Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kje narediš predstavitev avtomobila, ki slovi po svoji lahkotnosti in tem, da vozniku z vsakim kilometrom vožnje na usta prinaša nasmešek? Na eni najbolj atraktivnih cest Evrope oziroma sveta, kjer se ovinki kot kača vijejo preko gora!
Mazda MX-5
Foto: Mazda
30. 8. 2018 ob 9:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera mazda MX-5
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mazdin MX-5 ni na ceste zapeljal v novi generaciji, ker za to ni nikakršne potrebe. So pa nekaj stvari spremenili, predvsem so prebili veliko časa pod motornim pokrovom, za predstavitev vseh dodelav pa so nas povabili v Romunijo. Tam leži cesta, ki so jo celo pri Top Gearu proglasili za najlepšo cesto sveta.

Imenuje se Transfagarasan highway, gre pa za 90 kilometrov dolg odsek med najvišjima gorama Romunije, ki se kot špaget vije preko Karpatov. Zgraditi jo je dal Nicolae Ceausescu, nekdanji predsednik in diktator. V štirih letih gradnje so porabili okoli 6.000 ton dinamita, pri gradnji je uradno umrlo 40 delavcev, neuradno pa več sto. Je druga najvišja cesta v Romuniji in MX-5 je idealno orožje za napad na njene ovinke.

Vem, nekateri se najbrž sprašujete, če sem za preganjanje po Transfagarasanu izbral MX-5 z močnejšim ali šibkejšim motorjem? Glede na to, da se cesta dvigne preko dva tisoč metrov visoko in je klancev veliko, bi bil močnejši tukaj primernejši, kajne? No, seveda sem vzel močnejši dvolitrski motor, celo tako močan, kot ga do sedaj še ni bilo. Po tem, ko so Mazdini inženirji nekaj časa božali motor, MX-5 z dvolitrskim agregatom sedaj ponuja 184 ’konjičkov’. Ob dobri toni lastne mase je to več kot dovolj.

Zato tudi na bolj strmih klancih navzgor v ostrih zavojih zlahka pomiga z zadkom. Ta sune iz zavoja zelo nadzorovano, ampak zabavno. Seveda, če to želite in izključite elektronska varovala, sicer je ubogljiv kot ovčka. V bistvu takšen MX-5 zdaj zamenjuje prejšnjo različico s 160 KM, s katero si deli enako zaporo diferenciala, ki poskrbi za hudo lego, več moči pa so dobili s spremenjenim dovodom zraka, novo glavo motorja, spremenili so bate, skratka, kar konkretno posegli v motor.

Ne samo zaradi večje moči, zmanjšali so tudi maso motorja. Pa še mnogo raje se vrti, sedaj do kar 7.500 vrtljajev, kar je podobno kot manjši, 1,5-litrski motor. Če so prej dvolitrskemu nekateri zamerili ravno manjše veselje do vrtenja v primerjavi z manjšim, so zdaj vse skupaj popravili. Seveda sta že takoj na voljo obe izvedenki, platnenostrešna in RF, večja motorna moč pa ni edina sprememba.

Med pomembnejšo štejem še za tri centimetre po globini nastavljiv volan, takšna nastavitev se je v MX-5 zgodila sploh prvič v vsej njeni zgodovini. Doslej smo volane pomikali le gor in dol in verjetno Matej ob tej informaciji že glasno ploska. Notranja lega je ostala enaka, kar pomeni, da se dejansko volan lahko po novem pomakne le tri centimetre bližje vozniku, bolj proč pa ne. Višjim voznikom bo to prišlo najbolj prav, meni pa bolj malo in bi si še vedno želel celo kakšen centimeter pomika bolj noter, proč od sebe. Ampak je tudi tako položaj skoraj perfekten.

Novi sta še črni vzvratni ogledali, črna so lahko platišča, MX-5 je dobil še vzvratno kamero, ki je zelo priročen pripomoček tudi v tako majcenem avtomobilu, pa sisteme, kot je prepoznava znakov, driver attention alert in city brake. Zadnji prej ni bil na voljo, ker so za njegovo delovanje uporabljali radar, ta pa zaradi majhne višine vozila ni uspel 'ciljati' dovolj daleč. Po novem za to skrbi kamera in zadeva lahko deluje.

Že MX-5 z 1,5-litrskim motorjem je prava uživaška igračka, se mi pa zdi, da šele v tej različici res zaživi do konca. Sploh s temi motornimi popravki, ker se dvolitrski motor pač sedaj bistveno raje zavrti, dodatna moč pa itak nikoli ne škodi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |