Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus UX

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pred vami je najpomembnejši avto za znamko Lexus v zadnjem obdobju – UX. Že takoj je jasno, da gre za mali križanec, torej avto, ki je v skladu z najnovejšimi trendi, in avto, ki je v najhitreje rastočem segmentu med premium znamkami.
Lexus UX
Foto: Matej Mihinjač
1. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2
mednarodna premiera lexus UX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

UX pomeni Urban eXplorer – mestni raziskovalec – in to je tisto, kar išče novodobni kupec z nekaj več evrčki v žepu. Ampak ti kupci so zelo zahtevni, ker ob tem, da izgleda zanimivo, česar UXu ne moremo očitati, pričakujejo še, da se pelje kot nizka kombilimuzina, ne pa privzdignjena kapelca, ki se ziba kot jadrnica.

Pri Lexusu so komaj čakali, da zapelje na ceste, ker bo predstavljal kar velik delež njihove prodaje v Evropi, letos 25 tisoč vozil. Ne samo zaradi imidža, tudi sicer naj bi bil to avto, ki bo navduševal z izgledom, izdelavo in ugledom. Gre za 4 metre in pol dolg stroj, ki je najmanj 160 mm od tal, torej nekje na pol poti med kombilimuzinami in SUVji.

UX je prepoznavno lexus in dobro skriva, da gre v resnici za kompakten avto.

OK, pri izgledu jim je vsekakor uspelo, je zelo prepoznavno lexus, hkrati pa ima nekaj posebnosti, ki skrivajo, da gre v resnici za kompakten avto; tepe se z audijem Q3, BMWjem X1, mercedesom GLA in tako naprej. Pri nas naj bi bil četrti najbolj uspešen mali križanec iz tega ’prestižnega’ segmenta, kupce pa bodo vabili tudi z najvišjim nivojem prodaje v ljubljanskem salonu.

Ker bodo lastniki tega avta ogromno časa preživeli v njem, so materiali odlični; sploh, če malo bolj odprete denarnico, si lahko omislite res posebne dodatke, kot je posebna armaturka, sedeži so odlični, celo šivi imajo poleg estetske čisto uporabno funkcijo, ker lepše skrbijo za zračenje. Na predstavitvi so še posebej izpostavili, kako pomemben je bil zvok vrat pri zapiranju, ko so razvijali avto. To je tisto, kar kupce v tem segmentu še posebej zanima.

Nova platforma za Lexus (GA-C), ki si jo seveda delijo z nekaterimi avti pri Toyoti (C-HR, corolla ...), je omogočila veliko novosti. Predvsem je bil njihov osnovni namen, da je težišče čim nižje in karoserija karseda čvrsta. Odlično jim je uspelo, samo 594 mm od tal je, kar je čisto malo višje, kot so med vožnjo voznikovi boki, zato bi se moral počutiti kot eno z vozilom. Med prvo vožnjo je bilo hitro jasno, da se kljub masi lepo pelje, je dovolj odziven, samo še malo več občutka na volanu si želimo vozniki za piko na i. Ampak za povprečnega uporabnika je že to več, kot si lahko želi.

Vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov.

Si pa seveda želi več prostora. Spredaj ga je veliko, dovolj ga je tudi na klopi zadaj, čeprav je avto dokaj nizek, voznikov sedež pa je po višini nastavljiv za kar 60 milimetrov, da lahko uživajo tisti, ki radi sedijo visoko in pač zato kupujejo križance, da vidijo pokrov motorja pred sabo, ali pa tisti, ki se radi peljejo malo hitreje in sedijo zelo nizko. Pri Lexusu so ogromno pozornosti posvetili zvočni izolaciji, da je vožnja karseda prijetna, zanimiva pa je tudi izbira materialov: vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov, tista od prtljažnika so pa iz polimera, po domače plastike.

Čisto zadaj v prtljažniku je prostora malo. Pri različici s sprednjim pogonom 320, pri tisti s štirikolesnim pa 283 litrov. V osnovi je avto namenjen tistim, ki ne bodo vsak dan s sabo vozili kupa krame, ko bo potrebno, bodo pa na streho zmontirali strešni kovček. V tem avtu pač mora biti še prostor za baterijo in morebitni dodatni motor, če ima štirikolesni pogon, ki ga imenujejo E-four. Slednji ima moč okoli 7 ’konjev’ in ga nadzoruje elektronika za stabilnost vozila, z dodelanim podvozjem tehta do 60 kilogramov in je namenjen lažjim speljevanjem na spolzki podlagi ter vožnji v ovinke, ne pa pri zmogljivostih ali terenskih podvigih. Skupna moč je zato enaka, ker deluje predvsem takrat, ko bencinski motor še ne razvije največje moči.

UX poganja seveda hibridni sklop četrte generacije, zato oznaka 250h, ki skriva termalno izjemno učinkovit dvolitrski bencinski motor (112 kW/152 KM) s kompresijskim razmerjem kar 14:1 in električnega (80 kW/109 KM), ki skupaj proizvedeta 135 kW, 184 ’konjev’. Menjalnik je v tem primeru elektronski CVT, z izboljšavami pri delovanju in boljšo zvočno izolacijo pa je manj tistega neprijetnega hrupa, ki je bil značilnost tovrstnih hibridov. Baterija (NiMH) je zdaj nekoliko manjša in bolj zmogljiva, nameščena pa je pod zadnjicami potnikov na klopi. Pri nas bo na voljo tudi 4 tisočake cenejši model z bencinskim motorjem z dvema litroma in 126 kW (171 ’konji’) za manj kot 30 tisoč evrov in predvsem za tiste, ki ne želite hibrida, ki bo sicer predstavljal kar 90 odstotkov prodaje.

UX bo pri nas na voljo konec marca, ima pa najmanjše izpuste CO2 v razredu, kar je spet pomembno za določene kupce, ki lahko s tem uveljavljajo olajšave. Konec leta pa pripelje še prvi čisto električen lexus UX300e. Električni motor s 150 kW (204 KM) bo poganjal sprednji kolesi, s 53 kWh baterijo pa bo prevozil do 350 kilometrov. Do 100 km/h se bo pognal v 7,6 sekunde in dosegel največ 160 km/h.

Zakaj želite tega, ki smo ga premierno vozili? Morda že zato, ker ima tako aerodinamične zadnje luči, da se zrak ne vrtinči in je vožnja tišja ter poraba manjša. Ali pa zato, ker je edini samopolnilni hibrid v razredu. V vsakem primeru je UX avto, ki ga boste opazili, ko se bo peljal mimo vas, če ga že slišali ne boste.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Kul.
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Hud za popizdit
(pred 3 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |