Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Seat snow experience 2018

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Veliko časa mine, ko se lahko posameznik utemeljeno pohvali, da zdaj pa zna voziti. Vozniki moramo za kaj takšnega prevoziti ogromno kilometrov tudi po neidealnih cestah, na katerih je lahko pesek, voda ali večja količina snega.
Seat snow experience 2018
Foto: Seat
2. 2. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera seat snow experience
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ravno vožnja po zasneženih podlagah je tista, ki marsikomu povzroča dodatne preglavice, zaradi česar se veliko ljudi odloči za nakup avtomobila s štirikolesnim pogonom.

Ravno vožnja po zasneženih podlagah je tista, ki marsikomu povzroča dodatne preglavice, zaradi česar se veliko ljudi odloči za nakup avtomobila s štirikolesnim pogonom, ki ga potem redko, če sploh kdaj, dejansko izkoristijo. Zanimanja je očitno dovolj, da so se za predstavitev štirikolesno gnanih različic svojih modelov odločili tudi pri španskem Seatu, ki nas je čez vikend povabil na Tirolsko, na delavnico testiranja njihovih avtomobilov s štirikolesnim pogonom.

Najprej smo se do poligona zapeljali z novimi seati arona, ki so sicer malenkost bolj oddaljeni od tal, vendar štirikolesnega pogona ne ponujajo, saj se kupci križancev razreda B načeloma zelo redko odločajo za različico s pogonom na vsa kolesa. Po nekaj kilometrih vožnje po izjemno urejenih cestah v okolici Innsbrucka, kjer je bila snežna odeja ob cesti visoka vsaj poldrugi meter, smo avtomobile parkirali in se odpravili do prve delavnice in prvega štirikolesno gnanega seata.

Izkazalo se je, da bo to leon ST X-perience s štirikolesnim pogonom 4drive, s katerim smo se najprej navadili vožnje po zasneženi podlagi. Leon na urejenem poligonu ni imel nobenih težav s speljevanjem ali ustavljanjem, je pa res, da je bilo na snežni cesti veliko peska, ki je pomagal pri boljšem oprijemu pnevmatik s podlago. Poleg tega hitrost vožnje ni presegla hitrosti 20 km/h, zaradi česar smo imeli dovolj časa, da smo uživali tudi med spremljanjem podatkov o tem, za koliko stopinj v levo ali desno sta obrnjeni kolesi in na kakšni nadmorski višini se nahaja leon ST X-perience.

Po zaključenem ogrevanju je napočil čas za bolj razburljivo delavnico s seatom ateca 4drive, ki ima dva dodatna programa za vožnjo po pesku in snegu, omogočata pa optimalen oprijem. To smo lahko preverili tudi v praksi, saj je elektronika v načinu za sneg pomagala pri zaviranju, dovajanju plina in prenosu moči. Funkcija hill descent control pride še kako prav pri spuščanju po spolzkem terenu, saj lahko nastavite hitrost, ki jo ateca potem vzdržuje, vi pa se lahko osredotočite na manevriranje. Druga dobra stvar je še funkcija auto hold, ki avtomobil zadrži na mestu, brez drsenja nazaj, ob speljevanju pa znova omogoča optimalen oprijem, saj sistem morebitne zdrse posameznih koles kompenzira z dovajanjem moči na druga kolesa.

4drive praktično deluje kot veliko drugih sodobnih štirikolesnih pogonov, ki v osnovi pošiljajo moč na sprednji kolesi, ko je potrebno, pa se moč lahko prenese tudi na zadnji kolesni par, celo do 100 odstotkov. Seat za to uporablja novo lamelno sklopko s hidravličnim delovanjem, torej sklopko haldex pete generacije z elektronskim uravnavanjem. Delovanje sistema je mogoče spreminjati tudi preko izbirnika načina vožnje, kjer so prednastavljeni programi normal, sport, eco, individual, snow in off-road, spreminjajo pa delovanje motorja, odzivnost stopalke za plin, zavornega sistema in krmilnega mehanizma ter seveda delovanje štirikolesnega pogona.

Poslastica dneva je bila vožnja po ledeni progi z nabritimi seati leon ST cupra 4drive, pri katerih je 2,0-litrski prisilno polnjen motor proizvedel kar 220 kW (300 KM) moči. Za še več veselja je poskrbel elektronski sistem stabilnosti, ki ga je bilo mogoče popolnoma izključiti in potem odnašati zadek štirikolesno gnanega leona cupra po poligonu, ki smo ga najprej prevozili z inštruktorji.

Med posameznimi delavnicami je bilo še dovolj časa, da nam je nekaj novih dejstev o vožnji na spolzkih podlagah povedal tudi Jordi Gene, španska dirkaška legenda, ki je izpostavil, da je vožnja po zasneženih podlagah precej zahtevna in da lahko samo z vadbo, torej večkratno vožnjo po takšnih podlagah dobiš dovolj izkušenj za brezskrbn vožnjo po brezpotjih. Štirikolesni pogon pri tem seveda dodatno pomaga, vendar je treba vedeti, da se s štirikolesnim pogonom seveda pride dlje, vendar se ustavite enako hitro, kot s pogonom samo na en kolesni par.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 4 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |