Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW serija 1

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Za Bavarce je serija 1 zelo pomembna vse od leta 2004, ko so jo predstavili na frankfurtskem avtomobilskem salonu. Petnajst let kasneje so predstavili tretjo generacijo, ki je spet nekaj posebnega.
BMW serija 1
Foto: Iztok Krajnc, BMW
17. 7. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 10
2019 mednarodna premiera BMW serija 1
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zgodba z BMWjevo serijo 1 se je začela pisati že leta 2000, ko so odgovorni začeli iskati zamenjavo za BMW serije 3 compact. Oblika je bila dokončana leto kasneje in leta 2002 je novinca napovedal koncept CS1 v Ženevi. Prva generacija je bila zanimiva zaradi pogona na zadnji kolesi in ker je zadovoljila zelo širok spekter kupcev, ki so jih zanimale majhne petvratne in trivratne kombilimuzine ter kupeji in kabrioleti. Z drugo generacijo, ki je ugledala luč sveta leta 2011, je spet bilo veliko novosti. V prvi vrsti sta ostali samo še kombilimuzinski različici, vsi motorji so imeli turbopuhalo, prvič pa so se kupci lahko odločili še za štirikolesni pogon xDrive.

Vsaka generacija je torej prinesla nekaj novega in tretja ni nič drugačna, saj tokrat prvič predstavlja vstop v svet bavarske tehnologije in razigranosti s pogonom na sprednji kolesi. Čeprav so se včasih pri BMWju na vsa usta hvalili, kako je za dinamiko pomemben pogon na zadnji kolesi, je danes v trendu zmanjševanja porabe goriva, skupne mase avtomobila in proizvodnih stroškov enostavno bolj logično imeti za več modelov enako osnovo. To jim je omogočila platforma UKL2, ki že podlaga nekaj modelov s pogonom na sprednji kolesi, med drugim tudi minija countryman in clubman, BMW X1 ter X2 in BMW 2 active ter gran tourer.

Novo serijo 1 smo sicer videli že zgodaj spomladi, ko so na spletu objavili prve fotografije, minuli teden pa so nam jo v prestolnici Bavarske predstavili še v živo. Seveda so se dobro pripravili na morje vprašanj, povezanih s pogonom na sprednji kolesi, in povedali, da so se za to odločili zaradi želje po avtomobilu z več prostora za potnike, ki je bolj praktičen in do 30 kilogramov lažji kot prej, odvisno od števila kljukic na še daljšem seznamu dodatne opreme. Pri obliki gre bolj za evolucijo že znanega obraza, ki je v dveh generacijah prepričal že več kot 2,5 milijona kupcev, v skladu s tradicijo pa je maska zdaj večja in bolj dominantna, ledvički pa sta se po petnajstih letih dokončno približali druga drugi. Zaradi ožjih luči je novinec tudi bolj mladosten in v primeru opcijskih polnih LED-luči, ki lahko celo pametno osvetljujejo cestišče, tudi zelo moderen. LED-luči bodo ob doplačilu osvetljevale še zadek, v najbolj osnovnih modelih pa bodo luči ostale halogenske.

Serija 1 bo poslej na voljo samo s petimi vrati in je z dolžino 4,319 metra celo 5 milimetrov krajša od modela, ki ga zamenjuje. Poleg tega je avtomobil 34 milimetrov širši in 13 milimetrov višji, zato z nekaterih strani spominja na družinski del serije 2. S športnimi dodatki bo lahko BMW serije 1 zelo dinamičen, saj bodo platišča v velikosti od 16 do 20 palcev, s tem da so največja oblikovali pri športni diviziji M, najbolj razjarjene različice pa bodo na zadku imele izpušne cevi s premerom kar 9 centimetrov. Novosti se tukaj še ne končajo, saj bo prvič na voljo še panoramska streha, ki bo poskrbela za več svetlobe in bolj odprt občutek v avtomobilu, ki bo končno bolj prijazen tudi potnikom na zadnji klopi.

Pri prejšnji enici smo vedno jamrali nad vstopom na zadnjo klop, kar so seveda slišali inženirji in novincu namenili 8 centimetrov daljša vrata za lažje vstopanje. Pa še medosje so podaljšali za 2, zato je zadaj za 33 milimetrov več prostora za noge, zaradi višje strehe pa tudi 19 milimetrov več za glave. In če vam 20 litrov pomeni veliko, ko pakirate raznorazno tekočo spremljavo za na morje … Točno toliko več je prostora v prtljažniku, skupno pa notri zbašete 380 litrov, enako kot pri volkswagnu golf. Prtljažnik je tudi bolj uporaben, saj je odprtina 67 milimetrov širša, zato boste lažje izkoristili prostor, ki se lahko poveča na 1.200 litrov, veseli pa boste še prtljažnih vrat, ki jim pri odpiranju pomaga elektrika, kar je še ena novost.

Veliko tehnologije so pobrali pri novi seriji 3, zato bo imela serija 1 še digitalne merilnike na 10,25-palčnem zaslonu, če boste doplačali. V osnovi bodo pred voznikom analogni, pa tudi multimedijski sistem ne bo imel zaslona z diagonalo 10,25 palca, če ne boste doplačali. Pri multimediji in povezljivosti so naredili velik korak naprej in odslej boste lahko, podobno kot pri mercedes-benzovem sistemu MBUX, dajali glasovna navodila pametni asistentki, ki bo spreminjala delovanje raznoraznih sistemov, tudi prezračevalnega. Poleg tega bo, če bo povezana na svetovni splet, preko glasovnega upravljanja enostavno našla iskano destinacijo in zagnala navigacijski sistem. Še več, 9,2-palčni projekcijski prikazovalnik na steklu pred voznikom izrisuje vse za voznika pomembne informacije v barvah in je kriv, da ne rabiš odmikati pogleda s ceste, tako da se lahko v skladu z BMWjevo tradicijo osredotočiš na vožnjo. Ponoči bo serija 1 potnike navdušila z ambientalno osvetlitvijo, ki je bolj izrazita in na voljo v šestih različnih barvah, za ljubitelje tehnologij pa bo pred prestavno ročico ob doplačilu še površina za brezstično polnjenje pametnih telefonov, za potnika zadaj pa dva vhoda USB tipa C.

Čeprav bo na voljo 5 motorjev, smo lahko preizkusili najbolj popularen dizelski, ki bo 118d, in nabriti M135i. 2,0-litrski turbodizelski stroj da od sebe 110 kilovatov moči, torej 150 'konjev’, in 350 Nm navora med 1.750 in 4.000 vrtljaji. Inženirji so znova poslušali tarnanja o glasnosti med priganjanjem, zato je zdaj njegovo delovanje tišje, z mesta pa se do 100 km/h požene v 8,5 sekunde. Poleg klasičnega šeststopenjskega ročnega se moč na sprednji ali na vsa kolesa lahko prenaša še preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

Jasno, da sem bil nad bencinskim bratom bolj navdušen, ker da 2,0-litrski turbobencinar od sebe 225 kilovatov, se pravi 306 'konjev', in 450 Nm navora. Moč se na vsa kolesa prenaša v razmerju 50 naprej in 50 nazaj, z launch control pa se do 100 km/h izstreli v 4,8 sekunde. Res je, da ne boste mogli več poslušati simfonije šestih valjev, so se pa inženirji izjemno potrudili pri zagotavljanju karseda dobrega zvoka, ki se v kabino iz izpušnega sistema delno prenaša preko zvočnikov. Računalnik nadzoruje še zvok pokanja iz izpušne cevi, ampak je zvok, odvisno od pogojev in stila vožnje, vedno drugačen. M135i xDrive je prava zverinica, ki ji ne manjkajo niti nova mehanska delna zapora diferenciala Torsen spredaj, ki zagotavlja optimalen oprijem, športno vzmetenje M sport in bolj zagrizene zavore. Ker so dodobra predelali podvozje in vzmetenje, se serija 1 še raje zapodi med ovinke, kar smo na ruralnih cestah takoj opazili. Res je, da so razlike med pogonom na sprednji in zadnji kolesi očitne, ampak, kot pravijo Bavarci, niso tako očitne, da ne bi več mogli imeti nasmeha na obrazu.

Poleg najbolj nabrite različice bo štirikolesni pogon na voljo še pri modelu 120d xDrive, ki bo premogel 140 kW (190 KM) moči, poleg slednjega pa bo na voljo še vstopni 1,5-litrski turbodizelski trivaljnik z močjo 85 kW (116 KM). Vstopni bencinski model bo 118i, iz 1,5-litrskega turbobencinskega trivaljnika pa bo iztisnil 103 kW (140 KM) moči in 220 Nm navora med 1.480 in 4.600 vrtljaji. Oba vstopna motorja bosta ob doplačilu lahko imela sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, najzmogljivejša motorja pa bosta spojena z osemstopenjskim samodejnim.

Entuziasti mogoče ne bodo najbolj navdušeni nad sprednjim pogonom, zato bodo lahko posegli po večjih bavarskih produktih, pri katerih bo vsaj zaenkrat v osnovi še vedno pogon na zadnji kolesi. Pri enici pa bodo na voljo štirje nivoji opreme, pri čemer bo imel vsak primerek tempomat, parkirne senzorje, klimatsko napravo in platišča iz lahke linije. 28. septembra letos bo novinec najprej zapeljal na ceste Nemčije, Velike Britanije, Italije in Francije, k nam pa pripelje mogoče kakšen teden kasneje. In brez skrbi, tudi s sprednjim pogonom se odlično pelje, verjetno še vedno najbolje med vsemi tovrstnimi avtomobili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
pravi:
Nasla se dva idiota za skupaj hahaha
(pred 3 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Itak
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Bmw 1 je masina proti golfu
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Haha daniel prav imas....golf sploh ni auto....totalen drek....tale milan nima pojma
(pred 3 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Notr glede na segment zgleda najboljše od vseh BMWjev ker so drugi notr vsi isti. Milan, Golfa je pa ze traktor prehitel
(pred 3 meseci )
MDIgTWlsYW4zLmpwZzE1NjM1MzQxMjM=.jpg
Milan49 pravi:
Evo, še malo pa bodo dohiteli Golfa. :)
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Vec znamk bi moralo biti slabsih kot bmw da bi bil tako dober kot vcasih ko je biu baje celo boljsi od lotusa in buicka
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Sicer je res da je bmw boljsi kot npr peugeot, kia ali rolls royce ampak to je premalo znamk
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Pac lah bi se bol potrudili
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Usecen lep autek ampak ti bmwji nek ne sedejo....dost jim manjka da presezejo bentleya ali maybacha ali audija ali bugattija ali pa citroena
(pred 3 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |