Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford focus ST in ford ranger raptor

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
V okolici Zadra je Ford tokrat predstavil dva svoja 'divjaka'. Enega, ki mu je ljub le asfalt, in drugega, ki svojo nadvlado kaže na neurejenih poteh. Letos ga ne boste več dobili, je razprodan. In zelo zanimiv.
Ford focus ST in ford ranger raptor
Foto: Anže Jereb, Jure Gregorčič
12. 9. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 2
2019 mednarodna premiera ford ranger raptor in focus ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mednarodne premiere novih avtomobilov so vedno zanimive, ampak včasih pa pride kakšna, ko prav rečem uredniku, da grem jaz! Tokratna Fordova mi je bila sploh všeč, ker ni bila spet nekje na jugu Španije, kakorkoli hecno se to sliši, ker vedno izgubim pol dneva s čakanjem na letalih in letališčih. V bližnjem Zadru smo bili. Na morju, kaj češ lepšega!

In z nami ne en, ampak dva zanimiva avtomobila, in k sreči so organizatorji rekli 'tega boš' ter rešili problem, ker nisem vedel, s katerim bi začel. Prvi je tako ford focus ST! Oznako ST poznate, zato ne bom dolg. To je druga najmočnejša različica focusa oziroma v tej generaciji zaenkrat najmočnejša, ker se o brutalnem RSu še nič ne govori. ST pa ponuja 2,3-litrski turbobencinski stroj z 280 ’konjički’ in 420 Nm navora, ali pa dvolitrski turbodizel s 190 KM in le ščepcem navora manj. Predstavljam si, da bo zaradi manjše porabe večina izbrala dizla, ampak je zame edini pravi ta z bencinskim strojem v nosu.

O obliki nima smisla razpravljati, navaden focus je lep, ST-line še bolj zanimiv, takšen ST pa še malo bolj popopran z vsemi spojlerčki, da izgleda dovolj resno. Znotraj sta boljša sprednja sedeža in volan je bolj debel, zato res dobro paše v roke, opažam pa tudi, da so rešili težavo prejšnje generacije, ki me je precej motila; tam sprednja os ni uspela moči vedno lepo dostavljati na podlago in celoten sprednji del je včasih deloval malce živčno. Nič več, občutek je sedaj mnogo boljši in ob močnem pospeševanju se navora na volanu ne čuti toliko, da bi motilo, vse skupaj je zelo zanesljivo in prijetno. Pa še novi vozni programi so na voljo, da je avto lahko celo precej udoben oziroma umirjen, če tako želite.

Motor je enak tistemu štirivaljniku v mustangu, le moči je manj, ampak se mi ne zdi, da bi bilo potrebno še kaj več. Takšen focus se požene zelo dobro, za moj okus sicer ne izraža dovolj karakterja z zvokom in pokanjem, ampak ne smemo pozabiti, da je to avto, ki mora biti nenaporen tudi za vsak dan. V načinu sport sicer postane zvok bolj gromek, vseeno pa že mala fiesta ST z le tremi valji bolj rezko grgra. Dobrih 30 jurjev pa je vaš, če upoštevam popust. Lahko tudi karavan, predlagam pa atraktivno barvo, da bo res zaživel.

Pa drugi stroj? Če želite doživeti vsaj nekaj drame, ki jo zmore ameriški ford F150 raptor, je pri nas sedaj na voljo njegova pomanjšana različica, če več kot petmetrskemu kolosu sploh lahko rečemo pomanjšana. Ta raptor je seveda izpeljanka klasičnega rangerja, a z nekaj več moči. 157 kW ima, to je 213 KM, zato je precej živahen, pa deset prestav, ampak večja moč v bistvu sploh ni najpomembnejša. Sploooooooh ne …

28 centimetrov in 1 milimeter je oddaljen od tal in bistveno širši od navadnega rangerja. Za teren je težko boljši in takšen lahko brede po 85 centimetrov globoki vodi, kar je toliko, da se že jaz skoraj utapljam s svojo višino. Gume so serijsko takšne, da vas ne bi te prve pustile na cedilu, podvozje pa so 'porihtali' pri FOXu in dali nanj blažilnike, ki so veliko bolj sposobni in lepše umirjajo grbine. Zadaj zato tudi ni več listnatih vzmeti, ampak klasične vijačne. In celotno podvozje je iz legiranega jekla, da mu kamni ne pridejo do živega.

Če upoštevam, da večina med vami poltovornjak kupi zaradi oblike in nastopaškega pridiha, potem si težko zamislim boljšega. Še program Baja ima za puščavske preizkušnje in tole je absolutno najbolj zmogljiv serijski poltovornjak na našem trgu. Proti Tulovim gredam na Velebitu se je vzpenjal s takšno lahkoto, kot Matt Stonie golta burgerje. Vsa ta ultra terenska zmogljivost niti ne jemlje davka pri udobju ali uporabnosti, še vedno lahko nanj postavite manjšega slona, čeprav je nosilnost vseeno manjša kot pri kličnem. Še vedno lahko vleče prikolico, še vedno je štorast po mestu in srednje udoben na asfaltu kot pač vsi ostali ’pikapi’. Pravzaprav je kljub zelo terenskim gumam bolj udoben na asfaltu od navadnega rangerja.

Torej je raptor obdržal vse dobre lastnosti navadnega bratca, dodal kup drugih vrlin in obenem v ničemer ni izgubil. Edino pri ceni, vsaj 50 jurjev bo treba pripraviti zanj, ampak ga letos ne boste več dobili. So razprodani …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Ste pa zgodni
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Volanovci a se hecate....a niso ble premiere teh autou ze davno nazaj
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |