Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota yaris GRMN

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vas zanima, kaj nam je po okoliškem hribovju nad Barcelono dvigovalo srčni utrip, plašilo ovčke in s svojim rezgetanjem božalo naše ušesne receptorje? Za to je skrbela mala bombica, ki sliši na ime toyota yaris GRMN.
Toyota yaris GRMN
Foto: Toyota, Anže Jereb
23. 1. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota yaris GRMN
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko je pred vami kakšna huda gorska cesta z nešteto zavoji, v kakšnem avtu bi jih najraje napadli? Ferrari se vam je prikradel v misli, kajne? Ali pa kakšen drug superšportnik, a v resnici so takšni avtomobili pogosto preveliki, preveč zmogljivi in tudi predragi, da bi v njih zares uživali. Boljša rešitev je toyota yaris GRMN, ki ovinke napade tako učinkovito, da se vam bo ves čas smejalo. Tudi na dirkališču je bil avto izjemen.

Kaj je sploh yaris GRMN? Izraz, ki tiči za kratico, je precej neposrečen, pomeni pa Gazoo racing Masters of Nürburgring. Pač, Japonci pri svojih oznakah očitno ne znajo biti niti malo romantični. Kar pa ne pomeni, da je tudi avtomobil neposrečen, prav nasprotno, zelo zanimiv je in tudi mora biti, če želi kljubovati fiesti ST, cliu RS, 208 GTi, corsi OPC in ostalim. Glede na tehnične podatke z njimi ne bo imel težav, presenetljivo suveren je tudi v praksi.

Navzven ga boste hitro prepoznali, že črna streha in prav takšna platišča so opazna, mimo ogromnega spojlerja pa sploh ne boste mogli.

Navzven ga boste hitro prepoznali, že črna streha in prav takšna platišča so opazna, mimo ogromnega spojlerja, na katerem je dovolj prostora za pivo in sendvič, pa sploh ne boste mogli. Podobno je znotraj, sprednja sedeža sta na pogled zelo agresivna in takoj padeta v oči, čeprav v praksi ponudita malenkost premalo bočne opore, zlasti v zgornjem delu. Tudi previsoko sta postavljena, da bi bil položaj dirkaško perfekten. To pa je tudi edina stvar, ki me je zmotila, a sem nanjo hitro pozabil, ko je pod pokrovom zarezgetal zmogljiv motor.

Pri Toyoti niso iskali kompromisov in pod pokrov namestili 1,8-litrski prisilno polnjen motor, ki mu pri dihanju pomaga kompresor. Ta je nameščen pred motor, da je težišče čim nižje, motorju so spremenili vžigalni sistem in kopico drugih elementov ter zmanjšali nekaj sestavnih komponent, da so ga sploh uspeli 'stlačiti' v motorni prostor. Za finalno nastavitev so poskrbeli pri Lotusu in rezultat je vrtenja željni motor, ki zmore 212 'konjičkov', kar je skoraj največ v segmentu, le še clio RS trophy jih izpljune nekaj več. Ob tem yaris GRMN tehta le 1.135 kilogramov, kar je najmanj v segmentu in rezultat je pospešek do stotice v 6,4 sekunde, predvsem pa hudo živahen in agilen avtomobilček.

Na cesti me je navdušil, konkretno leti in podvozje je super čvrsto, v ovinkih je izjemen. Tudi zato, ker ima še zaporo diferenciala Torsen, ta pa skrbi, da nos zagrize v asfalt kot morski pes v stegno deskarja. In menjalnik je ročni, kar je pač nujno v takšni mini bombici. In pika, sploh ne sanjajte o avtomatskih menjalnikih. Med akcijo voznika in reakcijo avtomobila skoraj ni časovne razlike, občutek na volanu je zelo dober, sam volanski obroč so si sposodili pri GT86, zato se roke na njem počutijo kot dojenčkov obraz v materini dlani. Pač, res je prijeten, kaj naj rečem, se pozna, da je njegov premer kar tri centimetre manjši od tistega v klasičnem yarisu. In celo zvočna kulisa je zanimiva, kar je pri takšnih malčkih prej izjema kot pravilo. Od spodnjih vrtljajev naprej prijetno rezgeta, ko se slednji približajo šestim tisočakom, pa prav jezno začne pihati. Dovolj, da so se ovčke hitro razbežale.

Yaris GRMN ostaja dovolj human, da se bo z njim do službe peljala tudi mamica, bo pa malce bolj poskakovala.

Seveda yaris GRMN ostaja dovolj human, da se bo z njim do službe peljala tudi mamica, bo pa malce bolj poskakovala in preko ležečih ovir na cesti premišljevala o tem, če so njena hrbtna vretenca še vedno v pravem vrstnem redu. Pač, avto je trd in malce glasnejši, a ni prehudo. Jasno je, da mora biti, če želi biti na cesti tudi hiter. Pri Toyoti so celo bolj samozavestni in dodajajo, da je prepričljiv tudi na dirkališču, zato so nas kar povabili na enega. Potrjujem, tudi tam se precej dobro znajde.

Težava takšnih nabritih malčkov je, da so na stezah in ob ekstremnih pogojih običajno vseeno premehki ali pa zavore niso dorasle najhujšim zahtevam. Pozna se, da je yaris GRMN lahek in posledično zavore manj trpijo. Naša vozila so bila na stezi obuta še v poldirkaške pnevmatike, ki so v zavojih držale kot klop, in hitrosti so bile zavidljive. Tudi po kakšnih 20-tih krogih tehnično zahtevne in hitre steze ni bilo posebnih težav, podvozje ni omagalo in zavore so še vedno suvereno prijemale. In naša usta so bila raztegnjena v nasmeh.

Zato zaključujem, da je yaris GRMN eden najboljših malih športnikov, a ga ne boste kupili. Izdelali so jih le 600, od tega jih je bilo dvesto namenjenih Japonski, 400 pa evropskemu trgu. Prodali so jih v vsega 72 urah in ga niti ne morete več kupiti, vsaj novega ne. Kdo ve, morda bo rabljenim zaradi redkosti cena celo poskočila, vsekakor pa je yaris GRMN lep korak k obujanju športnega dela znamke, ki je v zadnjem desetletju ali dveh povsem zamrl. A brez skrbi, očitno se je prebudil v velikem slogu in Gazoo racing bo na ceste kmalu postavil še kakšno zanimivo stvar, še letos novo supro. Glede na videno v malem yarisu ne dvomim, da bo slednja takoj zasvojila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |