Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota corolla

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kaj reči o avtu, ki v bistvu govori sam zase? Številke sploh, že več kot 50 let je med nami model corolla, že kar 12. generacija je na fotografiji, in v vsem tem času so jih prodali že 46 milijonov po vsem svetu!
Toyota corolla
Foto: Matej Mihinjač
22. 2. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5
mednarodna premiera toyota corolla
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Corolla je pravi sinonim za globalni avto. Praktično povsod po svetu se prodaja, seveda v različnih karoserijskih oblikah, zdaj so na voljo tri in prvič je v vseh na voljo hibridni pogon. Toyota se je dizelskim motorjem čisto odrekla, tako da bodo zdaj praktično vse stavili na hibride, še bencinska 1.2 turbo in 1.6 imajo v ponudbi bolj zato, da lahko konkurirajo tudi med cenejšimi avti.

Ne glede na ceno pa ostajajo tri vrednote, ki jih cel svet razume pod imenom corolla: kvaliteta, vzdržljivost in zanesljivost. Šef znamke Akio Toyoda je leta 2014 rekel ’No more boring cars!’, nič več dolgočasnih avtov, in nova corolla je – zanimiva!

Če bi malo pretiraval, bi lahko rekel celo razburljiva oziroma tako razburljiva, kot hibrid sploh lahko je. Oblika je prva. Zelo dobro izgleda v živo, boste kmalu videli v živo na domačih cestah. Vse to pa je seveda posledica v prvi vrsti zanimivih potez in v drugi dimenzij, ker je avto 4 cm daljši, 3 cm širši in 2,5 cm nižji kot auris. Daljša je medosna razdalja, širša sta koloteka (6 spredaj in 30 mm zadaj) in krajša sta previsa; vse to pomeni, da se boste obrnili za njim, ko se bo peljal mimo vas, kar se pri Toyoti že dooolgo ni zgodilo.

Ja, zdaj se vsi modeli družine imenujejo corolla, tako da na auris pozabite, vseeno pa je to avto, ki bo v marsičem izstopal. Recimo s tehnološkimi posebnostmi: ima največji projekcijski zaslon v razredu, 10 palcev meri, pred voznikom je kombinacija klasičnih in digitalnih merilnikov na 7-palčnem zaslonu, potem je pa desno še 8-palčni za multimedijo. Poseben poudarek so dali materialom in kvaliteti izdelave, zato boste imeli zelo dober občutek tam, kjer se avta dotikate ali ga opazujete. Armaturno ploščo so oblekli kar v sintetično usnje z vidnimi kontrastnimi šivi, kar izgleda rahlo prestižno, prav tako ni svetleče plastike, ampak so odtenki takšni, da ne delujejo ceneno. Ponuja tudi matrične LED-luči, z vso varnostno opremo, ki je v veliki meri že serijska, pa je v tem trenutku najbolj varen avto v segmentu, ko jih primerjamo s standardno opremo. Sploh pa navdušene voznike veseli, da je težišče avta 10 mm nižje, da je karoserija kar za 60 odstotkov bolj čvrsta kot pri prejšnjem in da se sedi nižje na precej boljših sedežih.

Veliko bolj živahno je med ovinki, podvozje odlično deluje, še posebej, če imate prilagodljivo vzmetenje, pa tudi sicer tukaj ni kompromisov.

To ob novi platformi TNGA GA-C, ja, res se komplicirano sliši, pomeni, da se corolla zdaj celo dobro pelje? Se, veliko bolj živahno je med ovinki, podvozje odlično deluje, še posebej, če imate prilagodljivo vzmetenje, pa tudi sicer tukaj ni kompromisov (zadaj večvodilna prema) in boste še najbolj pogrešali bolj neposreden volan in boljši občutek na njem. Tudi tukaj so razlike med modeli in najbolje se pelje prav model z močnejšim hibridnim pogonom.

Corolla je prvič na voljo z dvema hibridnima pogonoma, šibkejšega vsi dobro poznate iz priusa in C-HRja, ker ima 1,8-litrski bencinski motor in 90 kilovatov, to je 122 ’konjev’, baterija, ki je pod klopjo, pa je po novem litij-ionska. No, močnejši pa ima čisto nov motor z dvema litroma prostornine in s sistemsko močjo 132 kilovatov, to je 180 ’konjev’. Ima malenkost večjo baterijo, da lahko napaja močnejši motor (NiMH), zato je prtljažnik nekaj litrov manjši (313 namesto 361), sam elektromotor pa ponuja 80 kilovatov, zato se v praksi bolj konkretno odzove in so prehitevanja zelo enostavna. Do 100 km/h rabi kar 3 sekunde manj, poraba je samo malenkost večja (na premieri na Mallorci sem imel z 1.8 porabo 5,1 litra na 100 km, z 2.0 pa 5,2), menjalnik pa ima tukaj prednastavljene stopnje in lahko prestavljate tudi z ušesoma ob volanu. Šibkejši ima še vedno ’klasični’ hibridni menjalnik e-CVT, pri katerem je tudi program B (Brake), ročica je pa zdaj bolj klasična kot včasih tisti mali štrcelj.

Ko so delali analizo voznikov v Parizu, so ugotovili, da s takšnim hibridom, ki se sam polni med vožnjo, kar 73 % časa vozijo v električnem načinu.

Na voljo bo tudi navaden motor 1.2 turbo s 85 kilovati (114 KM), ampak bo baje v Evropi kar 86 % hibridov in res ne vidim razloga, da bi bilo drugače. Ko so delali analizo voznikov v Parizu, so ugotovili, da s takšnim hibridom, ki se sam polni med vožnjo, kar 73 % časa vozijo v električnem načinu, ker se v velikih mestih res veliko stoji na mestu. Pri tem naj bi samo na elektriko prevozili 63 % poti. To so že dobri podatki, kako učinkovito zmanjšati porabo goriva in poskrbeti, da bo zrak v mestih čistejši.

Kaj pa, če se medosje podaljša za 60 milimetrov? V tem primeru lahko izberete še limuzino ali karavan, oba se bosta prodajala pri nas, elegantna limuzina samo s šibkejšim hibridom in 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 97 kW (132 KM), touring sports, kot imenujejo karavan, pa z enakimi motorji kot kratki. Ta bo sploh zanimiv za družine, ker ima največ prostora za noge v razredu na zadnji klopi (928 mm), ki je lahko ogrevana, potniki zadaj pa bodo veseli še prezračevanja. Prtljažnik meri 598 litrov (močnejši hibrid zaradi večje baterije 581), se poveča na 1.606 litrov in ima zelo zanimive rešitve, recimo polico, ki se obrne in je na eni strani fina, na drugi za umazan tovor, spodaj pa je na mestu rezervnega kolesa dovolj prostora, da v njem najde prostor kovček za letalo. Ta avto se bo prodajal samo v Evropi, zato so ga tudi razvili tukaj, ker so naši okusi ’malo’ bolj zahtevni.

Bomo videli, kako zahtevni bomo kupci, najcenejša corolla stane pri nas 15.990, najcenejši hibrid pa 18.990 EUR. TS bo dražji od 900 do 1.300 EUR, odvisno od opreme in motorja, prav tako bo močnejši hibrid v povprečju 2 tisočaka dražji. Prodaja že teče, tako da ste lahko že takoj eden od tistih, ki bo pomagal, da se bo corolla prodala že v več kot 50 milijonov primerkih, kar bo nova generacija seveda brez težav presegla, ne le dosegla. K sreči pa pri novi generaciji niso več samo številke tiste, ki štejejo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Ja, zelo dobro
(pred 2 meseci )
Ni slike
almo pravi:
je vredno za tisti liter oz 2 manj toliko bolj zakomplicirati avto z hibridom in ga s tem podražiti? to je samo za mesta, relacijske vožnje pa pozabi. 100% elektrika ali nič.
(pred 3 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Znajo nardit avto
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Pohvale toyoti
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Not bad
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |