Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kaj bo pripeljala prihodnost?

Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki forum 2020

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Avtomobilske firme se še predobro zavedajo, da so klasičnemu lastništvu avtov šteta leta. Vedno več je govora o trajnostni mobilnosti, car-sharingu, poolingu in podobnih čudnih izrazih. In največja od firm, ki hoče imeti prednost pred ostalimi, je Toyota.
Kaj bo pripeljala prihodnost?
Foto: Matej Mihinjač
30. 1. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Povabili so nas na Kenshiki forum, Kenshiki pomeni vpogled, da ’vpogledamo’ v njihovo prihodnost. In če sem vedel, da se bom lahko prvič dotaknil enega zelo posebnega modela, je bilo vse ostalo bolj napoved prihodnosti. Bližnje in bolj oddaljene, kot nam je razložil Tom Fux, Slovenec, ki že leta igra zelo vidno vlogo v Toyota Europe, zdaj bo pa kar vodja nove znamke Kinto. Vsi feni serije Dragonball veste, kdo je Goku, ki je imel svoj oblaček, na katerem je švigal sem in tja, in tako bo Toyota poskrbela, da boste imeli tudi vi svoj kintoun, ko se vam bo zahotelo. Ne ravno oblaka, ampak neko mobilno sredstvo, kot so razni električni vozički, štirikolesniki, avtomobili ali samovozni avtobusi.

Tom Fux

Ja, nekoč boste lahko naročili, da vas avto pobere in odpelje sam do mesta, do takrat boste pa morali še sami prijeti za volan. Recimo na pogled norega avta, kot je lexus LF-30. Sem se moral sezuti, da sem lahko sedel vanj, ker so tla fino lesena in ker je to seveda še vedno koncept. V vsakem kolesu ima motor, skupaj pa baje 400 kilovatov moči in krmilni sistem steer-by-wire, torej takšen, ki ni mehansko povezan s kolesi, zato je lahko volan tako čudne oblike in postavljen bližje šipi. Polnjenje baterije (polprevodniške) je indukcijsko, da je LF-30 veliko več kot le študija, pa kaže razvoj tehnologije avtonomne vožnje: dva načina ima, in sicer ’šofer’ ter ’skrbnik’, prvi pelje popolnoma samodejno, drugi pa pomaga vozniku in skrbi za varnost potnikov. Pravijo, da naj bi bil takšen avto pripravljen za ceste okoli leta 2030.

lexus LF-30

Zato pa je že pripravljen UX 300e - prvi čisto električen Lexusov model, ki bo na ceste zapeljal konec tega leta. Pravijo, da bo ohranil posebne lastnosti lexusa, kar se vožnje tiče, sploh pa so se potrudili pri tem, da je zelo tih, baje bo imel eno najtišjih kabin med vožnjo. Na ciklu WLTP naj bi presegel doseg 300 kilometrov, kar je zelo spodobno, baterija pa ima kapaciteto 54,3 kWh. Cena naj bi bila po predvidevanjih okoli 50 tisočakov, kupci pa bodo dobili tudi domačo polnilnico.

Ampak od vseh sem se najbolj razveselil modela GR yaris! To je že zdaj najbolj pričakovan avto leta pri Volanu, pa vem, da tudi kje drugje. Jeseni naj bi prišel k nam. Toyota se je začela udejstvovati v reliju že davnega leta 1957, 2014 pa se je takrat novi šef Toyote Akio Toyoda, ki je tudi sam navdušen dirkač, srečal s Tommijem Mäkkinenom, finsko legendo relija, in nastala je prav posebna zgodba, ki je hitro prinesla sadove: na novo ustanovljeno moštvo Toyota Gazoo Racing WRC in kmalu zatem že kar zmago v reli-prvenstvu WRC! In ker Japonci svoje veselje radi delijo, so nekaj tega znanja in tehnike ponudili tudi nam, navadnim smrtnikom, ki zdaj lahko občudujemo GR yaris.

Zakaj je tako poseben, vas zanima? Recimo zato, ker ima 1,6-litrski trivaljni turbomotor z 261 ’konji’, stalni štirikolesni pogon GR-four in zapori diferencialov spredaj in zadaj. Zadaj ima dvojna trikotna vodila in je 12 odstotkov lažji od novega yarisa. Do 100 km/h pospeši v manj kot petih sekundah in pol, razmerje masa-moč pa znaša samo 4,9 kg/KM. In od navadnega yarisa je nižji za 95 milimetrov, širši za 55 in samo ta ima tri vrata in streha je iz karbona … verjetno dojamete navdušenje, ki vre ob tem avtu, zato komaj čakamo, da ga zapeljemo na prave ceste.

Še bližje cestam pa je supra z novim motorjem. Sicer smo vsi upali na močnejšega, predstavili pa so šibkejšega - ’samo’ dvolitrski turbo z 258 'konji' - je pa avto zato kar 100 kilogramov lažji od močnejšega (razmerje masa-moč je 5,4 kg/KM), bolj lahkoten je v rokah in ima boljšo razporeditev mase med osema (50:50), ker so motor še bolj stisnili proti sredini. Slednji je tudi bolj odziven in do 100 km/h pospeši v samo 5,2 sekunde, kar pa tudi ni slabo, a ne?

Najbolj zanimivo pa je, da je v tem trenutku takoj za supro po pospešku avto (6,2 sekunde), ki na prvi videz ne daje takšnega vtisa - RAV4 plug-in hybrid – drugi priključni hibrid za priusom leta 2012. 306 ’konjev’ ima, s polno baterijo pa lahko prevozi do 65 kilometrov po WLTP (po NEDC celo 80 km) in naj bi bil med vsemi priključnimi hibridi najbolj učinkovit tako pri porabi elektrike (20 odstotkov boljši) kot bencina (30 odstotkov boljši pri porabi, ko je baterija prazna). Bencinski motor je 2,5-litrski, pogon je štirikolesni AWD-i, kljub veliki bateriji pa je tudi prtljažnik ostal prostoren s 520 litri.

OK, Toyota pravi, da bo bližnja prihodnost električna in bencinska, malo bolj oddaljena, kar se goriva tiče, pa naj bi bil vodik. Zato so Japonci razvili drugo generacijo modela mirai, ki zdaj izgleda zeloo dobro. Sistem gorivnih celic so zasnovali čisto na novo in doseg povečali za skoraj tretjino, 650 kilometrov naj bi prevozil z dobrimi petimi kilogrami vodika, ki je shranjen v treh rezervoarjih v dnu avta. Dodali so torej še en rezervoar in s tem kapaciteto povečali za kilogram (5,6 namesto 4,6 kg). In pogon je na zadnji kolesi! Še posebej so delali na občutku na stopalkah: kako avto spelje in kako dober je nadzor nad plinom oziroma vodikom pri konstantni vožnji. Tudi izdelali so ga tako, da si ga bo voznik želel imeti, ker je atraktiven, ne, ker je pač nekakšen alternativni avto, in po novem ima prostor za pet potnikov, stari je imel le za štiri.

Problem miraia je samo infrastruktura, ker ga skoraj nikjer še ne moreš napolniti v naši bližini; mislim, da je v Gradcu najbližja polnilnica, napolni se pa v največ 5 minutah, kar je povsem primerljivo s klasičnimi avtomobili. Proizvodnja vodika naj bi trenutno stala okoli 10 EUR na kilogram. Marsikdo verjame, da je ravno v vodiku prihodnost, in ko bo (če bo) zgrajena polnilna infrastruktura, bo to odlična alternativa. Nič smradu za avtom, samo vodna para! Toyota je torej pripravljena na prihodnost.

Njihovo glavno orožje je nova platforma TNGA, ki jo že uporabljajo novi prius, corolla in RAV4, do leta 2025 pa naj bi na njej peljalo že 90 odstotkov vseh novih toyot. Letno izdelajo okoli 9,5 milijona vozil, do leta 2025 naj bi bila že več kot polovica elektrificiranih, do leta 2030 pa že milijon letno tudi takšnih, ki med vožnjo ne bodo oddajala emisij. Načrti so zelo velikopotezni, že do leta ’25 bo več kot 40 novih in nadgrajenih modelov, zelo pomembno vlogo pri tem pa bo imel tudi popolnoma novi B SUV, ki bo narejen na isti platformi kot novi yaris, le da bo imel spremenjeno vzmetenje ter kot opcijo še štirikolesni pogon AWD-i.

In če se vrnem k začetku: ko bo na polno zaživela storitev Kinto, ki so jo na Japonskem že vpeljali, pri nas pa se je začelo lani s Toyota DriveMe, ki ponuja le poslovni najem vozil, se bodo naše navade precej spremenile, marsikatero podjetje pa bo videlo novo poslovno priložnost. Predstavljajte si na primer mobilne operaterje, ki ponujajo infrastrukturo, manjši ponudniki pa pri njih najemajo storitve in jih prodajajo v zanimivih in drugačnih paketih, ki so bolje prilagojeni ciljni publiki. Tudi pri avtomobilistih mora nekdo ponujati takšno infrastrukturo in Toyota tu vidi izjemno poslovno priložnost ter seveda svojo svetlo prihodnost.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |