in oblikovno posebna, ergonomija pa vseeno ne trpi. Tudi materiali so boljši kot pri marsikateri konkurenci in sestavjeni tako, da nič ne bo zaškripalo naslednjih 56 let. Skratka kul.

Merilniki so postavljeni na podoben način kot pri peugeotih, ampak se mi zdi, da je vse skupaj rešeno bolje, ker volan ne ovira pogleda nanje. Za vozit vam takoj povem, da je solterra eden bolj udobnih električnih križancev, kar mi je totalno všeč, ne vidim nobene potrebe, da se v avtu, ki nima trohice želje po športnosti, tresem zaradi pretrdega vzmetenja. Prav lepo se pelje in občutek na volanu je prav fin. Tudi preglednost je v redu, tole skratka ni avtomobil, ki bi vas s čim motil in šel malo na živce. Prav super je. Subaru poudarja, da so krmilni mehanizem in še nekaj elementov priredili in niso enaki kot v bZ4X, ampak ponujajo bolj 'Subarujev' občutek, a na kratki vožnji posebnih razlik nisem zaznal.

Za razliko od prej omenjene toyote, je solterra na voljo le s štirikolesnim pogonom in posledično dvema elektromotorjema. Skupna sistemska moč je 218 konjičkov oziroma 160 kW, kar je dovolj za pospešek do stotice v manj kot sedmih sekundah in v praksi skratka povsem zadosti. Si pa vseeno predstavljam, da bi me kakšna stvar zmotila. Baterija ima malo manj kot 74 kvur bruto kapacitete oziroma 71,4 kWh neto, kar je malenkost manj od 'najboljših', ampak to ne naredi omembe vredne razlike in tudi tukaj lahko računate na realen doseg okoli 300 kilometrov. Subaru in Toyota sicer predstavljata veliko večje številke, a v praksi veliko preko tristotih kilometrov ne bo šlo. Je pa zanimiv podatek, da solterra z 18-palčnimi platišči porabi skoraj 15 odstotkov manj energije kot takšna z 20-palčnimi in doseg je torej opazno večji, okoli 50 kilometrov je razlike, kar ni zanemarljivo. Izgleda morda manj atraktivno, je pa z manjšimi platišči še bolj udobna. Tudi polnjenje na ultrahitrih polnilnicah z okoli 150 kilovati je povsem na nivoju tekmecev, zmoti pa podatek, da ima vgrajeni polnilnik samo 6,6 kilovata in je enofazni. Mimogrede, Toyota pri svojem bZ4X serijsko ponuja že 11-kilovatnega trifaznega. Takšen pa vseeno pomeni, da bi pri meni na domači polnilnici in na klasičnih varovalkah 3x25 amperov polnil z manj kot 5 kilovati in bi trajalo 15 ur, da bi bila baterija polna. To je pa preveč. Zaenkrat niti ni govora, da bi bil v ponudbi močnejši polnilnik, kaj bo prinesel čas, bomo pa videli.

Gremo na stvari, po katerih je znan Subaru, in to je štirikolesni pogon. Solterra ga ima in je izjemno prepričljiv, 21-centimetrska oddaljenost od tal pa pomeni, da se terena ne bo ustrašil. In tukaj ima pred večino ostalih križancev segmenta veliko prednost. Za kakšno bolj odročno gozdno hiško je tole nekakšen električni forester, stroj, s katerim se do nje odpravim z veseljem. In že zato mi je totalno všeč. V skupni zgodbi s Toyoto je prav za pogon poskrbel Subaru in rezultat je nadvse impresiven, smo ga lahko preizkusili na tako zahtevnem poligonu, na kakršnem se pravi lastnik sploh ne bo nikoli znašel. Vsako podlago je premagal za šalo, zato ste lahko prepričani, da vam kakšna slaba gozdna pot ne bo povzročila težav. S posebnih stikalom lahko vključimo sistem X mode, ki potem varno in počasi spušča avtomobil po hudih klančinah dol, se izjemno suvereno vzpenja in skratka skrbi, da avto ne obstane. Ga ima tudi toyota bZ4X, brez skrbi.

Šibak polnilnik lahko razumem kot eno od hib avtomobila, saj, vsak mora kakšno imet, a ne! Pod črto pa je solterra izjemno prepričljiv električni avtomobil in to zahteva tudi s svojo ceno, ki je visoka, a povsem na nivoju tekmecev, tudi toyote bZ4X. Ker je tukaj na voljo manj različic in predvsem le izvedenka s štirikolesnim pogonom, s sprednjim pa ne, je cena vsaj 60.400 EUR. V tem primeru vas čaka z opremo precej bogato založena različica 4E-xperiance. Še štiri tisočake dodatno vam v različici 4E-xperiance + prinese večja platišča, panoramsko streho, usnjeno notranjost, boljše ozvočenje in še nekaj malenkosti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 12. 2022
December 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 184
renault captur 115
renault clio 113
volkswagen tiguan 92
hyundai tucson 90

Podatki veljajo za september 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 36.757 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 10 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |