Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW serija 7 & X7

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Za predstavitev dveh novih sedmic so pri BMWju izbrali najbolj tipični državi, Romunijo in Bolgarijo. Če ste se nasmehnili, tudi tam ima bavarska znamka izjemen ugled, verjetno podobno kot pri nas.
BMW serija 7 & X7
Foto: BMW, Matej Mihinjač
26. 6. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera BMW serija 7 & X7
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak tam so še druge zanimivosti, večina pravi, da je kulturni šok, ko končno obiščejo državo na daljnem Balkanu. Avstrijci, ki imajo po zraku samo nekaj kilometrov dlje do meje z Romunijo kot mi, so se kar s strahom prijavljali v hotel prvi večer. Povsem neupravičeno, jasno, na celotni poti ni bilo niti ene situacije, ko bi doživel kaj, česar doma ne morem. Videl sem ogromno romunskih in bolgarskih avtov in kombijev, ki jih vsak dan srečujem tudi na naših cestah, občasno sem videl kakšno konjsko vprego, ki jo še vedno lahko vidim tudi doma, in videl sem nekaj izjemnih cest, ki pa so v povprečju vseeno bistveno slabše vzdrževane kot naše.

Dvodnevno pot smo začeli v mestu Sibiu in šli na ’panoramsko’ vožnjo proti mestecu Sinaja. V navednicah panoramsko, ker je bila precej dolgočasna, še vožnja po naših vaseh v Pomurju zna biti v marsičem bolj zanimiva, če vas ne vrže s tira ravno vsaka stara kripa, ki na Balkanu nima prav nobenih težav s tehničnim pregledom, čeprav se za njo kadi kot iz 200 let stare lokomotive. Romuni so nas razvajali na vsakem koraku. Zelo so se trudili, da bi svojo državo pokazali v najlepši možni luči, ker vejo, da imamo večinoma o njih ’hecno’ mnenje. In pazite to, čeprav so v Evropski uniji, prodajo samo dobrih tisoč BMWjev letno več, prebivalcev je pa kar 10x več kot nas. Jih pa zato vsako leto uvozijo 10x več. Rabljenih, jasno.

Nam so prvi dan namenili največji X, ki se je nedolgo nazaj začel prodajati tudi v Sloveniji. Sedem je številka zraven X, kar pomeni, da lahko pelje sedem potnikov. Velika zadeva je, avto je dolg kar 5 metrov 15, širok pa točno dva in bo kar neroden, če živite v ozki ulici. Mogoče bo treba podreti kakšen zid, da se boste pripeljali domov, bo pa v veliko pomoč štirikolesno krmiljenje, ki ga tudi ima.

Ampak vseeno je bil morda celo najpomembnejši test, če se da sedeti zadaj? Se da, pač, komur ni odveč mimo druge vrste lesti na tretjo, bo zadaj užival celo v določeni meri udobja. Nad glavami je dodatno strešno okno, da občutek ni preveč utesnjen, tam so prezračevanje in USB-vtičnice, otroci bodo verjetno celo uživali. Bo pa X7 zelo redka ’mašina’ pri nas. Baje bo samo deset odstotkov vseh (izdelanih v ZDA) prodanih v Evropi in pri nas je cena osnovnega dizelskega modela 30d 99.500 EUR, naš testni M50d je bil pa že v osnovi cenjen 128 tisoč evrov. Ampak ravno s tem trilitrskim šestvaljnim vrstnim turbodizelskim motorjem s kar štirimi turbinami je najboljši. Tako suvereno se premika praktično z mesta do največje hitrosti, da ga je pravo veselje priganjati. Če ste bolj umirjene sorte, pa tudi prav lepo in dokaj umirjeno prede ter porabi celo pod 10 litrov na 100 kilometrov, kar je za ’400-konjski’ stroj in veliko maso X7 pohvalno.

Tudi ogromnih ledvic na maski se boste prej ali slej navadili in vsi govorijo o njih, kar ni nujno slabo. Vsaj veš, da ni X5. Za preizkus dinamičnih lastnosti tega kolosa so nas peljali celo na eno krasno cesto in ne, ni Transfagarasan, ker je še vedno zaprta junija. Tokrat so nam pokazali eno drugo in rekli, naj ne govorimo o njej, da ne bo preveč prometa. Vseeno vam zaupam, da se imenuje Transbucegi in se jo splača obiskati, mi smo imeli celo to srečo, da je na vrhu po zelo močnem nalivu končno nehalo deževati in smo uspeli videti gorovje, ki se razprostira vsenaokrog.

Glede na to, kako ogromen avto je X7, se pelje dobro. Itak, če ima zračno vzmetenje, serijsko je pri vseh modelih, tako da boste vedno uživali v udobni vožnji in dokaj suvereni legi. Niti z 22kami ni slabo, pa so nekatere ceste res obupne. Pač, Romunija, tu se pa pozna standard in hitro opomni, da doma vseeno ni tako hudo, kot želi marsikdo pripomniti ob vsaki priložnosti.

Pot naprej je bila zelo dolgočasna, končno smo zapeljali celo na avtocesto, ki jih imajo Romuni glede na velikost svoje države res malo. In ko smo se veselili Bukarešte, je veselje hitro splahnelo v koloni. Tričetrt ure smo rabili za ušivih pet kilometrov in še hud naliv s točo nas je pozdravil vmes. Ko ne dežuje, pa je mesto zelo zanimivo. Sploh v centru boste videli nekaj izjemnih stavb in ker so se zopet hoteli pokazati v najlepši možni luči, so nam organizirali degustacijski meni z Mihaiem Toaderjem, vzhajajočo zvezdo med kuharskimi mojstri. Za spremljavo je bila ciganska glasba, za darilo pa prav posebne umetnine slikarja Adriana Mituja, ki se mi je podpisal na unikatno sliko z BMWjevim motivom.

Naslednji dan je bil spet dan za sedmico. Tokrat pa brez X, seveda. S podobno veliko masko, ampak precej nižjo streho in bolj elegantnim izgledom. To je seveda že leta najbolj prestižna BMWjeva limuzina in tako naj bi ostalo. Sploh na zadnjem sedežu, kjer sem si privoščil prvi del poti. Še vedno je razkošno, ampak morate obvezno izbrati podaljšano različico L, da boste imeli dovolj prostora za noge. Tam si lahko lepo nastavite temperaturo, sedež, masažo, senčnike, torej se tudi v Romuniji da takole še kako prijetno potovati.

Zelo zanimiva izkušnja je bila naprej prečkanje meje med Romunijo in Bolgarijo. Res imaš občutek, da si v nekem drugem času, čeprav je to vse EU. Most čez Donavo je pa zelo dolg in kolikor sem gledal, sta med državama samo dva. Si lahko mislite, da je meja med njima dolga preko 630 kilometrov, večina le-te je seveda reka Donava, povezujeta jo pa samo dva mostova in drugega so ravno pred kratkim odprli. Še dobro, da ni vmes morja, ker bi bilo polno BMWjev oziroma morskih psov, kot Romuni pravijo BMWjem, čeprav mi noben ni znal razložiti, zakaj ...

Nemci želijo seriji sedem tudi na videz ločiti od serij 5, ne samo po ceniku. Zaradi zelo izrazite maske z ogromnima ledvicama so morali pokrov motorja postaviti kar 5 centimetrov višje. Luči so serijsko LED, če doplačate, tudi laserske, zadaj pa so LEDice zdaj kar čez celotno širino, kar zelo dobro izgleda. Znotraj je sprememb malo, uporabili so samo nekatere nove materiale in zaslon z merilniki je zdaj v celoti digitalen.

Pod pokrovom motorja ostaja 6,6-litrski turbo-V12, s katerim M760Li še vedno do stotice pospeši v samo 3,8 sekunde. 4,4-litrski V8 v modelu 750i so predelali in mu povečali moč na 390 kW (530 KM), čisto nov pa je priključni hibrid z oznako 745e s turbo-šestvaljnikom, ki skupaj z elektromotorjem stisneta skoraj 400 ’konjev’, na elektriko pa v teoriji prevozi 50 kilometrov. Idealno za Sofijo, sklepam, čeprav je od blizu nismo videli, ker se nam je že mudilo na letalo, sedmice pa so z novimi vozniki pot nadaljevale naprej proti jugu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |