Po svoje je kar hecno, da je Porsche v igro prepričevanja kupcev, da potrebujejo velik SUV, vstopil precej hitro, šele sedaj pa ponudil takšno različico, ki nosi oznako coupe. Model cayenne ponujajo že od leta 2003, torej več kot petnajst let. Tudi macan imajo, za tiste, ki potrebujete malo manjši ’športni terenec’. Vem, trapast izraz za tovrstne avtomobile, zato se ga večinoma izogibam, a je tokrat kar nekako na mestu.
Na bolj mično zašiljen avtomobil tega visokega segmenta so se skratka spomnili šele sedaj in ga poimenovali cayenne coupe. Po tem, ko kupce že kar nekaj časa vabijo BMW X6, audi Q8, mercedes GLE coupe, ali pa kakšen lamborghini urus, če smo pri najbolj eminentnih imenih. Torej lovijo zadnji vlak, na srečo je to Shinkansen in bodo tekmece hitro ujeli. Mogoče so jih že …
Seveda je takšna izvedenka Porschejevega velikana bolj zapeljiva, ker se zadaj streha spusti bistveno bolj konkretno. To seveda pomeni, da je zadaj za glave potnikov in prtljago manj prostora, ampak če vam je všeč takšen stil, to sploh ni pomembno, ker boste itak izbrali takšno manj uporabno in očem bolj prijetno različico. In naj vas pomirim, nad glavo ni tako malo prostora, ker sta sedeža 3 centimetre nižje, ja, le dva sta, prtljažnik pa ima še vedno 600 litrov. Pač, hladilnika ravno ne boste vozili z njim, za večino klasične prtljage pa je seveda dovolj prostoren.
Notranje okolje je fantastično in z izjemo nekaterih redkih stikal, ki so mogoče vozniku med vožnjo malenkost preveč skrita, vse skupaj ergonomsko odlično. Zdi se mi tudi, da bi lahko čez armaturno ploščo zapeljal tank, pa bi ostala ista. Ampak to je značilno za vse Porschejeve avtomobile, kakovost izdelave je pač vedno odlična.
Če vas zanima, kako se pelje … za začetek je hiteeeeeer, ne glede na izbrano različico. Štiri so namreč, cayenne coupe, e-hybrid coupe, S coupe in turbo coupe. Moči pa od 340 ’konjičkov’ in pospeška do stotice v 6 sekundah, preko 440 KM in 5 sekund do 100 km/h, 462 KM pri hibridnem in 5,1 do sto ter 550 KM in 3,9 do sto. Kilovate si tokrat sami izračunajte, če je to vaš fetiš. Za začetek sem sam izbral cayenne coupe S in potem še turbo. Realno je več kot dovolj zmogljiv in hiter že prvi, turbo pa je itak pravi brutalnež.
Neverjetno se mi zdi, da tudi v zavojih tako suvereno skriva svojo maso. Seveda je težak in malce okoren, ampak za dve toni in več vseeno zelo impresiven. Je pa res, da ga za športnika ne bom razglasil, čeprav je v zavojih dober in se ne nagiba veliko. Pravzaprav se lahko sploh ne nagiba, odvisno od tega, kakšen način izberete pri podvozju. Lahko je dokaj udoben, kot so takšni kolosi sploh lahko udobni, ali pa povsem neudoben in pretresajoč na vsaki grbinici, zato pa v zavojih brez nagibanja in posledično bliskovit. Jasno pa je, da 22-palčna platišča pri udobju ne pomagajo.
Coupe je tehnično klasičen cayenne, ki vas bo razvajal z vsem svojim prostorom, materiali, močjo in do neke mere tudi udobjem. Je pa takšen dobil en hud lepotni tretma, da je bolj zapeljiv. Če vas mika in ga lahko kupite, ga boste, ne glede na moje mnenje. Sam pa vem, kaj bi pri tej znamki izbral, nekaj s tremi številkami v oznaki, prva je devetka. Za družino pa berlingo in naj se vozijo po svoje, hi hi. Če ste kupec, velja vedeti, da najcenejši cayenne coupe stane malce več kot 106 tisočakov, se pa pri tem znesku potem šele odpre nabor dodatne opreme, ki ceno zelo hitro dvignejo.