Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Seat snow experience 2018

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Veliko časa mine, ko se lahko posameznik utemeljeno pohvali, da zdaj pa zna voziti. Vozniki moramo za kaj takšnega prevoziti ogromno kilometrov tudi po neidealnih cestah, na katerih je lahko pesek, voda ali večja količina snega.
Seat snow experience 2018
Foto: Seat
2. 2. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera seat snow experience
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ravno vožnja po zasneženih podlagah je tista, ki marsikomu povzroča dodatne preglavice, zaradi česar se veliko ljudi odloči za nakup avtomobila s štirikolesnim pogonom.

Ravno vožnja po zasneženih podlagah je tista, ki marsikomu povzroča dodatne preglavice, zaradi česar se veliko ljudi odloči za nakup avtomobila s štirikolesnim pogonom, ki ga potem redko, če sploh kdaj, dejansko izkoristijo. Zanimanja je očitno dovolj, da so se za predstavitev štirikolesno gnanih različic svojih modelov odločili tudi pri španskem Seatu, ki nas je čez vikend povabil na Tirolsko, na delavnico testiranja njihovih avtomobilov s štirikolesnim pogonom.

Najprej smo se do poligona zapeljali z novimi seati arona, ki so sicer malenkost bolj oddaljeni od tal, vendar štirikolesnega pogona ne ponujajo, saj se kupci križancev razreda B načeloma zelo redko odločajo za različico s pogonom na vsa kolesa. Po nekaj kilometrih vožnje po izjemno urejenih cestah v okolici Innsbrucka, kjer je bila snežna odeja ob cesti visoka vsaj poldrugi meter, smo avtomobile parkirali in se odpravili do prve delavnice in prvega štirikolesno gnanega seata.

Izkazalo se je, da bo to leon ST X-perience s štirikolesnim pogonom 4drive, s katerim smo se najprej navadili vožnje po zasneženi podlagi. Leon na urejenem poligonu ni imel nobenih težav s speljevanjem ali ustavljanjem, je pa res, da je bilo na snežni cesti veliko peska, ki je pomagal pri boljšem oprijemu pnevmatik s podlago. Poleg tega hitrost vožnje ni presegla hitrosti 20 km/h, zaradi česar smo imeli dovolj časa, da smo uživali tudi med spremljanjem podatkov o tem, za koliko stopinj v levo ali desno sta obrnjeni kolesi in na kakšni nadmorski višini se nahaja leon ST X-perience.

Po zaključenem ogrevanju je napočil čas za bolj razburljivo delavnico s seatom ateca 4drive, ki ima dva dodatna programa za vožnjo po pesku in snegu, omogočata pa optimalen oprijem. To smo lahko preverili tudi v praksi, saj je elektronika v načinu za sneg pomagala pri zaviranju, dovajanju plina in prenosu moči. Funkcija hill descent control pride še kako prav pri spuščanju po spolzkem terenu, saj lahko nastavite hitrost, ki jo ateca potem vzdržuje, vi pa se lahko osredotočite na manevriranje. Druga dobra stvar je še funkcija auto hold, ki avtomobil zadrži na mestu, brez drsenja nazaj, ob speljevanju pa znova omogoča optimalen oprijem, saj sistem morebitne zdrse posameznih koles kompenzira z dovajanjem moči na druga kolesa.

4drive praktično deluje kot veliko drugih sodobnih štirikolesnih pogonov, ki v osnovi pošiljajo moč na sprednji kolesi, ko je potrebno, pa se moč lahko prenese tudi na zadnji kolesni par, celo do 100 odstotkov. Seat za to uporablja novo lamelno sklopko s hidravličnim delovanjem, torej sklopko haldex pete generacije z elektronskim uravnavanjem. Delovanje sistema je mogoče spreminjati tudi preko izbirnika načina vožnje, kjer so prednastavljeni programi normal, sport, eco, individual, snow in off-road, spreminjajo pa delovanje motorja, odzivnost stopalke za plin, zavornega sistema in krmilnega mehanizma ter seveda delovanje štirikolesnega pogona.

Poslastica dneva je bila vožnja po ledeni progi z nabritimi seati leon ST cupra 4drive, pri katerih je 2,0-litrski prisilno polnjen motor proizvedel kar 220 kW (300 KM) moči. Za še več veselja je poskrbel elektronski sistem stabilnosti, ki ga je bilo mogoče popolnoma izključiti in potem odnašati zadek štirikolesno gnanega leona cupra po poligonu, ki smo ga najprej prevozili z inštruktorji.

Med posameznimi delavnicami je bilo še dovolj časa, da nam je nekaj novih dejstev o vožnji na spolzkih podlagah povedal tudi Jordi Gene, španska dirkaška legenda, ki je izpostavil, da je vožnja po zasneženih podlagah precej zahtevna in da lahko samo z vadbo, torej večkratno vožnjo po takšnih podlagah dobiš dovolj izkušenj za brezskrbn vožnjo po brezpotjih. Štirikolesni pogon pri tem seveda dodatno pomaga, vendar je treba vedeti, da se s štirikolesnim pogonom seveda pride dlje, vendar se ustavite enako hitro, kot s pogonom samo na en kolesni par.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |